HEMA-producten nu ook verkrijgbaar bij Jumbo


HEMA-artikelen lagen al bij de Jumbo-supermarkten

Formulenieuws - Jumbo Supermarkten en HEMA hebben op donderdag 6 februari een eerste stap gezet in hun commerciële samenwerking. Bij de Jumbo Foodmarkt in Breda werd het eerste schap met HEMA-producten onthuld.

Dat gebeurde door Frits van Eerd, CEO Jumbo, samen met Tjeerd Jegen, CEO HEMA. Het komende anderhalf jaar wordt het HEMA assortiment stapsgewijs in alle Jumbo winkels in Nederland en België geïntroduceerd. Vanaf de zomer zijn de HEMA non-food artikelen ook verkrijgbaar op Jumbo.com. Het gaat om onder meer kookgerei, tafelaankleding, panty’s en sokken, haarmode, schrijfgerei, theedoeken, glazen, feestartikelen en kaarsen van de Hema.

Eerste stap

Het feit dat jumbo HEMA-artikelen gaat verkopen is slechts een eerste stap in de samenwerking tussen de oer-Hollandse bedrijven. Jumbo neemt de komende tijd de huurcontracten van 17 HEMA winkellocaties over, voornamelijk op stadslocaties om deze om te bouwen naar voornamelijk Jumbo city-winkels. Daarnaast gaan Jumbo en HEMA op zes stationslocaties een gezamenlijk winkelconcept ontwikkelen waarbij Jumbo het foodassortiment levert.

HEMA is als onderdeel van de samenwerking toegetreden als co-sponsor tot de wieler- en schaatsploegen van Team Jumbo-Visma.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht


‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht

Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht

Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht


Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid