Henri Froeling vertrekt bij Vital Food Group


Henri Froeling vertrekt als operationeel directeur bij Vital Food Group

Persoonlijk  – Henri Froeling vertrekt per 1 maart 2023 als werknemer en aandeelhouder van de Vital Food Group, zo laat het bedrijf vrijdag weten. Froeling zal dit jaar nog wel op interimbasis betrokken blijven bij  Bakerstreet. Daarnaast zal hij nog de rol van Managing Director bij Bakker Bart invullen tot een opvolger is ingewerkt.

Froeling over zijn vertrek: “In juli 2019 zijn we met elkaar het avontuur begonnen om van de VFG het beste, leukste, grootste, meest winstgevende en meest duurzame bedrijf op het gebied van lunch, ontbijt, koffie en tussendoor te maken. Dat ga ik niet afmaken en dat vind ik ontzettend jammer. De ambitie van VFG staat nog steeds recht en fier overeind.”

In een toelichting op het vertrek van Froeling laten beide partijen weten dat zij helaas niet tot een voor beide partijen toekomstig passende rolverdeling zijn gekomen binnen de organisatie. Daarom is na een lang proces besloten dat Froeling vertrekt.

De ambitie van de Vital Food Group blijft onveranderd, zo laat het bedrijf weten. De directie van de holding van de Vital Food Group zal per 1 maart 2023 bestaan uit Algemeen Directeur Siad Awwad en  Financieel Directeur Ruurd Ran Siderius, die per 1 april in deze rol gaat starten. De merken van de Vital Food Group worden aangestuurd door Lizan van der Pol, Managing Director Bagels & Beans, Rogier Soetens Managing Director Bakerstreet en een nieuw te werven Managing Director voor Bakker Bart. Zij rapporteren aan Awwad.

Siad Awwad in een toelichting op het vertrek van Froeling: “Het is erg jammer dat Henri Froeling ons verlaat en we waarderen enorm dat hij in het jaar 2023 nog aanblijft, zodat we de tijd hebben een opvolger te zoeken en projecten samen af te ronden. We zijn Henri zeer dankbaar voor zijn gepassioneerde inzet. Onder zijn bezielende leiding is Bakerstreet uitgegroeid tot een van de grootste foodservice-specialisten in Nederland. Daarnaast heeft hij met de Vital Food Group een toppositie in de markt voor ontbijt, lunch, koffie en tussendoortjes kunnen veroveren.”

Vital Food Group

Vital Food Group B.V. is de moederorganisatie van Bart’s Retail B.V. (Bakker Bart), Bakerstreet Services B.V. en het recent verworven Bagels & Beans B.V. en is gevestigd in Utrecht. Bakerstreet heeft zich vanaf 1998 ontwikkeld van een franchise-lunchconcept tot een zelfstandige multi-brand operator. Zij ontwikkelt en faciliteert verschillende formules in de wereld van foodservice, o.a. alle restaurants van de Shell tankstations met de formules van Shell Café, Deli2Go en Deli by Shell) in Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk.

Bron: Vital Food Group/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bakker Bart opent 14 Bakker Bart To Go-winkels op grote treinstations

Formulenieuws - Bakker Bart zet een nieuwe strategische stap en opent vanaf januari 2026 veertien vestigingen op grote treinstations in Nederland. Onder de naam Bakker Bart To Go kunnen reizigers vanaf dat moment rekenen op het iconische Bartje, hét vers belegde broodje van Bakker Bart, en andere favorieten. Alles afgestemd op het gemak van onderweg.

Lees bericht


Bakker Bart en Tango openen hun eerste gezamenlijke shop

Tankstation - Aan de Siemelinkseweg In Deventer is vandaag het eerste gezamenlijke conceptstation van Tango en Bakker Bart geopend. Het betreft een soft-opening. De officiële opening vindt plaats eind september. Voor Bakker Bart is het vooral de nieuwe winkel finetunen de komende tijd op een voor Bakker Bart nieuwe locatie langs de weg. Een primeur.

Lees bericht

Shell Ten Esschen wint ‘Lekkerste broodje langs de weg 2025’

Tankstation - Shell-station Ten Esschen in Heerlen is uitgeroepen tot winnaar van de jaarlijkse Shell Sandwich Competition. Tijdens de finale bij Bidfood’s Foodyard in Amsterdam versloeg het team acht finalisten uit het hele land. Hun creatie, de ‘Bagel Spicy Chicken’, werd bekroond tot het ‘Lekkerste broodje langs de weg 2025’.

Lees bericht

HEMA meest favoriet voor koffie en lunch

Onderzoek – Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen.

Lees bericht



Tango en Bakker Bart gaan samen tankshop opzetten

Formulenieuws – Tango slaat een nieuwe koers in met een innovatief concept voor haar tankstations, ontwikkeld in samenwerking met Bakker Bart. Het eerste nieuwe station opent dit jaar in Deventer en biedt een eigentijds foodconcept met verse broodjes en kwaliteitskoffie, geserveerd in een comfortabele setting waar bezoekers kunnen werken of ontspannen. Dat laat de tankstationformule weten.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid