‘Horeca verdiende met Deliveroo al 23 miljoen’


Bezorgdienst – Deliveroo leverde de aangesloten restaurant al 23 miljoen euro omzet op. Bovendien droeg de bezorgservice 21 miljoen euro bij aan de Nederlandse economie. De cijfers zijn berekend door Capital Economics, dat keek naar de economische impact van de bezorgdienst in Nederland. Restaurants die samenwerken met Deliveroo halen een hogere omzet en laten meer mensen werken in hun keukens om de toegenomen vraag aan te kunnen. Uit het onderzoek blijkt dat Deliveroo het afgelopen jaar in totaal 21 miljoen euro bijdroeg aan de Nederlandse economie. Dit zijn de opgetelde uitgaven aan personeel, riders en leveranciers en de extra activiteiten die restaurants ondernemen om de toegenomen vraag aan te kunnen. Restaurantpartners profiteren van hun samenwerking met Deliveroo. De eigenaren van de aangesloten restaurants in Nederland rapporteren dankzij Deliveroo een stabiele groei van het aantal bestellingen, met een omzetgroei tot wel 30%. Deliveroo werkt nu samen met bijna 1200 restaurants in Nederland, van beroemde nationale ketens zoals SLA en Salsa Shop, tot kleine, zelfstandige restaurants als Sushito en Renato’s. De samenwerking met Deliveroo leverde de aangesloten restaurants en leveranciers circa 23 miljoen euro aan extra inkomsten op. Steven Visser van restaurant Salsa Shop vertelt: “We zijn eind 2015 begonnen met een prachtige samenwerking, en hebben sindsdien de omzet uit bezorging substantieel zien stijgen. Mede daardoor hebben we onze expansie sneller kunnen bewerkstelligen.” De effecten op de werkgelegenheid zijn in het onderzoek ook bekeken. De extra omzet voor de restaurantpartners vertaalde zich in 680 extra banen in de Nederlands restaurantsector. Als Deliveroo in deze mate door blijft groeien zal de bezorgdienst over twee jaar wereldwijd circa 200.000 banen creëren en bijna 3,5 miljard euro bijdragen aan de mondiale economie. Bron: Deliveroo

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Deliveroo wordt partner van de Eredivisie

Bezorgdienst – Deliveroo en de Eredivisie gaan voor het huidige en volgende competitieseizoen samenwerken. Vanaf aanstaande zondag 1 maart wordt op de zogenaamde Super Zondag, met de topwedstrijden PSV - Feyenoord en Ajax - AZ, het maaltijdbezorgplatform de ‘Official Food Delivery Partner’ van de Eredivisie.

Lees bericht

Tweede themadag over behoud van personeel

Personeel – Koninklijke Horeca Nederland (KHN Amsterdam), House of Hospitality, SVH (Stichting Vakbekwaamheid Horeca), Horecava en de Gemeente Amsterdam hebben de handen ineen geslagen en organiseren, na een geslaagde eerste editie, een tweede themadag op maandag 2 maart a.s. in de Rai te Amsterdam.

Lees bericht

Albron opent nieuw concept van Le Perron in Almere

Horeca - Albron opende dit weekend in Almere het bakkerijconcept Le Perron in een nieuw format en een nieuwe Starbucks. In maart komt daar nog eens het nieuwe snackbarconcept Frites Affair bij. Met het circulaire concept The Green House en de eigen exploitatie van Anne&Max ontwikkelt de voormalige cateraar zich steeds meer tot volwaardig horecabedrijf.

Lees bericht

Kip het meest populair bij Brabanders met carnaval

Bezorgmarkt – Carnaval vieren maakt hongerig en dat ziet bezorgdienst Deliveroo in de cijfers; een stijging van twintig procent in de bestellingen, terwijl dat in de rest van het land slechts vijf procent is. Uit die cijfers blijkt ook dat kip het meest populair is bij de carnavalsvierders in Brabant.

Lees bericht


Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht

FEBO opent tijdelijk ‘Valentijnsdag’-restaurant Maison FEBO

Formulenieuws - De FEBO op het Amsterdamse Stadionplein wordt speciaal voor Valentijnsdag omgetoverd tot romantisch restaurant. Maison FEBO is een ode aan de eerste vestiging die grondlegger Johan Izaäk de Borst in 1941 startte. Om hem te eren is ook een receptuur van hem ingezet waardoor de chocoladebitterbal weer verkrijgbaar is.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid