Horecaketen De Beren eerste 'groentepartner' No Fairytales
Formulenieuws - Vanaf eind vorige week is restaurantketen 'De Beren' de eerste officiële groentepartner van No Fairytales. Dat betekent dat in alle vestigingen van De Beren de groentetortilla's van No Fairytales op het menu staan.
De verschillende soorten groentetortilla's van No Fairytales (die gemaakt worden van 45% verse groenten) zijn al enige tijd te koop via de supermarkt en nu is ook de horeca aan de beurt. De samenwerking met restaurantketen De Beren is een belangrijke stap voor de food startup om zo via het out of home kanaal de 'verstopte groenten'-producten onder de aandacht te brengen. "Horeca speelt een belangrijke rol om mensen in aanraking te laten komen met lekkere en gezonde alternatieven", aldus Bernadette Kooijman, founder van No Fairytales.
De Beren is volgens eigen zeggen ‘doorlopend bezig met de verbetering en verrijking van ons menu’. De samenwerking met No Fairytales past daarin. “Met de producten van No Fairytales kiezen wij ervoor om onze gasten een wat gezonder product te bieden. Als we daarmee onze gasten kunnen inspireren om thuis soms ook een beter alternatief te eten dan is dat erg mooi. Het is gemakkelijker om een product te vervangen dan om je eetgewoonte aan te passen", aldus Judith Bos, Product Marketeer bij De Beren
Bron: No Fairytales/@FoodClicks
Formulenieuws - Vanaf eind vorige week is restaurantketen 'De Beren' de eerste officiële groentepartner van No Fairytales. Dat betekent dat in alle vestigingen van De Beren de groentetortilla's van No Fairytales op het menu staan.
De verschillende soorten groentetortilla's van No Fairytales (die gemaakt worden van 45% verse groenten) zijn al enige tijd te koop via de supermarkt en nu is ook de horeca aan de beurt. De samenwerking met restaurantketen De Beren is een belangrijke stap voor de food startup om zo via het out of home kanaal de 'verstopte groenten'-producten onder de aandacht te brengen. "Horeca speelt een belangrijke rol om mensen in aanraking te laten komen met lekkere en gezonde alternatieven", aldus Bernadette Kooijman, founder van No Fairytales.
De Beren is volgens eigen zeggen ‘doorlopend bezig met de verbetering en verrijking van ons menu’. De samenwerking met No Fairytales past daarin. “Met de producten van No Fairytales kiezen wij ervoor om onze gasten een wat gezonder product te bieden. Als we daarmee onze gasten kunnen inspireren om thuis soms ook een beter alternatief te eten dan is dat erg mooi. Het is gemakkelijker om een product te vervangen dan om je eetgewoonte aan te passen", aldus Judith Bos, Product Marketeer bij De Beren
Bron: No Fairytales/@FoodClicks
Onderzoek - Nederlandse restaurantketens blijven een vaste waarde in het eetgedrag van consumenten. In totaal bezochten het afgelopen jaar 7,3 miljoen Nederlanders een restaurantketen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een onderzoek van Multiscope onder ruim 3.500 respondenten.
Verkiezing - Tijdens De Nationale Franchise Beurs in Gorinchem zijn Fleur van den Nieuwenhuizen en Erik Oomes van De Beren Oosterhout gekozen tot Franchisenemer van het Jaar 2025.
Formulenieuws - Maaltijdformule burgerme sluit zich aan de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM). Daarmee schaart de franchiseformule zich achter de gezamenlijke ambities van ruim 1.200 bezorglocaties in Nederland op het gebied van professionalisering, veiligheid en duurzaamheid in de sector.
Formulenieuws - Tijdens de meivakantie bleek het een schot in de roos: Kinderen tot en met 12 jaar die kosteloos mochten mee-eten bij ieder besteld hoofdgerecht. De actie, die exclusief was voor De Beren Rotterdam Alexandrium wordt nu op dezelfde locatie verlengd tot en met 20 juli als vaste weekendtraditie.
Formulenieuws – In de meivakantie, van 26 april tot en met 4 mei, kunnen kinderen in twee vestigingen van De Beren gratis mee-eten. Het gaat om de vestigingen in Rotterdam Alexandrium en Capelle aan den IJssel. De restaurantketen willen met de actie het dagje uit voor gezinnen wat goedkoper maken.
Event – Afgelopen donderdag vond de allereerste vernieuwde Foodservice HOMiES Inspiratiedag plaats in het Inspirium in Breda. De middag stond in het teken van de officiële terugkeer van Foodservice HOMiES en het thema: De Toekomst van de Klassieke Horeca. Niet met passieve luisteraars, maar met actieve deelnemers die samen het gesprek aangingen over waar we als sector naartoe willen.