Horecaketen De Beren sluit zich aan bij Victoria Trading
Inkooporganisatie - Horecaketen De Beren, bestaande uit 45 restaurants en 22 bezorglocaties in Nederland, heeft zich aangesloten bij inkoopcoöperatie Victoria Trading. Hiermee heeft Victoria Trading samenwerkingen met 9 grote spelers van de foodservicesector.
De andere aangesloten formules zijn: Fletcher Hotels, Albron, de Efteling, Franchise Friendly Concept, HMSHost, La Place, Vermaat Groep en Total. Victoria Trading zorgt voor de inkoop van producten, diensten en logistiek. Het doel van de inkoopcoöperatie is het verbeteren van de prijs-kwaliteit verhouding, het vergroten van efficiency in de keten en het innoveren en intensiveren van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Harry Stofberg, bestuursvoorzitter Victoria Trading is blij met de aansluiting van De Beren in coronatijd: De Beren is een toonaangevend, professioneel, restauratief bedrijf dat de laatste jaren een sterke groei heeft doorgemaakt. De overname van de bezorgrestaurants hebben aan deze groei nog eens een belangrijke extra dimensie toegevoegd.”
Ook Melvin van der Wielen, Managing Director De Beren, is blij met de kans die het restaurantbedrijf heeft gekregen zich aan te sluiten: “Dankzij de kritische massa en gezamenlijke expertise kunnen wij met deze samenwerking besparingen realiseren en waarde creëren op manieren die voor ons als individuele organisatie buiten bereik liggen. Lid worden was nog niet gemakkelijk, je moet aan strenge eisen voldoen. Zo moet je inkoopafdeling en alle contracten dik in orde zijn en dit is bij de meeste grote organisaties en ketens binnen de horecabranche niet altijd vanzelfsprekend.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
De Beren populairste restaurantketen Nederland
Onderzoek – De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).
Lees berichtGemiddelde NPS Nederlandse restaurantketens is +72
Onderzoek - De grootste restaurantketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +72. Proeflokaal Bregje krijgt de hoogste score (+91). Het is opvallend dat drie van de vijf meest bezochte ketens een NPS krijgen die lager is dan gemiddeld. De 18- tot 34-jarigen geven gemiddeld een lagere score dan oudere bezoekers.
Lees berichtMarjolein Mens wordt nieuwe CCO De Beren
Benoeming – Marjolein Mens (31) is onlangs benoemd tot Chief Commercial Officer (CCO) van franchiseformule De Beren. Mens startte in 2014 bij de restaurantketen, na haar studie Communicatie Media en Informatietechnologie, en wordt nu lid van de directie. Zij wil gaan testen met prijsdifferentiatie en verder verduurzamen
Lees berichtDe Beren wakkert richting Valentijnsdag de liefde aan
Horeca - De Beren start de Valentijnscampagne ‘Proef de Spanning’. Het restaurantconcern weet dat Valentijnsdag het uitgelezen moment voor veel koppels is om ‘de grote vraag’ te stellen, en om stellen die klaar zijn voor de volgende stap een handje te helpen kunnen zij een geheel verzorgd huwelijksaanzoek met alles erop en eraan winnen bij De Beren.
Lees berichtOprichter Ad Schaap van De Beren ontvangt eigen biografie
Biografie – Het bewogen leven van Ad Schaap, oprichter van restaurantketen De Beren is door schrijver Ronald Giphart vastgelegd in het boek ‘Beer’. De biografie is tijdens de presentatie van de nieuwe huisstijl aan Schaap overhandigd.
Lees berichtDe Beren past huisstijl aan en wil internationaal
Formulenieuws - Na de enorme groei en professionalisering van de organisatie krijgt de horecaformule van De Beren een nieuwe uitstraling. De beer in het gele logo maakt plaats voor een eigentijds - petrol kleurig - logo met een messing beer. Buitenlandse ambitie speelt een rol bij de vernieuwde uitstraling.
Lees bericht