Horecasector pakt ook hartverwarmende initiatieven op
_735_735_90.jpg)
Fastservice – Spare Rib Express in Tilburg verstrekt gratis maaltijden aan de longafdeling van het lokale ziekenhuis en Bagel & Beans schenkt de eigen voorraad aan het Leger des Heil en enkele zorginstellingen. Nu horecabedrijven of stilliggen of bezig zijn met het opstarten van afhalen en bezorgen, worden er ook hartverwarmende initiatieven opgepakt.
Door het hele land zijn ondernemers en ketens bezig met zichtbare en onzichtbare acties om hun voorraden een goede bestemming te geven, of om gewoon iets goeds te doen voor medemensen. Zo nam Yorrick Obben, één van de eigenaren van Spare Rib Express in Tilburg, het initiatief om de longafdeling van het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis (ETZ) te voorzien van maaltijden. “De zorg doet fantastisch werk en maken lange, zware dagen. Als blijk van dankbaarheid hebben we gratis maaltijden langs gebracht voor het personeel”, aldus Obben.
Delen
De ondernemer wilde zelf geen ruchtbaarheid geven aan zijn initiatief, maar zijn organisatie wel. “Wij vinden dat dit een erg mooi, hartverwarmend, gebaar is en dat mag best gedeeld worden”, aldus de woordvoerder van Spare Rib Express Nederland.
Waardering
In het hele land worden meerdere initiatieven genomen. Juist omdat alle horecabedrijven min of meer in hetzelfde schuitje zitten, is er sprake van grote solidariteit, maar ook waardering voor de hulpverstrekkende instanties. Eerder liet SPAR university al weten personeel in te willen zetten voor ondersteunende werkzaamheden binnen ziekenhuizen. Vanwege de sluiting van de universiteiten worden de tien locaties van dit gemaksconcept in één klap in hun voortbestaan bedreigd. Desalniettemin biedt het bedrijf steun aan ziekenhuizen.
Expertise
Maar ook een New York Pizza franchisenemer, die zijn expertise heeft aangeboden aan restaurants die door de maatregelen nu noodgedwongen moeten gaan starten met het bezorgen van maaltijden. Zoiets lijkt eenvoudig, maar levert in de praktijk best de nodige problemen op. Het toont aan dat de weerbaarheid bij horecaondernemers groot is.
Oproep
Spare Rib Express wil ondernemers, franchiseformules en andere organisaties aanmoedigen ook initiatieven te nemen en deze vooral te delen. Volgens de formule werkt het inspirerend voor andere ondernemers en maken de positieve geluiden deze bizarre tijden wat dragelijker.
@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Spare Rib Express start merkcampagne ‘Let It Rib’
Formulenieuws – Spare Rib Express komt met een nieuwe merkcampagne ‘Let It Rib’. In de campagne de ingredienten: verleiding, herkenbaarheid, maar ook humor.
Lees berichtEerste HOMiES Inspiratiedag zet klassieke horeca centraal
Event – Afgelopen donderdag vond de allereerste vernieuwde Foodservice HOMiES Inspiratiedag plaats in het Inspirium in Breda. De middag stond in het teken van de officiële terugkeer van Foodservice HOMiES en het thema: De Toekomst van de Klassieke Horeca. Niet met passieve luisteraars, maar met actieve deelnemers die samen het gesprek aangingen over waar we als sector naartoe willen.
Lees bericht’t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood
Onderzoek – Lunchroom- en cafetariaformule 't Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
Lees berichtNieuwe huisstijl Spare Rib Express na herpositionering
Formulenieuws – Spare Rib Express heeft de afgelopen periodesubtiele aanpassingen aangebracht aan het logo en de gebruikte kleuren. De nieuwe huisstijl maakt onderdeel uit van de nieuwe positionering van de fastfoodformule. De vernieuwingen zijn al zichtbaar op de website, app, verpakkingen, het hoofdkantoor en het wagenpark.
Lees berichtBagels & Beans viert 29-jarig AntiKudde-jubileum
Formulenieuws – Bagels & Beans viert het feit dat de franchiseformule 29 jaar geleden is opgericht. De formule is ontstaan op 20 januari 1996, maar omdat de termen AntiKudde en ContraMassa vanaf het begin verbonden zijn aan Bagels & Beans wordt dat met 29 jaar gevierd en niet met 30.
Lees berichteazie heeft hoogste NPS-score fastfoodketens
Onderzoek – Eazie heeft met +75 de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
Lees bericht