Hospitality sector tekent Pact en start campagne ‘Be My Guest’


Campagne – De wens lag er langer, maar nu hebben verschillende organisaties uit de gastvrijheid- en vrijetijdssector de handen ineen geslagen om het hospitality vak breed onder de aandacht te brengen Partijen hebben daarvoor het hospitality pact gesloten. Doel van het pact is om met elkaar samen te werken aan duurzame oplossingen voor de arbeidsmarkt. Gelijktijdig werd ook de landelijke campagne ‘Be My Guest’ gestart.

De campagne ‘Be My Guest’ met bijbehorend platform heeft in eerste instantie als doel jongeren te inspireren en te faciliteren in de mogelijkheden van de hospitality sector. De campagne moet de campagnes van de afzonderlijke branches versterken. Gestart wordt met het enthousiasmeren van talenten binnen VMBO en MBO om vervolgens te verbreden naar talenten in het HBO. Walter Seib, CEO HMSHost International Hospitalty pact vindt het niet meer dan logisch dat er aandacht wordt geschonken aan een sector waarin 80.000 mensen met plezier werken. “De hospitality sector is een essentiële bedrijfstak voor Nederland die als zodanig nog onvoldoende wordt herkend, erkend en gewaardeerd. Dat moet veranderen als de sector aantrekkelijk wil zijn voor (jonge) medewerkers. Door als branche en onderwijs samen te komen, kunnen we gezamenlijk de perceptie rondom werken in de hele sector veranderen”.

Het pact
Het pact biedt verder betrokkenen een ‘kompas’ om actief te werken aan onderzoek, sociaal beleid gericht op goed werkgeverschap, sterk beroepsonderwijs voor de gehele beroepskolom (VMBO, MBO, HBO en WO), een infrastructuur voor Leven Lang Leren en arbeidsmarktpromotie. Samenwerken en innoveren zijn noodzakelijk voor een succesvolle toekomst van de sector. De sector is belangrijk voor de Nederlandse economie en maatschappij, want naast verdienvermogen en werkgelegenheid, bevordert deze sector de leefbaarheid en welzijn door bij te dragen aan maatschappelijke verbinding en cohesie. Bij het pact zijn verschillende partijen aangesloten van cateraars, commerciële partijen tot FNV Horeca en onderwijsraden. Adnan Tekin, voorzitter MBO Raad: “De samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven is de sleutel tot een gouden toekomst voor onze studenten. Door ervaringen in de praktijk worden onze studenten optimaal voorbereid op de dynamische arbeidsmarkt van vandaag en morgen. Door samen met het bedrijfsleven op te trekken, zoals gebeurt bij het ondertekenen van het Hospitality Pact, kunnen we de vaardigheden, kennis en expertise van beide werelden combineren”.

Be My Guest
De sector biedt tal van mensen de mogelijkheid om zich te ontwikkelen. Er zijn kansrijke en uitdagende loopbanen voor ieder hospitality talent. Dat willen de partijen laten zien met de campagne en het platform Be My Guest. De eerste focus is gericht op jongeren en hun ouders. Met uitdagende content wil het platform laten zien dat werken in de sector een echt vak is. En dat je een leven lang met plezier verder kan leren en ontwikkelen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: M.Louws

Gerelateerd nieuws

Tweede GemaQ Summit in teken van gezonde toekomst

Event – Het was voor de tweede keer dat GemaQ, de inkoopcoöperatie voor tankstations, een Business Boost Summit organiseerde. Na de eerste in Beekse Bergen, was nu als locaties het AFAS Theater in Leusden gekozen. Naast sprekers, die de aanwezigen tankstationondernemers moesten inspireren en motiveren, ook een dertigtal bedrijven die hun nieuwste producten of technieken presenteerden voor een efficiëntere...

Lees bericht



‘AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen’

Bijeenkomst – Donderdag vond de bijeenkomst ‘Phygital’ van Trema Foodnetwerk. Het thema behandelde de vraagstukken van de steeds verdere (noodzakelijke) integratie van digitalisering en robotisering in de foodservicebranche. Efficiency en gebrek aan personeel zijn belangrijk uitgangspunten bij de invulling. Conclusie van de dag: AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen, maar kunnen de menselijke waarde van gastvrijheid nooit vervangen.

Lees bericht

Horecava komt met zorgsymposium Care & Cure

Vakbeurzen – Horecava organiseert in samenwerking met de hospitalitysector op 9 januari het ‘Horecava Care & Cure Symposium’. Spelers uit de gezondheidssector gaan zich tijdens het symposium buigen over de veranderingen in de zorgsector.

Lees bericht


Nieuwe mediacampagne van Crystal Clear

Campagne - Crystal Clear, een frisdrankmerk van Vrumona,  heeft een nieuwe campagne. Een eerste uitwerking van de nieuwe positionering en het resultaat van de kersverse samenwerking met bureau Being There dat eerder dit jaar de pitch won.

Lees bericht

De Beren wakkert richting Valentijnsdag de liefde aan

Horeca - De Beren start de Valentijnscampagne ‘Proef de Spanning’. Het restaurantconcern weet dat Valentijnsdag het uitgelezen moment voor veel koppels is om ‘de grote vraag’ te stellen, en om stellen die klaar zijn voor de volgende stap een handje te helpen kunnen zij een geheel verzorgd huwelijksaanzoek met alles erop en eraan winnen bij De Beren.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid