Hutten verrast met ROOTS op Floriade Expo 2022

Event – De wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade Expo 2022 is geopend. Thema is ‘Growing Green Cities’. Innovators uit binnen- en buitenland presenteren oplossingen om steden leuker, mooier en duurzamer te maken op het gebied van groen, voedsel, gezondheid en energie. Tijdens deze halfjaar durende Expo verzorgt Hutten er restaurant ROOTS, twee horeca-uitgiften en alle (VIP) events.
Collin Schoonens, directeur Horeca, Meetings & Events bij Hutten is trots op deze unieke samenwerking, laat hij weten in een bericht van Hutten op linkedin: “We zien het als een uitdaging om met een passend concept zowel de professionele bezoekers als de leisure gast van gezond en lekker eten te voorzien. Daarnaast sluit onze missie richting een klimaatneutrale organisatie heel goed aan bij de duurzame en innovatieve ambities van Floriade.”
Hutten laat weten voor de invulling van het horecaconcept ROOTS samen met creative label Today Tomorrow. Collin Schoonens: “Het resultaat is een concept dat verleden, heden en de toekomst met elkaar verbindt. ROOTS gaat terug naar de kern, de herkomst, en legt een link naar de toekomst, naar 2050. Dat is het moment waarbij wij anders met onze planeet moeten omgaan. Wij werken in het restaurant daarom met gerechten met plantaardige eiwitten en gebruiken geen dierlijke eiwitten. Op een laagdrempelige manier maken we onze gasten bewuster en laten we hen vooral proeven hoe leuk en lekker meer plantaardig eten is.”
Bron: Hutten/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albron en Hutten presenteren nieuwe moederorganisatie: Hai
Catering – De fusie tussen foodservicebedrijven Albron en Hutten krijgt een nieuwe naam: Hai. De naam staat voor Hutten Albron Impactmakers. Met Hai willen beide partijen hun gezamenlijke ambitie kracht bijzetten: het vergroten van maatschappelijke impact via eten, drinken en gastvrijheid.
Lees berichtHutten en TrendingTea samen in ‘eerlijke thee’
Samenwerking – Hutten gaat een landelijke samenwerking aan met TrendingTea, leverancier van duurzame en volledig transparante thee. De komende jaren zullen honderden Hutten-locaties overstappen op eerlijke thee: losse thee voor horeca en duurzame piramidezakjes voor bedrijfscatering.
Lees berichtData in foodservice: van overvloed naar inzicht
Bijeenkomst – Afgelopen week organiseerde Trema Foodnetwerk, het kennisnetwerk voor marketeers in foodservice en onderdeel van Focusplaza, een inspirerende bijeenkomst rondom het thema ‘Data in foodservice’. Marketeers van leveranciers, grossiers en formules kwamen samen om te leren van relevante praktijkvoorbeelden uit de keten. De centrale vraag van de dag: hoe vertaal je de grote hoeveelheid beschikbare data in de foodserviceketen naar...
Lees berichtOvername Albron en Hutten succesvol afgerond
Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.
Lees berichtGerechten met voedingswaarde op de Food Fashion Show
Event – Het aanbieden van smakelijke voeding dat voedzaam is en niet alleen maar vult, is beschikbaar. Door het aanbieden er van is ook het eetgedrag te veranderen. Dat liet de Healthy Food Coalition vorige week zien tijdens de eerste Food Fashion Show in Utrecht.
Lees berichtAlbron neemt bedrijfscateraar Hutten over
Overname - Albron is voornemens om branchegenoot Hutten over te nemen. Beide bedrijven vullen elkaar goed aan en versterken elkaars posities. De overname moet nog worden voorgelegd aan de Autoriteit Consument en Markt.
Lees bericht