Albron en Hutten presenteren nieuwe moederorganisatie: Hai


De lancering van de naam Hai voor de moedermaatschappij van Albron en Hutten was bij het bedrijfsfeest in het Philips Stadion

Catering – De fusie tussen foodservicebedrijven Albron en Hutten krijgt een nieuwe naam: Hai. De naam staat voor Hutten Albron Impactmakers. Met Hai willen beide partijen hun gezamenlijke ambitie kracht bijzetten: het vergroten van maatschappelijke impact via eten, drinken en gastvrijheid.

De bekendmaking volgt op de overname van Hutten door Albron in november 2024. Sindsdien is achter de schermen gewerkt aan een zorgvuldig integratietraject onder de noemer Samen meer impact. Hai wordt nu gepresenteerd als overkoepelende organisatie boven de twee merken, die beiden hun eigen identiteit en positionering behouden.

Impactmaker

Hai profileert zich nadrukkelijk als een sociale onderneming. De helft van de winst wordt via de eigenaar, een stichting, geïnvesteerd in maatschappelijke initiatieven. Daarmee positioneert Hai zich als de grootste ‘impactmaker’ binnen de Nederlandse foodservicesector. “We willen laten zien dat zakelijk succes hand in hand kan gaan met maatschappelijke meerwaarde,” zegt Jan Willem Hilbron, CEO van Hai. “We combineren de operationele slagkracht van Albron met de culinaire creativiteit van Hutten.”

Operationeel

De naam Hai moet ook herkenning en gelijkwaardigheid uitstralen. Beide merken blijven afzonderlijk actief, terwijl op operationeel niveau intensief wordt samengewerkt – bijvoorbeeld in productie, inkoop en IT. Zo profiteren beide bedrijven van het netwerk, waaronder het culinaire centrum van Hutten, met initiatieven als De Verspillingsfabriek en De Zorgbakkerij.

Merken

Ook labels als Brownies&downieS, Smaakchef, Sign Language Coffee Bar, Coffeecompany en De Buurtboer blijven behouden. “Stuk voor stuk sterke merken die in Hai hun maatschappelijke missie verder kunnen uitbouwen,” aldus Mark Hartmans, CSO van Hai.

Bron: Hai/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Facilitaire dienstverlener ISS lanceert nieuwe campagne

Catering - ISS Facility Services Nederland heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd onder de titel ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’. Met krachtige beelden, van vuurwerk tot een lange Italiaanse lunchtafel, wil ISS laten zien hoe een inspirerende, gezonde en productieve werkwereld eruit kan zien.

Lees bericht



Lunch Bunch haalt groeigeld op en wil uitbreiden

Catering - Lunch Bunch, de sociale cateraar die werk en duurzaamheid combineert, heeft €565.000 aan groeikapitaal opgehaald en wil uitbreiden in Rotterdame en naar Den Haag. De investering komt van het Social Impact Fonds Rotterdam (SIF) en het Impact Fonds Duurzame Voedselketen (IFDV), die hiermee voor het eerst samen optrekken.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid