Albron en Hutten presenteren nieuwe moederorganisatie: Hai
Catering – De fusie tussen foodservicebedrijven Albron en Hutten krijgt een nieuwe naam: Hai. De naam staat voor Hutten Albron Impactmakers. Met Hai willen beide partijen hun gezamenlijke ambitie kracht bijzetten: het vergroten van maatschappelijke impact via eten, drinken en gastvrijheid.
De bekendmaking volgt op de overname van Hutten door Albron in november 2024. Sindsdien is achter de schermen gewerkt aan een zorgvuldig integratietraject onder de noemer Samen meer impact. Hai wordt nu gepresenteerd als overkoepelende organisatie boven de twee merken, die beiden hun eigen identiteit en positionering behouden.
Impactmaker
Hai profileert zich nadrukkelijk als een sociale onderneming. De helft van de winst wordt via de eigenaar, een stichting, geïnvesteerd in maatschappelijke initiatieven. Daarmee positioneert Hai zich als de grootste ‘impactmaker’ binnen de Nederlandse foodservicesector. “We willen laten zien dat zakelijk succes hand in hand kan gaan met maatschappelijke meerwaarde,” zegt Jan Willem Hilbron, CEO van Hai. “We combineren de operationele slagkracht van Albron met de culinaire creativiteit van Hutten.”
Operationeel
De naam Hai moet ook herkenning en gelijkwaardigheid uitstralen. Beide merken blijven afzonderlijk actief, terwijl op operationeel niveau intensief wordt samengewerkt – bijvoorbeeld in productie, inkoop en IT. Zo profiteren beide bedrijven van het netwerk, waaronder het culinaire centrum van Hutten, met initiatieven als De Verspillingsfabriek en De Zorgbakkerij.
Merken
Ook labels als Brownies&downieS, Smaakchef, Sign Language Coffee Bar, Coffeecompany en De Buurtboer blijven behouden. “Stuk voor stuk sterke merken die in Hai hun maatschappelijke missie verder kunnen uitbouwen,” aldus Mark Hartmans, CSO van Hai.
Bron: Hai/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Appèl start per 1 januari 2026 op Hogeschool Windesheim
Catering – Cateraar Appèl breidt vanaf 1 januari 2026 zijn campusportfolio uit met twee nieuwe locaties: de vestigingen van Hogeschool Windesheim in Zwolle en Almere. In de nieuwe samenwerking staan vitaliteit, duurzaamheid en inclusiviteit centraal.
Lees berichtFoodservicemarkt blijft groeien, maar tempo neemt af
Analyse - De Nederlandse foodservicemarkt blijft in 2025 groeien, al vlakt het tempo af. Dat blijkt uit de periodemeting van bureau Foodsteps uit Ede. De komende periode moet duidelijk gaan maken hoe positief het jaar gaat afsluiten.
Lees berichtSocial Deal kiest voor Vermaat als nieuwe cateraar
Catering - Social Deal heeft cateringbedrijf Vermaat aangetrokken als nieuwe partner voor de verzorging van de bedrijfslunch. Het hoofdkantoor dat gevestigd is in Den Bosch neemt na enkele jaren afscheid van cateraar Hutten.
Lees berichtFacilitaire dienstverlener ISS lanceert nieuwe campagne
Catering - ISS Facility Services Nederland heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd onder de titel ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’. Met krachtige beelden, van vuurwerk tot een lange Italiaanse lunchtafel, wil ISS laten zien hoe een inspirerende, gezonde en productieve werkwereld eruit kan zien.
Lees berichtNieuw netwerklabel Yellow25 voor hospitality, food & events
Netwerklabel - De hospitality-, food- en eventsector heeft er een nieuwe speler bij: Yellow25. Geen traditioneel bureau, maar een netwerklabel waarin zelfstandige professionals hun krachten bundelen.
Lees berichtLunch Bunch haalt groeigeld op en wil uitbreiden
Catering - Lunch Bunch, de sociale cateraar die werk en duurzaamheid combineert, heeft €565.000 aan groeikapitaal opgehaald en wil uitbreiden in Rotterdame en naar Den Haag. De investering komt van het Social Impact Fonds Rotterdam (SIF) en het Impact Fonds Duurzame Voedselketen (IFDV), die hiermee voor het eerst samen optrekken.
Lees bericht