ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev


Beeld van festival Defqon 2023

Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.

ID&T meldt de nieuwe overeenkomst op de eigen Linkedin-pagina, waar het aangeeft dat de focus bij de samenwerking ligt op het versterken van de beleving voor miljoenen fans, zowel live als digitaal. ID&T en AB InBev kijken er naar uit om de festivalbezoekers met creatieve marketingactivaties en onvergetelijke experiences te verrassen en te inspireren.

In een reactie in verschillende media laat ID&T weten dat de keuze moeilijk was, maar dat de ambitie van ID&T nu beter bij AB Inbev past. Ook omdat de festivalorganisator meer wil doen met de miljoenen fans die het bedrijf inmiddels heeft op social media. Wel geeft commercieel topman Martijn van Daalen van ID&T aan dat de samenwerking met Heineken ID&T veel heeft gebracht.

De samenwerking geldt in ieder geval voor een periode van drie jaar, zo melden verschillende media. Op locaties waar Heineken een contract mee heeft, zoals de Johan Cruijff Arena, blijft Heineken de partij waarmee ID&T zaken doet. Onduidelijk is hoeveel geld er met de deal gemoeid is.

Bron: ID&T/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Heineken start bouw nieuw Global R&D Centre

Brouwerij - Heineken kondigt de bouw van een Global Research & Development Centre in Zoeterwoude aan, genaamd het Dr. H.P. Heineken Centre. Met de bouw is een investering gemoeid van €45 miljoen. Vanaf halverwege 2025 zal het centrum zich gaan toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe producten en het verbeteren van bestaande producten en processen.

Lees bericht

Heineken opnieuw 3 jaar partner Amsterdam Dance Event

Samenwerking – Heineken en Amsterdam Dance Event (ADE) hebben zich de komende drie jaar verboden. Jaarlijks bezoeken 500.000 mensen ADE om te genieten van de elektronische muziek. De samenwerking gaat van start met een officieel openingsfeest op woensdag 16 oktober in The Loft in de A’DAM Toren.

Lees bericht



Heineken en MOJO verlengen partnership voor 7 jaar

Samenwerking - Heineken en festivalorganisator MOJO hebben op  Lowlands hun samenwerking met zeven jaar verlengd. Een opmerkelijk lange verlenging, gezien deze partnerships doorgaans met drie jaar worden voortgezet. De langere termijn moet benadrukken dat de verstandhouding tussen beide partijen goed is.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid