ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
ID&T meldt de nieuwe overeenkomst op de eigen Linkedin-pagina, waar het aangeeft dat de focus bij de samenwerking ligt op het versterken van de beleving voor miljoenen fans, zowel live als digitaal. ID&T en AB InBev kijken er naar uit om de festivalbezoekers met creatieve marketingactivaties en onvergetelijke experiences te verrassen en te inspireren.
In een reactie in verschillende media laat ID&T weten dat de keuze moeilijk was, maar dat de ambitie van ID&T nu beter bij AB Inbev past. Ook omdat de festivalorganisator meer wil doen met de miljoenen fans die het bedrijf inmiddels heeft op social media. Wel geeft commercieel topman Martijn van Daalen van ID&T aan dat de samenwerking met Heineken ID&T veel heeft gebracht.
De samenwerking geldt in ieder geval voor een periode van drie jaar, zo melden verschillende media. Op locaties waar Heineken een contract mee heeft, zoals de Johan Cruijff Arena, blijft Heineken de partij waarmee ID&T zaken doet. Onduidelijk is hoeveel geld er met de deal gemoeid is.
Bron: ID&T/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bob Tullemans nieuwe algemeen directeur Hero Benelux
Benoeming – Hij is al een paar weken aan het werk, maar pas nu is bekend gemaakt dat Bob Tullemans de nieuwe Algemeen Directeur is van Hero Benelux.
Lees berichtHeineken volop van start met EK-activatieprogramma
Actie - Na de Champions League-finale is het tijd voor het EK en dus laten fabrikanten en retailers weten wat zij tijdens het EK allemaal van plan zijn. De supermarkketens laten zien welke acties en gadgets zij hebben, maar ook fabrikanten als Heineken laten zien waar zij mee komen. Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in...
Lees berichtSligro opnieuw Founding Partner Gastvrij Rotterdam
Vakbeurzen - Sligro Food Group heeft niet alleen haar deelname bevestigd, maar zich ook weer gecommitteerd als Founding Partner aan Gastvrij Rotterdam. Het aantal Founding Partners komt daarmee op 14. Sligro zal deelnemen samen met Heineken.
Lees berichtUnilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen
Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.
Lees bericht‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtHeineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees bericht