IJs Baskin-Robbins voortaan beschikbaar voor horeca en retail
Formulenieuws - Baskin-Robbins, ‘s werelds grootste ijsketen, heeft ijsproducten ontwikkeld speciaal voor de retail en bij horeca. De formule presenteert de ijsbekers op de aankomende Horecava, die van 7 tot 10 januari in de Amsterdamse Rai wordt gehouden. De ijsketen Bskin-Robbins is sinds eind april vorig jaar op de Nederlandse markt maar wil nu uitbreiden naar retail en horeca. Er zijn nu vestigingen in Utrecht, Amsterdam en Tilburg, maar nog dit jaar openen ook de locaties in Almere en Eindhoven. De uitrol richting retail en horeca is volgens het bedrijf een logische vervolgstap om heel Nederland te kunnen bedienen. “Door het assortiment uit te breiden met ijsbekers speciaal voor de horeca en retail, kunnen we op grotere schaal de liefhebbers van het ijs in heel Nederland voorzien”, aldus Roberto Fava, Managing Director van Baskin-Robbins in Nederland. Het logo van het Amerikaanse merk laat het uitgebreide assortiment zien. Het cijfer ‘31’ geeft weer dat er voor elke dag een nieuwe smaak is. Voor de horeca zullen alle 31 smaken beschikbaar zijn, voor de retail zo’n 8. Op de Horecava zijn alle smaken te proeven. Shop-in-shop Zowel de retail als horeca kan de bekers van 120 en 500 ml aan het vriesvak toevoegen. Daarnaast biedt Baskin-Robbins de horeca de mogelijkheid om een shop-in-shop of verkooppunt te starten. Fava heeft vooral supermarkten, bioscopen, tankstations en hotels voor ogen bij zijn uitbreidingsplannen. Bron: @FoodClicks Formulenieuws - Baskin-Robbins, ‘s werelds grootste ijsketen, heeft ijsproducten ontwikkeld speciaal voor de retail en bij horeca. De formule presenteert de ijsbekers op de aankomende Horecava, die van 7 tot 10 januari in de Amsterdamse Rai wordt gehouden. De ijsketen Bskin-Robbins is sinds eind april vorig jaar op de Nederlandse markt maar wil nu uitbreiden naar retail en horeca. Er zijn nu vestigingen in Utrecht, Amsterdam en Tilburg, maar nog dit jaar openen ook de locaties in Almere en Eindhoven. De uitrol richting retail en horeca is volgens het bedrijf een logische vervolgstap om heel Nederland te kunnen bedienen. “Door het assortiment uit te breiden met ijsbekers speciaal voor de horeca en retail, kunnen we op grotere schaal de liefhebbers van het ijs in heel Nederland voorzien”, aldus Roberto Fava, Managing Director van Baskin-Robbins in Nederland. Het logo van het Amerikaanse merk laat het uitgebreide assortiment zien. Het cijfer ‘31’ geeft weer dat er voor elke dag een nieuwe smaak is. Voor de horeca zullen alle 31 smaken beschikbaar zijn, voor de retail zo’n 8. Op de Horecava zijn alle smaken te proeven. Shop-in-shop Zowel de retail als horeca kan de bekers van 120 en 500 ml aan het vriesvak toevoegen. Daarnaast biedt Baskin-Robbins de horeca de mogelijkheid om een shop-in-shop of verkooppunt te starten. Fava heeft vooral supermarkten, bioscopen, tankstations en hotels voor ogen bij zijn uitbreidingsplannen. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSteeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd
Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.
Lees bericht