In 2024 breidt SPAR Foodclub uit naar circa 220 winkels
![](/images/made/uploads/Spar_Tilburg_1080_810_90.jpg)
Formulenieuws - Nog voor de zomer van 2024 krijgen bijna 220 SPAR-winkels elementen van ‘SPAR Foodclub’. Dat heeft algemeen directeur John van der Ent van SPAR Nederland gezegd tijdens het Nationaal Food Congres waarover FoodPersonality bericht.
SPAR testte het Foodclub-concept eerder al in Philippine (Zeeland) en in Tilburg. Tijdens die tweede pilot, in Tilburg, werd al bekend dat SPAR Foodclub geen afzonderlijke formulevariant zou worden, zoals bijvoorbeeld SPAR City of SPAR University. Wel ging het bedrijf kijken of het Foodclub-elementen kon integreren in verschillende SPAR-winkels, zo gaf Ferry Schepens, ‘concept development manager’ bij Spar Holding, eerder aan. Dat integreren gaat dus nog voor de zomer van 2024 gebeuren, aldus Van der Ent. Dan moeten 220 Spar-winkels elementen van Spar Foodclub – maaltijden, warme broodjes, snacks etc. – bevatten. “Zodat klanten er niet alleen hun boodschappen kunnen doen, maar ook hun verse ontbijtje, lunch of avondmaaltijd kunnen afhalen.”
SPAR Buurt
Onder die 220 SPAR-winkels vallen verschillende formulevarianten, het kan dus zowel gaan om SPAR Buurt (de ‘buurtsuper om de hoek’) als SPAR University (op de campus van een universiteit of hogeschool), SPAR Enjoy (bij vakantiewinkels) etc., afhankelijk van de mogelijkheden die er zijn op die locaties. Volgens Monique Muller, manager communicatie bij SPAR in FP betreft het gros van de SPAR-winkels waaraan Foodclub-elementen worden toevoegen een SPAR Buurt- of SPAR City- winkel.
Bron: FoodPersonality/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
NFV Franchise Trofee 2024 voor fastserviceketen Verhage
Verkiezing - Verhage is de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2024, de jaarprijs van de Nederlandse Franchise Vereniging. Verhage liet twee andere genomineerde franchiseformules achter zich. Dat waren de Groningse koffieformule Doppio Espresso en AMI, een keten van kapsalons.
Lees berichtLeonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’
Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees berichtThe Tosti Club zet eerste stappen in leisure-omgeving
Leisure – Jumpsquare Group gaat een samenwerking aan met The Tosti Club. De tosti’s zijn een aanvulling op het menu van de 22 trampolineparken in Nederland, waarvan 18 parken tot de groep behoren en vier parken franchise zijn.
Lees berichtMarco van Geel opvolger De Rijk bij bakkerij Goedhart
Benoeming - Marco van Geel wordt per 1 juli 2024 benoemd als commercieel manager bij het onderdeel van familiebedrijf Goedhart dat verantwoordelijk is voor de productie en verkoop van brood & specialiteiten aan diverse grote retailers.
Lees berichtChantal de Rijk nieuwe Commercieel Directeur SPAR
Benoeming - SPAR kondigt de komst van Chantal de Rijk aan als de nieuwe Commercieel Directeur van het bedrijf. De Rijk heeft ruime ervaring in zowel de retail als in foodservice. Zij komt per 1 juli en zal Geeske Burema opvolgen, die deze rol de afgelopen vier jaar heeft vervuld.
Lees berichtGeeske Burema vertrekt als commercieel directeur bij SPAR
Persoonlijk - Geeske Burema verlaat per 1 maart 2024 de SPAR-organisatie, zo laat de Raad van Commissarissen van SPAR weten. Geeske Burema is sinds januari 2020 als commercieel directeur werkzaam bij SPAR. Na 4 jaar heeft zij besloten om een nieuw hoofdstuk in haar carrière te beginnen.
Lees bericht