The Tosti Club zet eerste stappen in leisure-omgeving
Leisure – Jumpsquare Group gaat een samenwerking aan met The Tosti Club. De tosti’s zijn een aanvulling op het menu van de 22 trampolineparken in Nederland, waarvan 18 parken tot de groep behoren en vier parken franchise zijn.
Naast de parken in Nederland heeft Jumpsquare ook nog een tiental parken in Duitsland en België, en één in Frankrijk. Het trampolinebedrijf is sinds de eerste Jump XL locatie in Eindhoven, tien jaar geleden, snel gegroeid naar meer dan dertig locaties in vier landen. De Jumpsquare groep is ontstaan uit Jumpsquare en Jump XL, die na hun fusie onderdeel zijn geworden van een investeringsgroep. Jaarlijks bezoeken zo’n 1,5 miljoen 'jumpers' de trampolineparken in Nederland. Ter vergelijking: Walibi trekt zo’n 850.000 bezoekers.
Standaardisatie
Remco Wittendorp is de Buying & Merchandising Manager Food & New Business binnen de Jumpsquare Group. @FoodClicks sprak met hem, samen met Jacco Heijkoop van The Tosti Club, in Jumpsquare Eindhoven. Wittendorp, voorheen werkzaam bij Sligro, is binnen Jumpsquare aangesteld om het F&B-gedeelte te optimaliseren. “Elke locatie serveerde z’n eigen koffie en hanteerde andere prijzen, we hebben dit naar een eenheid gebracht en sturen nu meer op data.” De doelgroep is uitdagend, omdat die zowel uit ouders als uit kinderen bestaat. “Het zijn voornamelijk kinderen tussen de 7 en 16 jaar die hier komen trampolinespringen. De jongste zijn meestal in aanwezigheid van hun ouders. Veiligheid staat uiteraard voorop en vereist voor een locatie best wat begeleiding om dit te waarborgen. Eén begeleider per dertig jumpers is noodzakelijk.”
The Tosti Club als merk op de kaart
Voor The Tosti Club is Jumpsquare de eerste leisurepartij waarmee wordt samengewerkt. Naast de eigen restaurants is The Tosti Club , Out-of-Home en als shop-in-shop franchiseconcept te vinden bij diverse SPAR-locaties door het hele land. Als assortiment binnen een leisure-omgeving is The Tosti Club nieuw. Het concept zich gemakkelijk integreren op de menukaart. Heijkoop: “Een tosti is een aantrekkelijk en tijdloos product voor veel mensen en een goed alternatief voor veel snacks. Een tosti van een onderscheidend merk als The Tosti Club past dan ook goed op de menukaart. Vergelijkbaar met de Dudok appeltaart, die is ook wereldberoemd in Nederland.”
Eenvoudig bakproces
Om het bakproces op locatie te vereenvoudigen zijn de tosti’s al voorgebakken. Dit specifieke bakproces is al toegepast tijdens de productie. Medewerkers hoeven dus minder handelingen te verrichten aan de Bake-off tosti’s, waardoor deze een constante kwaliteit hebben. De 18 mm dikke boterhammen zijn daarmee ready to heat. Heijkoop: “De tosti’s hoeven alleen maar te worden verwarmd.” Voor Jumpsquare ideaal. Wittendorp: “Net als veel andere horecabedrijven kampen wij met een personeelsuitdaging. Mensen moeten dus niet te veel handelingen verrichten en het proces moet eenvoudig zijn. Tegelijkertijd moet het eindproduct wel goed en consistent bij de gast worden aangeboden. Een (Merrychef) Speedoven met de juiste instelling is dan de perfecte oplossing. De afgelopen tijd hebben we veel geëxperimenteerd om te ontdekken wat het beste werkt. En omdat de tosti’s zo vanuit de diepvries snel moeten worden verwarmd, is dat het meest gemakkelijke voor het personeel.”
Drie smaken
De tosti’s zijn bij Jumpsquare en Jump XL verkrijgbaar in drie smaken: Ham/Kaas, The Spanish Style, beide met Beemsterkaas en The Italian Style met Mozzarella, uiteraard gecombineerd met de originele Tosti sauce. Beschikbaar in een Meal Deal van 9,00 euro (en los voor 6,50). Gasten ontvangen dan een frisdrankje en een zakje chips. De Meal Deal wordt duidelijk weergegeven op de schermen en de orderkiosk. Ook kan er worden besteld aan de balie.
Kiosk of balie
De kiosk zorgt volgens Wittendorp voor 54% extra bestelwaarde vergeleken met bestellingen bij de balie. De QR-code presteert nog beter. Bij gebruik van de QR-code wordt maar liefst 75% meer besteld. De reden hiervoor is dat men minder sociale druk ervaart en de afbeeldingen ziet. Ook is de QR-code makkelijker in gebruik via de eigen telefoon, omdat het een eigen bestelomgeving is wat voor meer vertrouwen zorgt. Toch blijft de counter belangrijk. Slushy Jacks (voorheen Slushy Puppi) is bijvoorbeeld duidelijk zichtbaar op de balie en wordt ook bijna uitsluitend daar besteld. Wittendorp: “Wat dat betreft is Slushy Jacks echt een product dat gezien moet worden, daartegenover staat dat Doritos Nachos veel vaker via de schermen wordt besteld.”
(Dit artikel heeft eerder gestaan in de printeditie van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Neem hier en abonnement)
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Marco van Geel opvolger De Rijk bij bakkerij Goedhart
Benoeming - Marco van Geel wordt per 1 juli 2024 benoemd als commercieel manager bij het onderdeel van familiebedrijf Goedhart dat verantwoordelijk is voor de productie en verkoop van brood & specialiteiten aan diverse grote retailers.
Lees berichtChantal de Rijk nieuwe Commercieel Directeur SPAR
Benoeming - SPAR kondigt de komst van Chantal de Rijk aan als de nieuwe Commercieel Directeur van het bedrijf. De Rijk heeft ruime ervaring in zowel de retail als in foodservice. Zij komt per 1 juli en zal Geeske Burema opvolgen, die deze rol de afgelopen vier jaar heeft vervuld.
Lees berichtGeeske Burema vertrekt als commercieel directeur bij SPAR
Persoonlijk - Geeske Burema verlaat per 1 maart 2024 de SPAR-organisatie, zo laat de Raad van Commissarissen van SPAR weten. Geeske Burema is sinds januari 2020 als commercieel directeur werkzaam bij SPAR. Na 4 jaar heeft zij besloten om een nieuw hoofdstuk in haar carrière te beginnen.
Lees berichtSPAR en EG Group verlengen en intensiveren samenwerking
Tankstations - SPAR Nederland en EG Group (Euro Garages) in Nederland verlengen hun samenwerking. De samenwerking begon in 2017 en wordt geïntensiveerd nu door de uitrol van The Tosti Club op alle Go Fresh-locaties. Sinds de start van de samenwerking zijn er 190 winkels EG-stations omgebouwd met het SPAR-format en is er jaar op jaar samen omzetgroei gerealiseerd in de SPAR...
Lees berichtSPAR voor derde keer op rij Top Employer in Nederland
Certificering – SPAR is voor het derde achtereenvolgende jaar Top Employer Nederland geworden. Deze internationale erkenning, jaarlijks uitgereikt door het Top Employers Institute, onderstreept opnieuw SPAR’s aandacht voor goed werkgeverschap.
Lees berichtUber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte
Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.
Lees bericht