‘Je favoriete terrasplekje reserveren met BarBooking’


Reserveringssysteem – Hoe kun je nu met beperkte ruimte en mogelijkheid toch een plekje reserveren bij je favoriete bar of terras. Die vraag stond centraal bij een tweetal horecaliefhebbers. Om zowel ondernemers te helpen als de mogelijkheid voor de gasten te bieden een plek te reserveren, ontwikkelde zij Barbooking.nl, een platform volgens het principe: zoek, boek en geniet.

Via het landelijke platform kunnen gebruikers real time zien welke beschikbare plaatsen er zijn bij favoriete of dichtbij zijnde horecagelegenheden. Zijn er plaatsen dan zijn die online te reserveren. Ondernemers kunnen op die manier ook hun personeelsbezetting aanpassen aan het aantal reserveringen.

Barbooking was al een paar dagen eerder met het platform naar buiten gekomen, maar heeft in de tussenliggende periode toch een aantal aanpassingen gedaan. Zo was het gebruik van de site in eerste instantie gratis bij reserveringen, maar wordt nu op advies van horecaondernemers voor de dienst toch een vergoeding gevraagd. Die is met 0,79 euro weliswaar laag, maar dat is omdat de initiatiefnemers Kristian Kossen en Roger Heykoop, het systeem kostendekkend in de markt te willen zetten. Zij zien het systeem als steun voor de horecabedrijven op dit moment en als oplossing om wachtrijen te voorkomen en gasten toch een garantie te kunnen bieden voor een plekje binnen of op het terras.

Lage kosten

Belangrijk voor het welslagen van het platform is dat zoveel mogelijk horecabedrijven er gebruik van gaan maken. Ook om die reden worden de kosten laag gehouden. Het bedrag van 0,79 euro is opgebouwd uit  €0,30 transactie kosten (dit zijn de kosten die provider berekent voor een betaling, red.) en  €0,49 om de kosten te dekken om de service draaiende houden. Die kosten zijn gebaseerd nu op gewenst gebruik, maar gestreefd wordt om de kosten verder te verlagen.

Garantie

BarBooking.nl is een initiatief dat specifiek is ontwikkeld om tijdens en na de huidige beperkingen zo efficiënt mogelijk en volgens de regelgeving te kunnen blijven ondernemen. Inmiddels hebben diverse horecabedrijven zich aangemeld en interesse getoond. Met klem laat Kossen weten geen booking.com of Iens te worden, maar gasten en ondernemers garanties te willen bieden gebruik te maken van hun favoriete locaties. Ondernemers bepalen zelf een tijdslot waarbinnen de gast kan reserveren. Deelnemende horecabedrijven kunnen ook via een simpel te bedienen app direct via de bevestigingsmail communiceren met hun klant door hier een persoonlijke note of afbeelding toe te voegen. De site gaat deze week live. Gasten kunnen vanaf 27 mei reserveren.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Minder faillissementen in februari, maar horeca stijgt

Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.

Lees bericht

Strandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw

Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.

Lees bericht



Coöperatie DELA introduceert nieuw horeca-assortiment

Uitvaartcatering – Coöperatie DELA laat weten dat de uitvaartorganisatie na een proefperiode bij een zestal locaties het horeca-assortiment heeft aangepast. Na de proef, die eind vorig jaar werd gehouden, wordt het nieuwe assortiment vanaf deze maand stapsgewijs bij de rest van de DELA-locaties geïntroduceerd. DELA heeft bij de samenstelling samengewerkt met partner Vermaat.

Lees bericht

Omzet horeca nagenoeg gelijk in vierde kwartaal

Analyse - In 2023 heeft de horeca 13,2 procent meer omgezet dan in 2022. Ook in het vierde kwartaal steeg de omzet, zij het licht met 0,1 procent ten opzichte van het derde kwartaal. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) daalde in het laatste kwartaal van 2023 wel met 0,6 procent, zo meldt het CBS.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid