Jumbo en HEMA gaan commercieel samenwerken


Samenwerking - Jumbo Supermarkten en HEMA hebben een principeovereenkomst gesloten voor een commerciële samenwerking in Nederland en België. Doel van de samenwerking is om de marktpositie van beide bedrijven verder te verbeteren. Jumbo neemt ook een tiental HEMA-locaties over. De samenwerking tussen Jumbo en HEMA zorgt er voor dat de eerdere samenwerkingsplannen met Albert Heijn van de baan zijn, aldus diverse media. Beide partijen zien mogelijkheden in het versterken van elkaars winkelnetwerk en door HEMA-artikelen via de supermarkten van Jumbo te verkopen. Jumbo en HEMA vinden dat het aanbod van beide winkelketens goed op elkaar aansluit. Beide partijen bekijken ook de mogelijkheden van HEMA-sponsoring van de schaats- en wielerploeg Team Jumbo Visma. Op dit moment worden de plannen door Jumbo en HEMA verder uitgewerkt. Beide bedrijven streven ernaar om vóór het einde van het jaar met nadere details te komen. Deze samenwerking moet nog worden goedgekeurd. Bron: @FoodClicks Samenwerking - Jumbo Supermarkten en HEMA hebben een principeovereenkomst gesloten voor een commerciële samenwerking in Nederland en België. Doel van de samenwerking is om de marktpositie van beide bedrijven verder te verbeteren. Jumbo neemt ook een tiental HEMA-locaties over. De samenwerking tussen Jumbo en HEMA zorgt er voor dat de eerdere samenwerkingsplannen met Albert Heijn van de baan zijn, aldus diverse media. Beide partijen zien mogelijkheden in het versterken van elkaars winkelnetwerk en door HEMA-artikelen via de supermarkten van Jumbo te verkopen. Jumbo en HEMA vinden dat het aanbod van beide winkelketens goed op elkaar aansluit. Beide partijen bekijken ook de mogelijkheden van HEMA-sponsoring van de schaats- en wielerploeg Team Jumbo Visma. Op dit moment worden de plannen door Jumbo en HEMA verder uitgewerkt. Beide bedrijven streven ernaar om vóór het einde van het jaar met nadere details te komen. Deze samenwerking moet nog worden goedgekeurd. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht


‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht

Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht

Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht


Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht

Succesvolle introductie statiegeldmachine Jumbo Eerbeek

Statiegeld - Na een grootse introductie in september van de nieuwe TOMRA R1-emballachemachine kijkt Jumbo Eerbeek terug op een uiterst succesvolle periode. Ondernemer Christiaan Heine krijgt veel enthousiaste reacties van bestaande en nieuwe klanten. De machine verwerkt tot wel 100 stuks statiegeldverpakkingen per keer en trekt zelfs klanten vanuit het hele land.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid