Jumbo-familie en investeerder Parcom nemen definitief HEMA over


HEMA-artikelen lagen al bij de Jumbo-supermarkten

Overname - De Nederlandse investeringsmaatschappij Parcom Capital Management en Mississippi Ventures B.V. van de familie Van Eerd hebben vandaag bekend gemaakt een definitieve overeenkomst te hebben bereikt over de volledige overname van alle uitstaande aandelen HEMA.

Op 21 oktober jl. liet het consortium, waarin investeerder Parcom en de familie van Eerd zich beide voor 50% hebben verenigd, al weten dat een voorlopige overeenkomst was gesloten. Het wachten op een definitieve overeenkomst was afhankelijk van het due dilligence onderzoek en de vraag of de financiering kon worden zekergesteld. Deze stappen zijn nu afgerond. Ook de Ondernemingsraad van HEMA heeft positief advies gegeven over de overeenkomst. De kapitaalstructuur wordt nog wel aan de Ondernemingsraad ter advisering voorgelegd. Ook moet er nog goedkeuring van de relevante mededigingsautoriteiten worden verkregen. De partijen verwachten in februari 2021 de transactie te kunnen afronden, waarna HEMA de toekomst onder de nieuwe eigenaren bekend zal maken. Frits van Eerd, Mississippi Ventures: “We gaan HEMA klaarmaken voor een nieuwe fase, met behoud van het bijzondere karakter van het merk en de mensen: de goede prijs-kwaliteitverhouding, de prettige sfeer, het kenmerkende design. We realiseren ons dat we in een onzekere tijd zitten, maar we zien de toekomst van HEMA met vertrouwen tegemoet en hebben ongelofelijk veel zin om hiervan deel uit te maken.”

Rustiger vaarwater

Parcom en Mississippi Ventures benadrukken dat zij bijzonder veel waardering hebben voor de voortvarendheid waarmee het HEMA management, tot voor kort samen met Ramphastos Investments van Marcel Boekhoorn, het winkelbedrijf door roerige tijden heeft geleid.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht


Jumbo opent Europa’s grootste mechanische verscentrum

Distributiecentrum - Deze week heeft Jumbo Supermarkten het gemechaniseerd centraal distributiecentrum (CDC) voor versproducten officieel in gebruik genomen. Hierdoor kunnen klanten van Jumbo rekenen op nog versere producten doordat deze artikelen na productie sneller in de winkel liggen.

Lees bericht

Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht

Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid