Jumbo opent officieel nieuw e-fulfilment center in Bleiswijk
Bezorging - Jumbo Supermarkten heeft gisteren in Bleiswijk haar derde e-fulfilment center (EFC), voor het bezorgen van online bestelde boodschappen, geopend.
De opening werd verricht door supply chain directeur Karel de Jong, grondlegger van Jumbo Karel van Eerd, CCO Colette Cloosterman-van Eerd en CEO Frits van Eerd. Kitty van Eerd, echtgenote Karel van Eerd, knipte het lint door bij de officiële ingebruikname van het pand. Het nieuwe EFC is een aanvulling op de bestaande EFC’s voor online bestelde boodschappen van Jumbo in Den Bosch en Raalte.
Het EFC-pand van Jumbo in Bleiswijk werd begin dit jaar al in gebruik genomen. Tijdens een zogenoemde ‘ramp-up’ periode werd het EFC gevuld met de producten voor online bestellingen en werd het bezorggebied stap voor stap vergroot. Inmiddels is het volledig operationeel. In de loop van 2021 zullen Noord-Holland, Zuid-Holland en Zeeland vanuit dit EFC worden beleverd. Naast dat Jumbo door dit EFC haar online bezorgcapaciteit heeft uitgebreid, zorgt de combinatie met de EFC locaties in Den Bosch en Raalte ook voor een evenwichtige landelijke spreiding van het Jumbo online netwerk.
Harde groei
“De markt voor online boodschappen is de afgelopen tijd heel hard gegroeid, versneld door onder meer de corona situatie,” zegt supply chain directeur Karel de Jong. “Jumbo is in deze markt een speler van formaat en we willen blijven inspelen op de behoefte van onze klanten. Om dat te bereiken, breiden we onze online organisatie en het bezorgnetwerk steeds verder uit.”
Bron: Jumbo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Jumbo komt met nieuw eigen merk Jumbo’s
Formulenieuws – Jumbo supermarkten komt met een nieuw eigen merk genaamd Jumbo’s. Het gaat om een breed assortiment kwaliteitsproducten die naast het bestaande huismerk van Jumbo komt te staan op de schappen.
Lees berichtJumbo wil ‘anders werken’ met minder mensen
Supermarkt - In het voorjaar van 2024 kondigde Jumbo Supermarkten de plannen aan voor het aanpassen van haar kantoororganisatie, waar een andere manier van werken een belangrijk onderdeel van is. Deze ontwikkeling is onderdeel van de ingeslagen koers ‘Jumbo zoals Jumbo bedoeld is’ wat focust op de unieke kenmerken waarmee het familiebedrijf groot en succesvol is geworden. De organisatie wordt optimaler...
Lees berichtFHC Formulebeheer viert landelijke meewerkdag
Formulenieuws - FHC Formulebeheer, de franchisegever van de cafetariaformules Family, Foodmaster en het scholencateringconcept VITAL, heeft haar landelijke meewerkdag gehouden. Vanuit het hoofdkantoor, van inkoop tot marketing, hebben alle medewerkers van FHC Formulebeheer zich een dag lang ingezet bij diverse vestigingen door heel het land.
Lees berichtUber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte
Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.
Lees berichtJumbo sluit zich aan bij twee internationale inkooppartijen
Inkoop - Jumbo Supermarkten gaat samenwerken op het gebied van inkoop met andere Europese supermarktketens. Jumbo sluit zich hiervoor aan bij Everest en Epic Partners, twee Europese inkooporganisaties. De samenwerking gaat per direct van start en biedt vanaf 2024 voor Jumbo belangrijke schaalvoordelen.
Lees berichtEerste zuivel met twee sterren Beter Leven Keurmerk
Zuivel – Kees Schutte uit Agelo ontvangt als eerste veehouder het twee sterren Beter Leven keurmerk voor zuivel van de Dierenbescherming. Dit geeft aan dat bij de productie van zuivelproducten van zijn boerderij de integrale duurzaamheid is geborgd. Daarbij wordt gekeken naar dierenwelzijn, biodiversiteit en natuur. De volle melk is verkrijgbaar bij Jumbo onder de Direct van de Boerderij-zuivellijn.
Lees bericht