Kick off Week van de Horeca weer tijdens Gastvrij Rotterdam
Actieweek - Dit jaar vindt de Week van de Horeca plaats in september, van 18 tot en met 23 september. De kick off van de actieweek die de horeca en de medewerkers in het zonnetje moet plaatsen is net als vorig jaar tijdens Gastvrij Rotterdam.
De Week van de horeca is een jaarlijks terugkerend landelijk initiatief en staat volledig in het teken van alle horecaprofessionals, ondernemers, leveranciers, opleiders – en studenten binnen de horeca. De kick off vindt plaats tijdens de jubileum editie van Gastvrij Rotterdam op 18 september.
Imagoverbetering
De eerste editie van de Week van de horeca vond plaats in 2019, toen nog de Nationale Horecadag. Inmiddels is het initiatief uitgegroeid tot de Week van de horeca, die elk jaar plaatsvindt in september. Gedurende de Week van de horeca worden er door heel Nederland workshops en kijkjes achter de schermen gegeven, met als doel te laten zien hoe leuk, leerzaam en divers werken én studeren in de horeca is. “Dankzij deze landelijke krachtenbundeling laten wij zien hoe mooie onze branche is én werken we aan het behoud onze huidige horecatalenten”, aldus initiatiefnemer Lennart Maas.
Leukste horecateam
Ook wordt voor de derde keer de verkiezing voor het leukste horecateam van Nederland georganiseerd. Sinds de eerste editie al een groot succes met deelnemers door heel Nederland. Horecazaken kunnen zichzelf kosteloos aanmelden en middels een creatieve inzending laten zien waarom zij als finalist gekozen moeten worden door juryleden Milo Berlijn en Patrick Treichl. De finale vindt ook dit jaar weer plaats tijdens de GastvrijheidsTOP, een event van FNV Horeca speciaal voor horecaprofessionals, waar vorig jaar Van Woerden Rossum met de eerste prijs naar huis ging.
Bron: Nationale Horecadag/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht