Koffieketen Anne&Max over naar groothandel Udea


Ondertekening van het contract op de BioFach door Stephan Blommendaal (l), operationeel manager UDEA en Wobbe van Zoelen (r), oprichter Anne&Max;

Formulenieuws – Fresh food & coffee café Anne&Max stapt over naar de biologische groothandel Udea. Anne&Max is daarmee de eerste landelijke koffieketen die in zee gaat met de leverancier.

Beide partijen tekenden het contract op de biologische vak beurs BioFach in Duitsland. Udea, onder andere bekend als franchisegever van de supermarkt Ekoplaza en leverancier van andere natuurvoedingswinkels in de Benelux, levert biologische producten en streeft naar een gezonde en duurzame voedselketen. De overstap naar Udea sluit aan bij de ambitie van Anne&Max om een volledig biologisch assortiment te realiseren. Wobbe van Zoelen, oprichter Anne&Max: “Wij streven ernaar om een 100% biologisch assortiment te voeren, zodat we onze gasten eten en drinken kunnen serveren vrij van chemische bestrijdingsmiddelen en kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen. Met deze overstap zijn we een stap dichter deze droom. Op dit moment is 74% van ons assortiment biologisch. Door de samenwerking met Udea wordt dit verhoogd naar 95%.”

Groei naar Duitsland

De overstap van Anne&Max naar Udea is ondertekend op de BioFach in Duitsland. Het is de eerste keer dat Anne&Max aanwezig is op de Biofach. Reden hiervan is de ambitie van de koffieketen om internationaal uit te breiden en haar impact buiten Nederland te vergroten. Op deze beurs is Anne&Max actief op zoek naar franchisepartners om huiskamers mee te openen in Duitsland.

Bron: Anne&Max/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht

Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht


Anne&Max komt met hybride Brandt & Levie Hotdog

Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max start met een hybride Brandt & Levie Hotdog in samenwerking met chef Samuel Levie. Het gaat om een maandspecial van de formule die gemaakt is met een worst die bestaat uit 35% groente en 65% verantwoord vlees. De hotdog is in maart te bestellen in alle dertig Anne&Max vestigingen in Nederland.

Lees bericht

HAK stapt met nog eens drie groenten over op biologisch

Introductie - Na de rode bieten stapt HAK bij de volgende oogst volledig over op biologische teelt van sperziebonen, boerenkool en witte kool (zuurkool) van Nederlandse bodem. Hiermee zet de groente- en peulvruchtenfabrikant de volgende stap in het behalen van de biologische ambitie, die het bedrijf vorig jaar aankondigde.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid