Koffieketen Anne&Max over naar groothandel Udea
Formulenieuws – Fresh food & coffee café Anne&Max stapt over naar de biologische groothandel Udea. Anne&Max is daarmee de eerste landelijke koffieketen die in zee gaat met de leverancier.
Beide partijen tekenden het contract op de biologische vak beurs BioFach in Duitsland. Udea, onder andere bekend als franchisegever van de supermarkt Ekoplaza en leverancier van andere natuurvoedingswinkels in de Benelux, levert biologische producten en streeft naar een gezonde en duurzame voedselketen. De overstap naar Udea sluit aan bij de ambitie van Anne&Max om een volledig biologisch assortiment te realiseren. Wobbe van Zoelen, oprichter Anne&Max: “Wij streven ernaar om een 100% biologisch assortiment te voeren, zodat we onze gasten eten en drinken kunnen serveren vrij van chemische bestrijdingsmiddelen en kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen. Met deze overstap zijn we een stap dichter deze droom. Op dit moment is 74% van ons assortiment biologisch. Door de samenwerking met Udea wordt dit verhoogd naar 95%.”
Groei naar Duitsland
De overstap van Anne&Max naar Udea is ondertekend op de BioFach in Duitsland. Het is de eerste keer dat Anne&Max aanwezig is op de Biofach. Reden hiervan is de ambitie van de koffieketen om internationaal uit te breiden en haar impact buiten Nederland te vergroten. Op deze beurs is Anne&Max actief op zoek naar franchisepartners om huiskamers mee te openen in Duitsland.
Bron: Anne&Max/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Uitdagende tijden blijven Sligro parten spelen
Groothandel - De omzet van de Groep over het eerste halfjaar 2024 bedroeg € 1.393 miljoen, een afname van 0,7% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2023. Desondanks bleef onze ebitda met € 55 miljoen gelijk aan vorig jaar en nam het bedrijfsresultaat met € 2 miljoen toe tot € 6 miljoen. De nettowinst nam door gestegen rentelasten af tot een verlies van € 1 miljoen.
Lees berichtDry Aged Biet Chefs Club gaat de ‘gedroogde biet’ promoten
Actie - Dinsdag 8 juli is de Dry Aged Biet Chefs Club gelanceerd. De club is een samenwerking tussen vier chefs, die de dry aged biet willen gaan promoten binnen foodservice.
Lees berichtInstock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Lees berichtGroothandel FOOX breidt aantal laadpleinen fors uit
Groothandel - FOOX heeft een volgende stap gezet in duurzaam ondernemen. In samenwerking met EVISE heeft de groothandel laadpleinen gerealiseerd bij haar vestigingen in Franeker, Hoogeveen en Venlo.
Lees berichtVegitalian opent eerste locatie in Rotterdam
Formulenieuws – Met twee restaurants in Utrecht en één in Amsterdam, is het nu tijd voor Rotterdam; op 12 juni opent Vegitalian de eerste locatie in de Maasstad aan de Schiedamse Vest.
Lees berichtFSIN-rapport geeft inzage waar groei zit bij biologisch in de horeca
Rapport - Op donderdag 30 mei vond het congres over kansen en uitdagingen voor biologische producten in de horeca plaats. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company hebben voor het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit onderzocht hoe biologische producten beter afgezet kunnen worden in de horeca.
Lees bericht