Kookmarathon levert bijna twee ton op voor kinderoncologie


Initiatiefnemers achter de kookmarathon

Actie - Zondag 26 mei ging om 12 uur ’s middags de vijfde editie van 24H Chefs van start op Kasteel Kerckebosch in Zeist. 24 van Nederlands allerbeste chefs waaronder Nelson Tanate van De Librije, Leon Mazairac van Karel V en Joris Bijdendijk van Rijks, gaven 24 uur lang in de keuken het stokje aan elkaar door, om geld in te zamelen voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht. Het werd bijna twee ton (€ 195.000).

Aan het eind van de culinaire estafette waren bijna 3000 gerechten uitgeserveerd en hadden 500 gasten van de gerechten van de topchefs genoten. Organisator en bedenker Tjitze van der Dam, die de opbrengst bekendmaakte was zeer tevreden met de opbrengst, die niet alleen met de gerechten werd binnengehaald. Naast de kookmarathon werd er ook 24 uur live radio gemaakt door Radio Horeca, was er een veiling met unieke kavels, een loterij en een Gault&Millau Gastromarkt, waar ook veel gasten op af kwamen. Van der Dam: “Het blijven voor mij de meest bijzondere 24 uur van het jaar. Het is fantastisch om iedereen weer bij elkaar te brengen en als één grote familie een vuist te maken voor de allerkleinsten.”

Het bedrag ondersteunt het Prinses Máxima Centrum in hun missie om ieder kind met kanker te genezen, met optimale kwaliteit van leven.

Bron: 24H Chefs/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

Lees bericht




FSIN: ‘Horeca moet biologische producten meer omarmen’

Onderzoek - Om het gebruik van biologische producten in de horeca te vergroten is faciliterende wetgeving vanuit de overheid nodig, in combinatie met een sterk aanmoedigingsbeleid door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Daarnaast zal de horeca zelf biologische producten collectief moeten gaan omarmen. Verbinding maken is de sleutel voor succes.

Lees bericht

Lunchroom of koffiebar populairste bijbaan in horeca

Onderzoek – De horeca is een populaire sector onder jongeren om in bij te verdienen. 24% van de jongeren werkt het liefste in de horeca op de vloer als bedieningsmedewerker, achter de bar of als barista bij een lunchroom of koffiebar, tegenover 12% op de vloer in de afwas of als hulpkok. Dat blijkt uit De Bijbanen Barometer uitgevoerd door DirectResearch in opdracht...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid