Koppert Cress en Rungis maken Restaurant Groente Box voor AH


Actie – In samenwerking met Albert Heijn hebben de bedrijven Coppert Cress en Rungis een box ontwikkeld met daarin verse producten die normaal gesproken alleen verkrijgbaar zijn in de horeca. De ‘culinaire’ Restaurant Groente Box is uitsluitend verkrijgbaar bij alle AH XL-locaties.

Langzaam maar zeker laat na de eerste hamsterperiode ook het supermarktkanaal zien oog te hebben voor de problemen binnen foodservice. Zochten eerder Coop en cateraar Hutten elkaar op met een aantal kwaliteitsmaaltijden, nu vinden ook de twee foodservicebedrijven Rungis en Koppert Cress elkaar in een culinair initiatief met Albert Heijn. De Restaurant Groente Box bevat een selectie van bijzondere groenten die normaal gesproken exclusief zijn voor chefs.

Koppert Cress en Rungis werken al jaren samen om bijzondere verse producten bij restaurants te leveren. Nu de horeca gesloten hebben de beide bedrijven het initiatief van de box opgepakt om de producten te redden. De verkoop van de box draagt wat dat betreft bij aan de continuïteit van de horecaleveranciers.

Video

De box zit vol met kleur, laat Rob Baan in een video weten. En ook op de website prijst hij de box aan: ‘Te beginnen met een bijzondere courgette van Courgette Fleur Zwinkels, die naast een gele ook courgettes met bloemen hebben. Vol van kleur zijn ook de radijsjes van JongFresh, kleine smaakbommetjes die makkelijk te gebruiken zijn in eigen keuken. Eminent staat in de gastronomie bekend om hun bijzondere selectie van tomaten, nu krijgt de consument thuis een klein inzicht in deze rijke wereld. De anijs paddenstoel uit Brabant heeft een zeer verrassende smaak en maakt menig chef jaloers.’

Culinair

Koppert Cress heeft zelf de cressen Shiso Purple (komijn) en de Vene Cress (lichte zuring) in de box zitten. Volgens Baan twee producten die erg bijzonder van smaak zijn. "Slechts met een klein blaadje wordt elk gerecht al naar een culinair niveau gebracht".

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de serviciebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee.”  Dat gaf Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats van AH ruiterlijk toe bij de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht




AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid