Kwalitaria doneert 30.000 euro aan kinderen Voedselbank
Formulenieuws - Namens alle 136 vestigingen heeft Kwalitaria een cheque ter waarde van 30.000 euro uitgereikt aan Stichting Kinderen van de Voedselbank. Het bedrag is mede tot stand gekomen door de gasten van de cafetariaformule: voor elk verkocht kindermenu gaat er een donatie naar de stichting, die zich inzet tegen de maatschappelijke gevolgen van kinderarmoede in Nederland.
Sinds 2021 steunt Kwalitaria Stichting Kinderen van de Voedselbank met een donatie die verbonden is aan het kindermenu. Hiervoor reikte de cafetariaformule al eerder een cheque uit. “We vinden het belangrijk om als formule iets te kunnen betekenen op maatschappelijk gebied”, laat Maaike Huibers, brand manager bij Kwalitaria, weten. “Wij zien veel kinderen in onze vestigingen, maar weten ook dat voor één op de negen kinderen in Nederland zo’n bezoekje niet mogelijk is, omdat zij in armoede leven. Het is mooi om iets voor deze kinderen te kunnen doen.”
Verjaardagspakket
De stichting gebruikt het geld om kinderen, waarvan de ouders gebruik maken van de Voedselbank, twee keer per jaar een kledingpakket met nieuwe kleding toe te sturen en op hun verjaardag ontvangen ze een verjaardagspakket met cadeautjes en traktatiemateriaal. Huibers laat weten dat Kwalitaria dat ook de komende tijd blijft doen.
Bron: Kwalitaria/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Kwalitaria de Clomp in Zeist Kwalitaria van het Jaar 2024
Formulenieuws – Kwalitaria de Clomp uit Zeist is uitgeroepen tot Kwalitaria van het Jaar. Dat gebeurde tijdens de jaarlijkse Ondernemersdag van de cafetariaformule. Trotse ondernemers Cau en Tuyen van Nguyen namen de trofee samen met hun twee kinderen en teamleden in ontvangst.
Lees berichtSnelle groei dit jaar van Burger Business formule
Formulenieuws - De franchiseformule Burgers Business groeit snel dit jaar en opende al een vijftal nieuwe locaties. Om de groei vast te kunnen blijven houden is de formule op zoek naar nieuwe franchisenemers.
Lees berichtKHN lanceert het Fastservice Manifest
Actie – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en zes fastservice-bedrijven hebben de afgelopen maanden gewerkt aan een Fastservice Manifest. Doel is actief bij te dragen aan een gezondere voedselomgeving.
Lees berichtOnline bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria
Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.
Lees berichtBurger Business opent in Emmen zesde locatie
Formulenieuws – Burgerrestaurant Burger Business heeft een locatie geopend in Emmen. Het is de zesde vesting van deze hamburgerformule, waar je als consument de mogelijkheid hebt om je hamburger zelf samen te stellen.
Lees berichtCafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien
Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.
Lees bericht