La Place introduceert nieuw foodconcept bij HEMA
_1080_764_90.jpg)
Formulenieuws - La Place introduceert een nieuw foodconcept in twee vernieuwde HEMA winkels in Hilversum en Alkmaar. In dit nieuwe concept lopen de gasten niet langs een buffet, maar kunnen zij direct bestellen bij een food- of barista bar, waar de bestelling ter plekke vers wordt bereid. De nieuwe vestigingen worden op donderdag 23 maart in Hilversum en op 6 april in Alkmaar geopend.
In de restaurant is het ook mogelijk te bestellen via een QR-code een bestelling, die direct kan worden afgerekend, en waar de bestelling aan tafel wordt bezorgd. Het assortiment bevat de huisgemaakte gerechten die gasten van La Place kennen, aangevuld met een aantal nieuwe producten, zoals ontbijtplankjes, mocktails, en vegetarische pita’s.
Verhalen
La Place wil de gasten over het assortiment ook meer gaan vertellen. Zo geven de locaties uitleg over de stappen die het bedrijf zet op het gebied van duurzaamheid en het voorkomen van voedselverspilling. La Place noemt dat ‘meer verhalen vertellen’. Zo is er ook het verhaal over ‘circulaire koffiedrab’, waarop de paddenstoelen groeien die in de paddenstoelenragout van La Place worden verwerkt. Of het verhaal van de kruidensla die wordt gekweekt op een compoststroom. Om voedselverspilling tegen te gaan, wordt daarnaast van alle croissantjes die overblijven de volgende dag een bread-pudding gemaakt.
Uniek
De komst van La Place in de HEMA winkels in Hilversum en Alkmaar markeert een unieke samenwerking tussen twee typisch Nederlandse bedrijven. Beide bedrijven zijn ook verbonden door de familie Van Eerd. La Place is eigendom van Jumbo, waarvan de familie Van Eerd eigenaar is en HEMA is deels in handen van een investeringsmaatschappij van de familie Van Eerd. Alice Theunissen, directeur van La Place is trots dat het nieuwe concept in de HEMA winkels wordt geïntroduceerd. “Dankzij deze mooie samenwerking kunnen gasten onbezorgd winkelen in een prachtige en volledig vernieuwde HEMA winkel, om vervolgens te genieten van de gastvrijheid en de lekkere producten die zij van La Place gewend zijn.”
Ontbijt- en borrelplank
Nieuw in het assortiment van La Place zijn de ontbijt- en borrelplanken, die een variëteit aan hapjes bieden zodat mensen niet hoeven te kiezen tussen gerechten. Verder in het aanbod de La Place klassiekers, zoals crispy maaltijdsalades, verse sappen en broodjes met kruidenroomkaas, zijn aangevuld met een tal van nieuwe gerechten. Maar gasten kunnen ook terecht voor plaatpizza’s met bijvoorbeeld zalm, kip of gegrilde groenten, en voor vegetarische pita’s met falafel of paprika en feta.
Bron: La Place/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Onverkocht La Place brood wordt Borrelbrood bij Jumbo Foodmarkt
Voedselverspilling – Jumbo introduceert tijdens de Verspillingsweek iets nieuws: Borrelbrood. Het gaat om onverkocht La Place brood van de vorige dag dat wordt belegd in de keukens van Jumbo Foodmarkten en vervolgens alsnog wordt verkocht.
Lees bericht50% minder voedselafval bij Vermaat in 2027 met Orbi’s
Voedselverspilling - Vermaat gaat op grote schaal de strijd aan tegen voedselverspilling. Onderdeel van die aanpak is de inzet van de technologie van Orbisk, de zogenaamde Orbi. De voedsel verspilling moet met deze slimme technologie in 2027 met 50% zijn teruggebracht.
Lees berichtStart vernieuwing HEMA-winkels op negen NS-stations
Formulenieuws - HEMA en NS hebben een overeenkomst getekend voor de verlenging van de winkels op negen grote stations. Deze overeenkomst geldt voor een periode van zeven jaar. Als onderdeel van de verlening worden de locaties aangepast met elementen uit de vier pilot-winkels zoals HEMA die begin dit jaar opende.
Lees berichtHalfjaaromzet Jumbo groeit met 8,8%, die van La Place 36%
Analyse – De consumentenomzet van Koninklijke Jumbo Food Groep is in het eerste halfjaar van 2023 gegroeid met 8,8 procent naar €5,96 miljard. Ook de omzet van La Place groeide. Deze nam toe met 36% naar €69 miljoen euro in de eerste zes maanden.
Lees berichtNederlands bedrijf Mayoneur wil mayomarkt verder verduurzamen
Verduurzamen – Het jonge Nederlandse bedrijf Mayoneur wil met een alternatief voor traditionele verdikkingsmiddelen de mayonaisemarkt verder verduurzamen. De challenger heeft daarvoor een alternatief ontwikkeld van citrusvezels van waste sinaasappels.
Lees berichtJumbo test nieuwe servicebalie zonder tabaksverkoop
Supermarkten - Jumbo start in een viertal supermarkten een nieuwe servicebalie, die een antwoord moet geven op het verkoopverbod van tabak in supermarkten volgend jaar. De servicebalie is daarvoor ook op een andere plek geplaatst in de winkel en zit nu voor de kassagroep. Feit is wel dat er geen tabak meer wordt verkocht.
Lees bericht