La Place introduceert nieuw foodconcept bij HEMA


Het nieuwe foodconcept van La Place zoals dat te zien is in twee HEMA-winkels

Formulenieuws - La Place introduceert een nieuw foodconcept in twee vernieuwde HEMA winkels in Hilversum en Alkmaar. In dit nieuwe concept lopen de gasten niet langs een buffet, maar kunnen zij direct bestellen bij een food- of barista bar, waar de bestelling ter plekke vers wordt bereid. De nieuwe vestigingen worden op donderdag 23 maart in Hilversum en op 6 april in Alkmaar geopend.

In de restaurant is het ook mogelijk te bestellen via een QR-code een bestelling, die direct kan worden afgerekend, en waar de bestelling aan tafel wordt bezorgd. Het assortiment bevat de huisgemaakte gerechten die gasten van La Place kennen, aangevuld met een aantal nieuwe producten, zoals ontbijtplankjes, mocktails, en vegetarische pita’s.

Verhalen

La Place wil de gasten over het assortiment ook meer gaan vertellen. Zo geven de locaties uitleg over de stappen die het bedrijf zet op het gebied van duurzaamheid en het voorkomen van voedselverspilling. La Place noemt dat ‘meer verhalen vertellen’. Zo is er ook het verhaal over ‘circulaire koffiedrab’, waarop de paddenstoelen groeien die in de paddenstoelenragout van La Place worden verwerkt. Of het verhaal van de kruidensla die wordt gekweekt op een compoststroom. Om voedselverspilling tegen te gaan, wordt daarnaast van alle croissantjes die overblijven de volgende dag een bread-pudding gemaakt.

Uniek

De komst van La Place in de HEMA winkels in Hilversum en Alkmaar markeert een unieke samenwerking tussen twee typisch Nederlandse bedrijven. Beide bedrijven zijn ook verbonden door de familie Van Eerd. La Place is eigendom van Jumbo, waarvan de familie Van Eerd eigenaar is en HEMA is deels in handen van een investeringsmaatschappij van de familie Van Eerd. Alice Theunissen, directeur van La Place is trots dat het nieuwe concept in de HEMA winkels wordt geïntroduceerd.  “Dankzij deze mooie samenwerking kunnen gasten onbezorgd winkelen in een prachtige en volledig vernieuwde HEMA winkel, om vervolgens te genieten van de gastvrijheid en de lekkere producten die zij van La Place gewend zijn.”

Ontbijt- en borrelplank

Nieuw in het assortiment van La Place  zijn de ontbijt- en borrelplanken, die een variëteit aan hapjes bieden zodat mensen niet hoeven te kiezen tussen gerechten. Verder in het aanbod de La Place klassiekers, zoals crispy maaltijdsalades, verse sappen en broodjes met kruidenroomkaas, zijn aangevuld met een tal van nieuwe gerechten. Maar gasten kunnen ook terecht voor plaatpizza’s met bijvoorbeeld zalm, kip of gegrilde groenten, en voor vegetarische pita’s met falafel of paprika en feta.

Bron: La Place/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht


Jumbo opent Europa’s grootste mechanische verscentrum

Distributiecentrum - Deze week heeft Jumbo Supermarkten het gemechaniseerd centraal distributiecentrum (CDC) voor versproducten officieel in gebruik genomen. Hierdoor kunnen klanten van Jumbo rekenen op nog versere producten doordat deze artikelen na productie sneller in de winkel liggen.

Lees bericht

Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht

Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid