La Place verandert alles in Laren, maar blijft La Place


Ander logo, nieuwe groene kleur

Formulenieuws - La Place verandert logo, kleur, routing en assortiment, maar blijft wel de belangrijkste eigenschappen van de vertrouwde formule bewaren. La Place opende vandaag in Laren een van de twee nieuwe La Place restaurants volgens het nieuwe format.

De nieuwe La Place zou de zintuigen prikkelen met Good Fresh Food en dat doet het in Laren. Ondanks alle beperkingen en het feit dat alle producten voorverpakt moeten worden gepresenteerd, voldoet het restaurant en de presentatie aan de verleidelijkheid die zo kenmerkend was van La Place. Gelijk met de lancering van het nieuwe format heeft La Place ook het logo aangepast. Het logo is strakker geworden in de letters en ook de appel is minder rond. De kleur groen is gebleven, maar lichter geworden, meer 'appeltjesgroen'.

Take-away

Wat opvalt verder is dat het hele assortiment is ingericht op take-away. Dat is ook het enige dat momenteel is toegestaan binnen de horeca. Maar ondanks dat de producten allemaal voorverpakt gepresenteerd worden, is het toch gedaan op een manier die aantrekkelijk is voor de gast. Ook het assortiment meeneemproducten voor thuis is transparant voor de klant en door de vorm van de verpakking niet standaard.

Baristakoffie

Duidelijk is dat La Place met het nieuwe format een stap voorwaarts zet. Nieuw in het concept is de koffiehoek met een professionele barista-machine en waar talloze koffievarianten verkrijgbaar zijn. Ook veel gerechten zijn veranderd. Volgens La Place zelf zijn er meer dan 100 nieuwe producten aan het assortiment toegevoegd.

Geen standaard

In tegenstelling tot de oude La Place-producten wordt niet alles meer op de locatie zelf klaargemaakt. Is dat te zien of te proeven? Nee. Soepen, broodjes, pizza’s en zelfs het onvervalste Hollandse saucijzenbroodje zijn van uitstekende kwaliteit, ook al worden veel van die basisproducten niet meer volledig zelf klaar gemaakt. Ook bij die producten heeft La Place gekozen voor kwaliteit en dat zie je en proef je.

Hema

Het nieuwe format is in Veghel al uitvoerig getest en ook de producten zijn er allemaal getest. Het geeft aan dat moederbedrijf Jumbo serieus bezig is met La Place. Eerder bewees Jumbo dat ook al met de La Place Express in combinatie met de Jumbo-supermarkt in Amsterdam en Haarlem. Op die ingeslagen weg gaat de organisatie nu door. La Place is klaar om de horeca-afdeling van de Hema in te kunnen vullen.

Bron: @FoodClicks

Ruim en overzichtelijk voor meenemen of - straks als horeca weer open is - ter plekke eten
Verpakking is transparant en in sommige gevallen luxe
Drie soorten goedgevulde saucijzenbroodjes: naturel, basilicum en truffel
Nu nog gesloten, het restaurantgedeelte
De nieuwe koffiehoek met baristakoffiemachine
Veel verse producten voor on-the-go

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht


‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht

La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht

Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht


Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht

Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid