Lagardère gaat drie ‘healthy’ Natoo-winkels openen op NS-stations


Natoo biedt een vrijwel volledig assortiment met veganistische en vegetarische foodproducten / Foto bij: Lagardère

Reizigersconcept - Lagardère Travel Retail, de Franse winkelorganisatie met verschillende retailformules in Nederland, waaronder cafetariaformule Smullers, opent dit jaar drie winkels met het eigen eetconcept Natoo. Een concept gericht op gezonde voeding in een 110% CO2 klimaat positieve fast-casual eetgelegenheid. De drie geplande locaties komen op de stations Rotterdam CS, Den Haag CS en Leiden CS.

Kernwaarde bij Natoo is Healthy all the way. Een missie die duidt op de wereldwijde megatrends op voedselgebied: duurzaamheid en vegetarisch. Natoo biedt dan ook een vrijwel volledig assortiment met veganistische en vegetarische foodproducten, gemaakt van hoogwaardige ingrediënten van lokale productie. Het geheel wordt  in een warme winkelsfeer aangeboden. En hoewel er in eerste instantie nog wel CO2 gecompenseerd moet worden, is het vertrekpunt wel dat dit zo minimaal mogelijk is. ‘Ook al is het vertrekpunt in de uitstoot van Natoo al significant lager dan andere reguliere foodconcepten’, aldus Lagardère Travel Retail.

Vegan

Het kernassortiment omvat verse en gevarieerde salades, sappen en smoothies die geschikt zijn voor veganisten en vegetariërs. Daarnaast een assortiment sandwiches, gezonde desserts en ontbijtproducten. Veel van die producten zijn lactose- en glutenvrij. Om tegemoet te komen aan de veranderende verwachtingen van consumenten ten aanzien van ‘duurzaam’ en lekker eten, bestaat het assortiment van Natoo uit 85% vegetarisch, waaronder ook vegan opties. Daarnaast zal het assortiment voor 80% van Nederlandse bodem komen. Bovendien wordt er gewerkt met Beter Leven kip-producten en metMSC gecertificeerde vis.

Hybride

Het hybride winkelconcept is een eigen ontwikkeling van Lagardère Travel Retail. Natoo is ‘een uniek en innovatief voedselconcept: een reeks mind- en mood-boosting recepten van dranken en gerechten, ontworpen voor high traffic reislocaties, om gasten te helpen zich de hele dag goed te voelen..’, zo laat het bedrijf weten. In Duitsland en Italië zijn er momenteel al zeven winkels ingericht, maar die wijken in concept af van wat straks in Nederland opent. Die winkels zijn weliswaar te vinden op drukke locaties zoals het treinstation in het Italiaanse Padova of op de luchthaven van Airport Frankfurt, maar deze winkels zijn in assortiment uitgebreid met een nonfood-producten  zoals bepaalde retail- en lifestyle artikelen voor extra impulsaankopen. Deze worden in Nederland niet aan het eetconcept toegevoegd.

Gezonder station

In Nederland is NS-stations steeds actiever met het aanbieden van gezondere producten op de stations. Het healthy concept Natoo dat nu samen met Lagardère Travel Retail wordt geïntroduceerd past in die ontwikkeling.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Tweede Nederlandse BrewDog opent op Amsterdam CS

Formulenieuws – BrewDog opent op het Amsterdam Centraal Station de tweede locatie van het café in Nederland. Eerder opende BrewDog al Rotterdam Outpost. Deze BrewDog bar is wel de eerste in Nederland met nieuwe franchise- exploitatiepartner SSP.

Lees bericht

Cool Runnings nieuwe logistiek partner InstockMarket

Voedselverspilling - Duurzame horeca groothandel InstockMarket is een nieuwe samenwerking aangegaan met Cool Runnings Transport In Gilze (NB) voor distributie naar alle horecaklanten. Cool Runnings is gespecialiseerd in geconditioneerd transport van verse en diepgevroren levensmiddelen in Nederland en Vlaanderen.

Lees bericht


Coco & Sebas opent vier nieuwe locaties op NS-stations

Formulenieuws – Chocolade en cadeauwinkel Coco & Sebas heeft 4 winkels geopend op NS-stations. Het gaat om de locaties Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal en Utrecht Centraal. Coco & Sebas heeft voor de reizigers een speciaal assortiment samengesteld om onderweg van te genieten of als cadeaus mee te nemen.

Lees bericht

Herbruikbare beker wordt het nieuwe normaal op het station

Stationshops - Als het aan NS ligt, wordt het drinken uit een herbruikbare beker op het station het nieuwe normaal. Om het gebruik van herbruikbare bekers te stimuleren vraagt NS samen met verschillende ondernemers op het station hier opnieuw aandacht voor met de ‘Bring Your Own’ campagne.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid