Lely lanceert platform Mijn Boerderij voor Mijn Melk
Platform – Lely lanceert een platform dat de korte keten van verse melk in kaart brengt. Op het platform Mijn Boerderij kan de melkdrinker traceren wat er in het glas melk zit, waar de melk vandaan komt - zelfs van welke koeien - en hoe de melk geproduceerd wordt.
Waar veel producten tegenwoordig steeds grotere afstanden afleggen, is er volgens het agrarische innovatiebedrijf juist behoefte aan een korte keten, zowel in afstand als in transparantie van het productieproces. Reden voor het bedrijf om Mijn Boerderij te starten, die de korte keten in kaart brengt.
Lely werkt aan een duurzame en winstgevende toekomst voor melkveehouders. Dit gaat ook over de korte keten. ‘Duurzaamheid vertaalt zich immers ook terug in minder food miles, maar ook in een betere verbinding tussen consument en boer en meer waardering voor het product,’ zo laat het bedrijf weten. In 2018 introduceerde Lely de Lely Orbiter, waarmee de boer op het boerenerf zelf de melk kan verwerken.
Mijn Boerderij is het eerste platform dat verse melk, de herkomst en het productieproces volledig traceerbaar maakt. Via een QR-code op de flessen Mijn Melk, die binnenkort in diverse supermarkten en op foodservicelocaties in Nederland te koop zijn, is voortaan eenvoudig te zien waar de melk vandaan komt en hoe het gemaakt is. Het platform is tevens een stap in de realisatie van de ‘Boerderij van de Toekomst’.
Bron: Lely/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Inspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024
Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.
Lees berichtHorecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen
Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...
Lees berichtEerste zuivel met twee sterren Beter Leven Keurmerk
Zuivel – Kees Schutte uit Agelo ontvangt als eerste veehouder het twee sterren Beter Leven keurmerk voor zuivel van de Dierenbescherming. Dit geeft aan dat bij de productie van zuivelproducten van zijn boerderij de integrale duurzaamheid is geborgd. Daarbij wordt gekeken naar dierenwelzijn, biodiversiteit en natuur. De volle melk is verkrijgbaar bij Jumbo onder de Direct van de Boerderij-zuivellijn.
Lees berichtMijn Melk breidt assortiment uit met volle yoghurt
Introductie – Zuivelmerk Mijn Melk breidt haar assortiment uit met volle yoghurt. De yoghurt wordt geproduceerd door één van de Mijn Melk boeren: boerin Yvonne. Daarnaast verwelkomt het zuivelmerk een nieuwe boerin in het Limburgse Velden.
Lees bericht‘Holoboer’ vertelt Mijn Melk-verhaal op de winkelvloer
Actie - Zuivelmerk Mijn Melk komt met een actie op de winkelvloer om boer en consument dichter bij elkaar te brengen. Via de Mijn Melk Mini Pop-Up Boerderij vertelt een hologram van de boer over zijn product, hoe dat tot stand komt en welke voordelen dat heeft.
Lees berichtThe Amsterdam Coffee Festival blijft inspireren
Vakbeurs – Koffieminnend Nederland kan het hart ophalen op The Amsterdam Coffee Festival. Het terrein van de Westergasfabriek vormt niet alleen een decor voor de nieuwste koffiemachines en veelal duurzame bonenmelanges, maar is ook een inspiratiebron voor allerhande koffiezettechnieken en smaaktrends.
Lees bericht