Levensmiddelenbeurs Anuga 2023 overtreft alle verwachtingen


Zelfs op de zondag een traditioneel rustige dag op de Anuga, was het druk

Vakbeurzen -  Met 140.000 vakbezoekers uit 200 landen en zo’n 7.900 exposanten uit 118 landen heeft de Anuga 2023 zich overtroffen. Het aandeel buitenlandse exposanten bedroeg 94 procent en met 80 procent was er een recordaandeel buitenlandse bezoekers.

De cijfers laten zien dat de Anuga internationaler is dan ooit en bevestigt haar naam als mondiale nummer één levensmiddelenbeurs. “De huidige editie is een bewijs van onze kwaliteit en relevantie in een zich snel ontwikkelende sector,” aldus Gerald Böse, president en CEO van Koelnmesse GmbH. De Anuga die van 7 tot met 11 oktober in Keulen werd gehouden, was weer de eerste beurs onder normale omstandigheden na de coronabeperkingen.

Duurzame groei

Als centrale thema was voor deze editie gekozen 'Duurzame Groei'. “Als ‘s werelds grootste handelsbeurs voor voedingsmiddelen en dranken zette Anuga 2023 met alle partijen een belangrijk signaal neer voor de toekomst van de voedingsmiddelenindustrie. Als zodanig bevordert het zowel de dialoog als de samenwerking tussen bedrijven, organisaties, de industrie, de wetenschap en de politiek om gezamenlijk vorm geven aan een duurzame en leefbare

Kwaliteit bezoekers

De exposanten waren vooral tevreden over de hoge kwaliteit van de vakbezoekers. Alle spelers van de belangrijkste voedingsretailers waren dan ook vertegenwoordigd: Amazon, Aeon Co, Aldi, Auchan, Carrefour, Coop, Cosco Wholesale, Colruyt Group, Lidl & Kaufland, Metro, Mercadona, Migros, Rewe, Spar en Walmart. De hoogste bezoekersaantallen uit Europese landen kwamen uit Groot-Brittannië, Italië, Nederland, Spanje en Turkije, zo laat de organisatie weten. Buiten Europa waren de best vertegenwoordigde landen Brazilië, China, Japan, Korea en de VS.

Een beeldinpressie.

(Binnenkort meer over de Anuga in printeditie van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)

Bron: Anuga/@FoodClicks

Bakkerijproducten van Lantmännen
Beyond Meat met vegetarische kipschnitzels
Ook het merk PLNT liet plant-based producten proeven
Om onderscheid te kunnen maken in de markt voor olijfolie is een uitdaging
Broodjes en wraps voor de vliegtuigmaatschappijen
Ook Pure Ingrediënts was vertegenwoordigd op de Anuga

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht



Chantal de Rijk nieuwe Commercieel Directeur SPAR

Benoeming - SPAR kondigt de komst van Chantal de Rijk aan als de nieuwe Commercieel Directeur van het bedrijf. De Rijk heeft ruime ervaring in zowel de retail als in foodservice. Zij komt per 1 juli en zal Geeske Burema opvolgen, die deze rol de afgelopen vier jaar heeft vervuld.

Lees bericht

Geeske Burema vertrekt als commercieel directeur bij SPAR

Persoonlijk - Geeske Burema verlaat per 1 maart 2024 de SPAR-organisatie, zo laat de Raad van Commissarissen van SPAR weten. Geeske Burema is sinds januari 2020 als commercieel directeur werkzaam bij SPAR. Na 4 jaar heeft zij besloten om een nieuw hoofdstuk in haar carrière te beginnen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid