Lidl lanceert in Duitse vestigingen to go concept met warme snacks en pizza's


Convenience - Supermarktketen Lidl gaat vanuit haar Duitse vestigingen letetrlijk naast de afdeling met verse broodjes ook warme snacks en maaltijden verkopen. ‘Lidl to go’ zoals het gemaksconcept heet, is uitgebreid getest in Lidl’s in Oostenrijk en Zwitserland en wordt nu geïmplementeerd in Lidl supermarkten in Duitsland. Dat bericht het gezaghebbende Lebensmittelzeitung. De Lidl to go afdeling komt direct naast die van de verse broodjes en gebak vlakbij de ingang van de supermarkt. Het aanbod bestaat onder meer uit broodjes met warme Nürnberger worst, chicken nuggets en halve haantjes voor onderweg en thuis. Het gemaksconcept is een jaar lang uitgebreid getest in vestigingen in Zwitserland en Oostenrijk en is, zo bevestigt Lidl aan Lebensmittelzeitung, zó succesvol dat het nu ook in Duitse Lidl’s wordt uitgerold. De prijzen die Lidl hanteert zijn duidelijk lager dan aangeboden bij de reguliere bekende snackformules. Voor de Duitse consument wordt komend jaar het ideale aanbod uitgeprobeerd dat onder meer bestaat uit kipnuggets, hot dogs, wraps en pizza. Omgeving Lidl richt zich met het to go aanbod op consumenten die in de omgeving van de vestigingen hun werk hebben en die een belangrijke klantengroep voor de keten zijn. Hierin past ook de test afgelopen zomer met vending koffieautomaten in een aantal Lidl vestigingen. Concurrent Aldi kijkt volgens Lebensmittelzeitung heel goed naar wat Lidl met warme producten aan het doen is. Als reactie vervangt de discountformule in steeds meer winkels de volautomatische afbakmachines voor die waarin medewerkers voor het oog van de consument ter plekke broodjes en broodproducten vers bakken. Bron: Lebensmittelzeitung/@FoodClicks Convenience - Supermarktketen Lidl gaat vanuit haar Duitse vestigingen letetrlijk naast de afdeling met verse broodjes ook warme snacks en maaltijden verkopen. ‘Lidl to go’ zoals het gemaksconcept heet, is uitgebreid getest in Lidl’s in Oostenrijk en Zwitserland en wordt nu geïmplementeerd in Lidl supermarkten in Duitsland. Dat bericht het gezaghebbende Lebensmittelzeitung. De Lidl to go afdeling komt direct naast die van de verse broodjes en gebak vlakbij de ingang van de supermarkt. Het aanbod bestaat onder meer uit broodjes met warme Nürnberger worst, chicken nuggets en halve haantjes voor onderweg en thuis. Het gemaksconcept is een jaar lang uitgebreid getest in vestigingen in Zwitserland en Oostenrijk en is, zo bevestigt Lidl aan Lebensmittelzeitung, zó succesvol dat het nu ook in Duitse Lidl’s wordt uitgerold. De prijzen die Lidl hanteert zijn duidelijk lager dan aangeboden bij de reguliere bekende snackformules. Voor de Duitse consument wordt komend jaar het ideale aanbod uitgeprobeerd dat onder meer bestaat uit kipnuggets, hot dogs, wraps en pizza. Omgeving Lidl richt zich met het to go aanbod op consumenten die in de omgeving van de vestigingen hun werk hebben en die een belangrijke klantengroep voor de keten zijn. Hierin past ook de test afgelopen zomer met vending koffieautomaten in een aantal Lidl vestigingen. Concurrent Aldi kijkt volgens Lebensmittelzeitung heel goed naar wat Lidl met warme producten aan het doen is. Als reactie vervangt de discountformule in steeds meer winkels de volautomatische afbakmachines voor die waarin medewerkers voor het oog van de consument ter plekke broodjes en broodproducten vers bakken. Bron: Lebensmittelzeitung/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid