Lidl scoort als supermarkt het beste in versmaaltijden
Onderzoek – Van alle supermarkten krijgt Lidl de beste waardering voor haar versmaaltijden. Dit blijkt uit onderzoek van GfK waarin klanten van de verschillende landelijke supermarkten versmaaltijden op een 15-tal aspecten hebben beoordeeld.
De kwaliteit, smaak en lage prijs van de versmaaltijden van Lidl waren in de einduitslag doorslaggevend, zo laat GfK weten. Onder versmaaltijden werden alle maaltijden verstaan die 'ready to eat' of 'ready to heat' zijn.
De maaltijden werden op meer aspecten beoordeeld. Zo speelden ook de variatie, ruime keuze van gezonde producten, uitstraling van het schap, vernieuwend assortiment en het aanbod vegetarisch/vegan bij de versmaaltijden een rol. Lidl breidde het assortiment onlangs uit met een vegetarische kant-en-klaar lasagne en een falafel maaltijdsalade.
Het onderzoek is een initiatief van onderzoeksbureau GfK. Milan Peeters van het onderzoeksbureau: “Lidl laat zien dat gemak, lekker en aantrekkelijk geprijsd prima samen kunnen gaan.”
Bron: GfK/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ING Research positief over omzetgroei detailhandel in 2025
Analyse – ING Research verwacht voor dit jaar een omzetgroei van 3,5% voor de detailhandel. Die groei wordt veroorzaakt door een verbeterde koopkracht en ‘gewenning’ aan de hogere prijzen. Consumenten gaan daardoor meer uitgeven in de winkelstraten, zo is de verwachting van de bank. Ook supermarkten realiseren dit jaar weer omzetgroei volgens ING Research nadat deze vorig jaar voor het eerst in...
Lees bericht‘Ekoplaza beste positionering foodretail, supermarkt slechtste’
Onderzoek – Ekoplaza heeft de beste positionering in de foodretail. Speciaalzaken positioneren zich het best en supermarkten het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees berichtQuirine de Weerd van Lidl MVO Manager van 2024
Verkiezing - Quirine de Weerd, hoofd corporate affairs bij Lidl Nederland, is door Van der Molen E.I.S. uitgeroepen tot MVO Manager van het Jaar 2024. De titel is een erkenning voor haar jarenlange inzet en bijdrage aan duurzaamheid, waarmee ze binnen en buiten de organisatie impact maakt.
Lees berichtWinnaars Gezonde Innovatie Awards bekend
Verkiezing - De stemmen van de vakjury en consumenten zijn geteld. Voor de vijfde keer op rij reikten Foodlog, FoodPersonality en Supermarkt.team de Gezonde Innovatie Awards uit aan producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon.
Lees berichtJumbo komt met nieuw eigen merk Jumbo’s
Formulenieuws – Jumbo supermarkten komt met een nieuw eigen merk genaamd Jumbo’s. Het gaat om een breed assortiment kwaliteitsproducten die naast het bestaande huismerk van Jumbo komt te staan op de schappen.
Lees berichtConsumenten geven weer meer uit in derde kwartaal
Analyse – Consumenten geven weer meer uit. De groei zit vooral bij de uitgaven aan diensten, volgens een analyse van ING Research op basis van ING-data over het derde kwartaal. Te zien is dat de waarde van de consumententransacties in Nederland is toegenomen met 1,4% ten opzichte van een kwartaal eerder.
Lees bericht