Lidl scoort als supermarkt het beste in versmaaltijden


De kwaliteit, smaak en lage prijs van de versmaaltijden van Lidl waren in de einduitslag doorslaggevend

Onderzoek – Van alle supermarkten krijgt Lidl de beste waardering voor haar versmaaltijden. Dit blijkt uit onderzoek van GfK waarin klanten van de verschillende landelijke supermarkten versmaaltijden op een 15-tal aspecten hebben beoordeeld.

De kwaliteit, smaak en lage prijs van de versmaaltijden van Lidl waren in de einduitslag doorslaggevend, zo laat GfK weten. Onder versmaaltijden werden alle maaltijden verstaan die 'ready to eat' of 'ready to heat' zijn.

De maaltijden werden op meer aspecten beoordeeld. Zo speelden ook de variatie, ruime keuze van gezonde producten, uitstraling van het schap, vernieuwend assortiment en het aanbod vegetarisch/vegan bij de versmaaltijden een rol. Lidl breidde het assortiment onlangs uit met een vegetarische kant-en-klaar lasagne en een falafel maaltijdsalade.

Het onderzoek is een initiatief van onderzoeksbureau GfK. Milan Peeters van het onderzoeksbureau: “Lidl laat zien dat gemak, lekker en aantrekkelijk geprijsd prima samen kunnen gaan.”

Bron: GfK/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht


Marc Jansen nieuwe algemeen directeur bij CBL

Benoeming - Bij het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) heeft per 1 januari 2024 een directeurswissel plaatsgevonden. Marc Jansen heeft de functie van algemeen directeur René Roorda overgenomen. Roorda blijft op zijn huidige dossiers actief als directeur bij het CBL.

Lees bericht


Marktaandelen supers in 2023 volgens NielsenIQ

Supermarkten - Marktonderzoeker NielsenIQ heeft de marktaandelen van supermarkten over 2023 bekendgemaakt. Zoals gebruikelijk zijn niet alle marktaandelen gepubliceerd, aangezien supermarktbedrijven daarvoor toestemming moeten geven en deze dit lang niet allemaal doen.

Lees bericht



Voedselverspilling daalt 17,4% bij supermarkten

Supermarkten - Supermarkten verkochten in 2022 gemiddeld 98,62 procent van al het voedsel dat werd aangeboden. Dat betekent dat 1,38% van het voedsel niet bij consumenten terecht kwam. Daarmee is de hoeveelheid voedselverspilling in supermarkten met 13,8 procent afgenomen ten opzichte van 2020 en met 17,4 procent sinds 2018.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid