Lipton Ice Tea komt met Festivalfles van volledig gerecycled plastic


Duurzaamheid - Lipton Ice Tea heeft als eerste frisdrankmerk een PET-fles van 100% gerecycled plastic geïntroduceerd. De Festivalfles - zoals de innovatie heet – is tijdens het Paasweekend gelanceerd op DGTL Festival, het meest duurzame festival van de wereld. Dat meldt Unilever in een uitgestuurde persverklaring over deze nieuwe, duurzame plastic fles. Deze zomer gebruikt Lipton de Festivalfles voor de Ice Tea’s op zoveel mogelijk festivals. De cocktails die vaak worden aangeboden zullen in het kader van de duurzaamheidsstrategie van het merk voortaan ook worden aangeboden zonder plastic rietje of deksel. Statiegeld Ook de stand is aangepast. De nieuwe festivalstand, de Lipton Club, is gebouwd van materiaal afkomstig uit de voormalige Lipton T-room. Om ook de festivalbezoekers te stimuleren stil te staan bij het belang van recycling, wordt bij Apenkooi (o.a. DGTL, Straf_Werk, Amsterdam Open Air, Pleinvrees) een statiegeldsysteem toegepast op de Festivalfles. De initiatieven zijn bedoeld om mnsen bewust te maken en de duurzaamheidsstrategie van Lipton te onderstrepen. Volgend wil Unilever dat alle Lipton flessen volledig recyclebaar zijn en in 2023 gebruikt het merk enkel nog 100% gerecycled plastic. Bron: @FoodClicks Duurzaamheid - Lipton Ice Tea heeft als eerste frisdrankmerk een PET-fles van 100% gerecycled plastic geïntroduceerd. De Festivalfles - zoals de innovatie heet – is tijdens het Paasweekend gelanceerd op DGTL Festival, het meest duurzame festival van de wereld. Dat meldt Unilever in een uitgestuurde persverklaring over deze nieuwe, duurzame plastic fles. Deze zomer gebruikt Lipton de Festivalfles voor de Ice Tea’s op zoveel mogelijk festivals. De cocktails die vaak worden aangeboden zullen in het kader van de duurzaamheidsstrategie van het merk voortaan ook worden aangeboden zonder plastic rietje of deksel. Statiegeld Ook de stand is aangepast. De nieuwe festivalstand, de Lipton Club, is gebouwd van materiaal afkomstig uit de voormalige Lipton T-room. Om ook de festivalbezoekers te stimuleren stil te staan bij het belang van recycling, wordt bij Apenkooi (o.a. DGTL, Straf_Werk, Amsterdam Open Air, Pleinvrees) een statiegeldsysteem toegepast op de Festivalfles. De initiatieven zijn bedoeld om mnsen bewust te maken en de duurzaamheidsstrategie van Lipton te onderstrepen. Volgend wil Unilever dat alle Lipton flessen volledig recyclebaar zijn en in 2023 gebruikt het merk enkel nog 100% gerecycled plastic. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

Arena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept

Catering  - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.

Lees bericht




Paviljoen Het Strandhuys meest favoriete Lipton-terras van Nederland

Verkiezing - Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, Brasserie de Zeester in Scherpenisse en Eetcafé Blik & Burgers in Zeist zijn uitgeroepen tot de drie meest favoriete terrassen van Nederland in 2023. De horecazaken deden mee aan de tweede editie van de landelijke competitie ‘Hét Lipton Terras van 2023’, waarmee het ijstheemerk ook deze zomer de horecaondernemers in het zonnetje wilde...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid