Lipton Ice Tea komt met Festivalfles van volledig gerecycled plastic
Duurzaamheid - Lipton Ice Tea heeft als eerste frisdrankmerk een PET-fles van 100% gerecycled plastic geïntroduceerd. De Festivalfles - zoals de innovatie heet – is tijdens het Paasweekend gelanceerd op DGTL Festival, het meest duurzame festival van de wereld. Dat meldt Unilever in een uitgestuurde persverklaring over deze nieuwe, duurzame plastic fles. Deze zomer gebruikt Lipton de Festivalfles voor de Ice Tea’s op zoveel mogelijk festivals. De cocktails die vaak worden aangeboden zullen in het kader van de duurzaamheidsstrategie van het merk voortaan ook worden aangeboden zonder plastic rietje of deksel. Statiegeld Ook de stand is aangepast. De nieuwe festivalstand, de Lipton Club, is gebouwd van materiaal afkomstig uit de voormalige Lipton T-room. Om ook de festivalbezoekers te stimuleren stil te staan bij het belang van recycling, wordt bij Apenkooi (o.a. DGTL, Straf_Werk, Amsterdam Open Air, Pleinvrees) een statiegeldsysteem toegepast op de Festivalfles. De initiatieven zijn bedoeld om mnsen bewust te maken en de duurzaamheidsstrategie van Lipton te onderstrepen. Volgend wil Unilever dat alle Lipton flessen volledig recyclebaar zijn en in 2023 gebruikt het merk enkel nog 100% gerecycled plastic. Bron: @FoodClicks Duurzaamheid - Lipton Ice Tea heeft als eerste frisdrankmerk een PET-fles van 100% gerecycled plastic geïntroduceerd. De Festivalfles - zoals de innovatie heet – is tijdens het Paasweekend gelanceerd op DGTL Festival, het meest duurzame festival van de wereld. Dat meldt Unilever in een uitgestuurde persverklaring over deze nieuwe, duurzame plastic fles. Deze zomer gebruikt Lipton de Festivalfles voor de Ice Tea’s op zoveel mogelijk festivals. De cocktails die vaak worden aangeboden zullen in het kader van de duurzaamheidsstrategie van het merk voortaan ook worden aangeboden zonder plastic rietje of deksel. Statiegeld Ook de stand is aangepast. De nieuwe festivalstand, de Lipton Club, is gebouwd van materiaal afkomstig uit de voormalige Lipton T-room. Om ook de festivalbezoekers te stimuleren stil te staan bij het belang van recycling, wordt bij Apenkooi (o.a. DGTL, Straf_Werk, Amsterdam Open Air, Pleinvrees) een statiegeldsysteem toegepast op de Festivalfles. De initiatieven zijn bedoeld om mnsen bewust te maken en de duurzaamheidsstrategie van Lipton te onderstrepen. Volgend wil Unilever dat alle Lipton flessen volledig recyclebaar zijn en in 2023 gebruikt het merk enkel nog 100% gerecycled plastic. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtPS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees berichtArena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept
Catering - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.
Lees berichtLeen Menken gaat fulfilment en logistiek voor Bonduelle verzorgen
Logistiek – Bonduelle besteedt haar volledige fulfilment en logistiek voor de Benelux uit aan Leen Menken Foodservice Logistics. De logistieke dienstverlener gaat zowel de diepvriesopslag, -orderpicking als -transport voor het groentemerk verzorgen.
Lees berichtPelican Rouge Coffee Roasters behaalt Ecovadis Gold Medal
Koffie - Pelican Rouge Coffee Roasters heeft de Ecovadis Gold Medal ontvangen. Deze onderscheiding benadrukt de inzet van het merk voor duurzaamheid in de koffie-industrie als het gaat om duurzame werkmethoden en verantwoordelijke sourcing van de koffiebonen.
Lees berichtPaviljoen Het Strandhuys meest favoriete Lipton-terras van Nederland
Verkiezing - Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, Brasserie de Zeester in Scherpenisse en Eetcafé Blik & Burgers in Zeist zijn uitgeroepen tot de drie meest favoriete terrassen van Nederland in 2023. De horecazaken deden mee aan de tweede editie van de landelijke competitie ‘Hét Lipton Terras van 2023’, waarmee het ijstheemerk ook deze zomer de horecaondernemers in het zonnetje wilde...
Lees bericht