Lipton vanaf 2020 volledig over op 100% gerecycled plasticflessen


Frisdranken – Lipton wil volgend jaar alle 60 miljoen plastic flessen van het merk van 100% gerecycled plastic en volledig recyclebaar maken. Dat maakte het bedrijf bekend bij de jaarbijeenkomst van het FNLI. Het verduurzamen van verpakkingen sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie van Lipton, waarbij het merk de ambitie heeft om uiteindelijk volledig circulair te worden. De nieuwe flessen worden gemaakt van het materiaal rPET2. Doordat het produceren van nieuw plastic niet meer nodig is, draagt Lipton bij aan het reduceren van de totale plastic consumptie, zo laat Unilever weten. Het plan van Lipton zorgt voor een besparing van 1.400 ton aan nieuw plastic per jaar. Tevens zorgt de overgang van de 60 miljoen flessen in Nederland naar rPET er voor dat er 40% minder CO2-uitstoot plaatsvindt dan bij dan nieuw plastic. De Europese doelstelling is om alle Lipton flessen vanaf 2023 te maken van gerecycled plastic. Joost Houben, Marketing Director Refreshment Benelux: “Wij zijn trots dat we nu al kunnen aankondigen dat alle plastic flessen vanaf 2020 voor 100% gemaakt zijn van gerecycled plastic en volledig recyclebaar zijn. Lipton vervult daarmee de voortrekkersrol binnen de sector in Nederland én voor Lipton wereldwijd.”. Naast het verduurzamen van de verpakking onderneemt Lipton verschillende initiatieven om consumenten bewust te maken rondom het probleem van plasticafval en ze aan te sporen om de flessen te recyclen. Ook organiseert het merk opruimacties (clean-ups) waarbij consumenten en medewerkers worden betrokken. Daarnaast is Lipton sinds dit jaar gestopt met het gebruik van plastic rietjes en deksels in alle cocktails, en plastic stampertjes in de horeca. De combinatie van deze initiatieven leidden tot een nominatie voor de FNLI Award, een belangrijke vorm van erkenning vanuit de bredere Nederlandse Levensmiddelensector op het gebied van duurzaamheid. De missie van Lipton is om uiteindelijk 100% circulair te opereren. Eerder dit jaar introduceerde Lipton op DGTL festival, het meest duurzame festival ter wereld, als eerste frisdrankmerk een fles van 100% gerecycled plastic. De fles was de voorloper van de verpakking die nu op grote schaal wordt gedistribueerd. Bron: Lipton/@FoodClicks Frisdranken – Lipton wil volgend jaar alle 60 miljoen plastic flessen van het merk van 100% gerecycled plastic en volledig recyclebaar maken. Dat maakte het bedrijf bekend bij de jaarbijeenkomst van het FNLI. Het verduurzamen van verpakkingen sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie van Lipton, waarbij het merk de ambitie heeft om uiteindelijk volledig circulair te worden. De nieuwe flessen worden gemaakt van het materiaal rPET2. Doordat het produceren van nieuw plastic niet meer nodig is, draagt Lipton bij aan het reduceren van de totale plastic consumptie, zo laat Unilever weten. Het plan van Lipton zorgt voor een besparing van 1.400 ton aan nieuw plastic per jaar. Tevens zorgt de overgang van de 60 miljoen flessen in Nederland naar rPET er voor dat er 40% minder CO2-uitstoot plaatsvindt dan bij dan nieuw plastic. De Europese doelstelling is om alle Lipton flessen vanaf 2023 te maken van gerecycled plastic. Joost Houben, Marketing Director Refreshment Benelux: “Wij zijn trots dat we nu al kunnen aankondigen dat alle plastic flessen vanaf 2020 voor 100% gemaakt zijn van gerecycled plastic en volledig recyclebaar zijn. Lipton vervult daarmee de voortrekkersrol binnen de sector in Nederland én voor Lipton wereldwijd.”. Naast het verduurzamen van de verpakking onderneemt Lipton verschillende initiatieven om consumenten bewust te maken rondom het probleem van plasticafval en ze aan te sporen om de flessen te recyclen. Ook organiseert het merk opruimacties (clean-ups) waarbij consumenten en medewerkers worden betrokken. Daarnaast is Lipton sinds dit jaar gestopt met het gebruik van plastic rietjes en deksels in alle cocktails, en plastic stampertjes in de horeca. De combinatie van deze initiatieven leidden tot een nominatie voor de FNLI Award, een belangrijke vorm van erkenning vanuit de bredere Nederlandse Levensmiddelensector op het gebied van duurzaamheid. De missie van Lipton is om uiteindelijk 100% circulair te opereren. Eerder dit jaar introduceerde Lipton op DGTL festival, het meest duurzame festival ter wereld, als eerste frisdrankmerk een fles van 100% gerecycled plastic. De fles was de voorloper van de verpakking die nu op grote schaal wordt gedistribueerd. Bron: Lipton/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Paviljoen Het Strandhuys meest favoriete Lipton-terras van Nederland

Verkiezing - Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, Brasserie de Zeester in Scherpenisse en Eetcafé Blik & Burgers in Zeist zijn uitgeroepen tot de drie meest favoriete terrassen van Nederland in 2023. De horecazaken deden mee aan de tweede editie van de landelijke competitie ‘Hét Lipton Terras van 2023’, waarmee het ijstheemerk ook deze zomer de horecaondernemers in het zonnetje wilde...

Lees bericht







7UP vervangt groene fles voor transparante versie

Frisdranken - Vrumona, bottelaar van 7UP in Nederland, vervangt met ingang van half februari de iconische groene fles van 7UP van glas en PET voor een transparante fles van ongekleurd PET. Reden van de omschakeling is een volgende stap naar een verdere circulaire economie.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid