‘Lowlander brouwt HEMA-biertje met tompouce-smaak’


Bier – Het leek een goede verlate 1 april grap, maar bleek echt waar te zijn; HEMA brengt samen met botanisch brouwer Lowlander een heuse Tompouce Ale uit. Het milkshake-style blond bier (5%) is gebrouwen met vanille en framboos.

De limited edition Tompouce Ale is vanaf 22 april verkrijgbaar via hema.nl en in bijna alle HEMA-filialen in Nederland en België. Volgens een toelichting gaat het om een biertje dat ‘soepel, toegankelijk en perfect gelaagd in zoetheid’ is. Drinkers hebben op die manier volgens Hema het fijne van het welbekende gebakje, vrolijk verpakt in een rozekleurig blikje.

Het is de eerste keer dat HEMA en botanisch brouwer Lowlander de handen ineenslaan. Beide merken deelden op 1 april al een eerste aankondiging over de Tompouce Ale op social media, waarna er duizenden reacties binnen stroomden. Wat leek op een grap, komt nu dan toch echt naar het schap. David Cooke, Unit Director Food bij HEMA, vertelt: “Velen van ons houden van tompouces en bier. Tijdens de lockdown hebben we onszelf de plezierige uitdaging gegeven om eens te kijken of beide te combineren zijn.”

Lowlander heeft die bij veel Nederlanders bekende ‘tompoucesmaak’ nu gevonden in een biertje. Doordat de botanisch brouwer kruiden, specerijen en fruit toevoegt aan het brouwproces, ontstaan de meest uitgesproken smaakcombinaties.

De limited edition Tompouce Ale is te koop voor €2,50 in bijna alle HEMA filialen in Nederland en België en via hema.nl.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht

Start vernieuwing HEMA-winkels op negen NS-stations

Formulenieuws - HEMA en NS hebben een overeenkomst getekend voor de verlenging van de winkels op negen grote stations. Deze overeenkomst geldt voor een periode van zeven jaar. Als onderdeel van de verlening worden de locaties aangepast met elementen uit de vier pilot-winkels zoals HEMA die begin dit jaar opende.

Lees bericht



HEMA opent twee locaties met vernieuwde foodconcepten

Formulenieuws – Naast de nieuwe HEMA-locaties met de vernieuwde HEMA-foodcourt en de vernieuwende La Place-vestigingen in Hilversum en Alkmaar, opende de winkelketen onlangs ook een tweetal locaties met daarin het eigen foodcourt en een nieuwe opzet van het restaurant. Dat gaat om de locaties Voorburg en Assen.

Lees bericht

La Place opent in Efteling als Oosterse Kashba

Formulenieuws – Het is de grootste locatie van La Place, en meteen ook de duurste. Exploitant Vermaat heeft samen met attractiepark Efteling en La Place een waar ‘foodpaleis’ neergezet in de sfeer van Sinbad de Zeeman uit de verhalen van 1001-nacht. Het nieuwe restaurant, dat onder de naam Kashba wordt geïntroduceerd, kent naast het gebruikelijke La Place-assortiment ook een aantal...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid