Lucas Bols neemt alcoholvrij gedistilleerd merk Fluère over


Lucas Bols wil met het alcoholvrije merk Fluère inspelen op de veranderende behoefte bij consumenten

Overname - Lucas Bols, verkoper van gedistilleerde dranken neemt het van origine Nederlandse merk Fluère over. Fluère is een merk voor alcoholvrije gedistilleerde dranken, een markt die momenteel sterk groeit. Lucas Bols wordt per 1 januari 2023 100% eigenaar van het merk, dat verkocht wordt in meer dan 20 landen.

Fluère is in 2018 opgericht door twee Nederlandse ondernemers, Léon Meijers en Alfred Sandee. De premium producten staan, volgens Lucas Bols, ​​hoog aangeschreven. Het merk heeft de laatste jaren verschillende onderscheidingen en medailles gekregen. Daarnaast krijgt het merk ook met regelmaat goede recensies. De hoge kwaliteit wordt gerealiseerd door de productiemethoden en het gebruik van kwaliteitsingrediënten, waaronder de beste botanicals, zo laat het bedrijf weten. Het assortiment van Fluère bestaat uit vier producten: Original, Spiced Cane, Raspberry en Smoked Agave. Het assortiment wordt uitgebreid met een Bitter, een belangrijke toevoeging om het smakenpalet aan te vullen en de cocktailmogelijkheden uit te breiden. De Bitter wordt gelanceerd in februari 2023.

Focus op horeca

Lucas Bols Company noemt de overname van Fluère van strategisch belang omdat het met het merk kan inspelen op de veranderende consumententrends. De focus zal liggen op het vergroten van de bekendheid van Fluère bij de bartendergemeenschap en het vergroten van de aanwezigheid van het merk in de horeca.

Bron: Lucas Bols/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid