‘Maaltijdbox bespaart consument 5 uur per week’


Onderzoek – Nederlanders zijn per week ongeveer 3 uur kwijt aan het doen van boodschappen en bijna 5 uur met het bereiden van de maaltijd. Als er zou worden overgestapt op een maaltijdbox zouden mensen 5 uur per week kunnen besparen, volgens een rekensommetje van Marley Spoon. Volgens de verstrekker van de maaltijdboxen besteden de meeste klanten namelijk maar 2½ minuut op de website voor het kiezen wat ze die week willen eten en het daadwerkelijk bestellen van de boxgerechten. En omdat ook de gemiddelde kooktijd van een Marley Spoon maaltijd korter is, namelijk zo’n 25 minuten, wordt er dus gemiddeld fors tijd bespaard. Indien elke dag met Marley Spoon gekookt zou worden, maar liefst zo’n 3 uur per week, aldus de berekeningen. Nederlanders zouden op die manier zo’n 5 uur per week kunnen besparen op hun totale boodschappen-en kooktijd. Lastig Het onderzoek is uitgevoerd door Peil.nl onder meer dan 1000 respondenten verspreid over Nederland. Eén van de uitkomsten was dat 56% van de Nederlanders niet gelooft dat een maaltijdbox tijd bespaart. Volgens Marley Spoon blijkt uit het eigen rekensommetje dus het tegendeel. Uit het onderzoek bleek ook dat veel mensen het lastig vinden om dagelijks te bedenken wat klaar gemaakt moet worden voor het avondeten. Marley Spoon Marley Spoon, in 2014 opgericht door Fabian Siegel en Till Neatby, is een Duitse startup. Wekelijks verzorgt het bedrijf maaltijdzakken met recepten en producten in de juiste afgemeten hoeveelheden bij mensen thuis. De maaltijdboxen zijn te vinden in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Australië en de Verenigde Staten. Bron: @FoodClicks

Onderzoek – Nederlanders zijn per week ongeveer 3 uur kwijt aan het doen van boodschappen en bijna 5 uur met het bereiden van de maaltijd. Als er zou worden overgestapt op een maaltijdbox zouden mensen 5 uur per week kunnen besparen, volgens een rekensommetje van Marley Spoon. Volgens de verstrekker van de maaltijdboxen besteden de meeste klanten namelijk maar 2½ minuut op de website voor het kiezen wat ze die week willen eten en het daadwerkelijk bestellen van de boxgerechten. En omdat ook de gemiddelde kooktijd van een Marley Spoon maaltijd korter is, namelijk zo’n 25 minuten, wordt er dus gemiddeld fors tijd bespaard. Indien elke dag met Marley Spoon gekookt zou worden, maar liefst zo’n 3 uur per week, aldus de berekeningen. Nederlanders zouden op die manier zo’n 5 uur per week kunnen besparen op hun totale boodschappen-en kooktijd. Lastig Het onderzoek is uitgevoerd door Peil.nl onder meer dan 1000 respondenten verspreid over Nederland. Eén van de uitkomsten was dat 56% van de Nederlanders niet gelooft dat een maaltijdbox tijd bespaart. Volgens Marley Spoon blijkt uit het eigen rekensommetje dus het tegendeel. Uit het onderzoek bleek ook dat veel mensen het lastig vinden om dagelijks te bedenken wat klaar gemaakt moet worden voor het avondeten. Marley Spoon Marley Spoon, in 2014 opgericht door Fabian Siegel en Till Neatby, is een Duitse startup. Wekelijks verzorgt het bedrijf maaltijdzakken met recepten en producten in de juiste afgemeten hoeveelheden bij mensen thuis. De maaltijdboxen zijn te vinden in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Australië en de Verenigde Staten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht


Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht


Maaltijdboxen in 2 jaar gemiddeld 6% gestegen

Analyse - Maaltijdboxen zijn de afgelopen twee jaar met gemiddeld 6 procent gestegen. Dit blijkt uit onderzoek van Foodboxen.nl. Het bedrijf deed onderzoek naar de prijzen omdat de prijzen voor levensmiddelen als gevolg van inflatie flink aan het stijgen zijn.

Lees bericht


Nederlanders geïnteresseerd in abonnement op drank en voeding

Onderzoek – Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Mede door de belangstelling voor abonnementen op dranken en voeding, groeit de totale markt voor productabonnementen het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid