Maaltijdboxen in 2 jaar gemiddeld 6% gestegen

Analyse - Maaltijdboxen zijn de afgelopen twee jaar met gemiddeld 6 procent gestegen. Dit blijkt uit onderzoek van Foodboxen.nl. Het bedrijf deed onderzoek naar de prijzen omdat de prijzen voor levensmiddelen als gevolg van inflatie flink aan het stijgen zijn.
De prijsstijging van 6% ligt iets lager dan de gemiddelde prijsstijging van producten in de supermarkt over de afgelopen jaar. Foodboxen.nl signaleert wel opvallende prijsfluctuaties bij Veganbox, Versh en Familiebox. De prijs van de Veganbox steeg bijna 14% in prijs, terwijl de toename van de prijzen van de Versh maaltijdbox en Familiebox rond de één tot anderhalve procent bleef steken. Het merendeel van de aanbieders at evenwel op, of rondom, het gemiddelde van 6%. Zo zat Marley Spoon op +7%, HelloFresh op +5%, Ekomenu op +6,2% en de Krat op +7,5.
De gemiddelde prijs voor een maaltijdbox bedraagt nu €41,98 voor 3 maaltijden voor 2 personen. In 2020 was dit nog €39,57. Gemiddeld betaalt een afnemer dus zo'n €7,- voor de gerechten uit een maaltijdbox. Alle prijzen zijn inclusief bezorging en exclusief korting, aldus Foodboxen.nl. Bijna alle aanbieders van maaltijdboxen hebben een kortingscodes waarmee sowieso een korting wordt weggegeven op de eerste bestelling.
Bron: Foodboxen/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Agrifirm en Vallei Varken introduceren klimaatneutraal varkensvlees
Varkensvlees - Samen met Vallei Varken brengt coöperatie Agrifirm het allereerste klimaatneutraal gecertificeerde varkensvlees op de Nederlandse markt. Het varkensvlees is vanaf medio november verkrijgbaar in de maaltijdboxen van Marley Spoon.
Lees berichtGemiddeld gezin betaalt jaarlijks bijna 2500 euro voor maaltijdbox
Analyse – Gezinnen die een abonnement hebben op een maaltijdbox zijn per jaar bijna 2500 (2477,-) kwijt aan hun maaltijdbox. Voor een gemiddeld gezin van vier personen komt dat neer op €619,17 per persoon per jaar. Dat is becijferd door Foodboxen.nl.
Lees berichtEkomenu start samenwerking met LikeMeat
Samenwerking – De biologische maaltijdbox aanbieder Ekomenu start een samenwerking met het plantaardige voedingsmerk LikeMeat, omdat steeds meer mensen kiezen voor het minderen in eten van dierlijke producten.
Lees berichtNederlanders geïnteresseerd in abonnement op drank en voeding
Onderzoek – Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Mede door de belangstelling voor abonnementen op dranken en voeding, groeit de totale markt voor productabonnementen het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard.
Lees berichtMarley Spoon en De Vegetarische Slager komen met de vegan maaltijdbox
Samenwerking - Marley Spoon en De Vegetarische Slager slaan de handen ineen en introduceren speciaal voor World Vegan Day op 1 november, en vegan maaltijdbox, met drie recepten.
Lees berichtHelloFresh groeit door en boekt 1,56 miljard euro omzet
Maaltijdboxen – HelloFresh SE van 'HelloFresh', zet zijn het groeitraject voort en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Bijna twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar met 4,2 miljoen klanten. De omzet van de groep voor het tweede kwartaal kwam daarmee uit op een bedrag van 1,56 miljard euro, een stijging van 66,5%.
Lees bericht