Maaltijdboxen in 2 jaar gemiddeld 6% gestegen


Analyse - Maaltijdboxen zijn de afgelopen twee jaar met gemiddeld 6 procent gestegen. Dit blijkt uit onderzoek van Foodboxen.nl. Het bedrijf deed onderzoek naar de prijzen omdat de prijzen voor levensmiddelen als gevolg van inflatie flink aan het stijgen zijn.

De prijsstijging van 6% ligt iets lager dan de gemiddelde prijsstijging van producten in de supermarkt over de afgelopen jaar. Foodboxen.nl signaleert wel opvallende prijsfluctuaties bij Veganbox, Versh en Familiebox. De prijs van de Veganbox steeg bijna 14% in prijs, terwijl de toename van de prijzen van de Versh maaltijdbox en Familiebox rond de één tot anderhalve procent bleef steken. Het merendeel van de aanbieders at evenwel op, of rondom, het gemiddelde van 6%. Zo zat Marley Spoon op +7%, HelloFresh op +5%, Ekomenu op +6,2% en de Krat op +7,5.

De gemiddelde prijs voor een maaltijdbox bedraagt nu €41,98 voor 3 maaltijden voor 2 personen. In 2020 was dit nog €39,57. Gemiddeld betaalt een afnemer dus zo'n €7,- voor de gerechten uit een maaltijdbox. Alle prijzen zijn inclusief bezorging en exclusief korting, aldus Foodboxen.nl. Bijna alle aanbieders van maaltijdboxen hebben een kortingscodes waarmee sowieso een korting wordt weggegeven  op de eerste bestelling.

Bron: Foodboxen/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht


Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht




Ekomenu start samenwerking met LikeMeat

Samenwerking – De biologische maaltijdbox aanbieder Ekomenu start een samenwerking met het plantaardige voedingsmerk LikeMeat, omdat steeds meer mensen kiezen voor het minderen in eten van dierlijke producten.

Lees bericht

Nederlanders geïnteresseerd in abonnement op drank en voeding

Onderzoek – Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Mede door de belangstelling voor abonnementen op dranken en voeding, groeit de totale markt voor productabonnementen het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid