‘Magioni Bloemkool Pizza best verkopende verse pizza product’

Pizza – De bloemkool pizzabodem van Magioni is al zeven maanden op rij het bestverkopende pizza product van de verse pizza categorie volgens onderzoeksbureau IRI. De Amsterdamse food scale-up kan daarmee met recht zeggen dat haar bloemkool pizzabodem het bestverkopende verse pizza product van Nederland is, bij supermarkten. Reden om de vleugels uit te slaan.
Nu pizza sinds 2017 in de supermarkten zo sterk is gegroeid, krijgt het jonge pizzamerk veel aanvragen vanuit Duitsland, want ook bij onze oosterburen groeit de aandacht voor vegetarische- en gezondere producten. Op dit moment is het bedrijf in gesprek met verschillende retailers en hoopt het eind dit jaar een stap te kunnen zetten richting de Duitse markt.
Magioni is in 2015 opgericht door Manon van Essen. De pizzabodems bevatten minstens 32% groenten waardoor de voedingswaarden hoger zijn dan bij een traditionele pizza. Pizza-grootmacht Dr. Oetker is in 2019 grootaandeelhouder geworden van Magioni, waardoor het bedrijf kan groeien in zowel binnen- als buitenland. Magioni wordt verkocht in bijna alle supermarkten in Nederland. Daarnaast worden de pizzabodems verkocht in Engeland en België.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Tom Heidman per direct benoemd tot interim-CEO Jumbo
Benoeming - Tom Heidman is benoemd tot interim-CEO Jumbo. Dat is vandaag bekend gemaakt bij de presentatie van de jaarcijfers van Jumbo.
Lees berichtTankstations doen goede zaken in tabak, fris en zoetwaren
Analyse - De Nederlandse tankstationmarkt start 2025 met een omzetgroei van maar liefst 28,4% ten opzichte van januari 2024. De groei zit met name in tabak, koude dranken en zoetwaren. Dat laat de verkoopanalyse zien van Orange Peak Company.
Lees berichtING Research positief over omzetgroei detailhandel in 2025
Analyse – ING Research verwacht voor dit jaar een omzetgroei van 3,5% voor de detailhandel. Die groei wordt veroorzaakt door een verbeterde koopkracht en ‘gewenning’ aan de hogere prijzen. Consumenten gaan daardoor meer uitgeven in de winkelstraten, zo is de verwachting van de bank. Ook supermarkten realiseren dit jaar weer omzetgroei volgens ING Research nadat deze vorig jaar voor het eerst in...
Lees bericht‘Ekoplaza beste positionering foodretail, supermarkt slechtste’
Onderzoek – Ekoplaza heeft de beste positionering in de foodretail. Speciaalzaken positioneren zich het best en supermarkten het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees berichtJumbo komt met nieuw eigen merk Jumbo’s
Formulenieuws – Jumbo supermarkten komt met een nieuw eigen merk genaamd Jumbo’s. Het gaat om een breed assortiment kwaliteitsproducten die naast het bestaande huismerk van Jumbo komt te staan op de schappen.
Lees berichtConsumenten geven weer meer uit in derde kwartaal
Analyse – Consumenten geven weer meer uit. De groei zit vooral bij de uitgaven aan diensten, volgens een analyse van ING Research op basis van ING-data over het derde kwartaal. Te zien is dat de waarde van de consumententransacties in Nederland is toegenomen met 1,4% ten opzichte van een kwartaal eerder.
Lees bericht