‘Magioni Bloemkool Pizza best verkopende verse pizza product’


Pizza – De bloemkool pizzabodem van Magioni is al zeven maanden op rij het bestverkopende pizza product van de verse pizza categorie volgens onderzoeksbureau IRI. De Amsterdamse food scale-up kan daarmee met recht zeggen dat haar bloemkool pizzabodem het bestverkopende verse pizza product van Nederland is, bij supermarkten. Reden om de vleugels uit te slaan.

Nu pizza sinds 2017 in de supermarkten zo sterk is gegroeid, krijgt het jonge pizzamerk veel aanvragen vanuit Duitsland, want ook bij onze oosterburen groeit de aandacht voor vegetarische- en gezondere producten. Op dit moment is het bedrijf in gesprek met verschillende retailers en hoopt het eind dit jaar een stap te kunnen zetten richting de Duitse markt.

Magioni is in 2015 opgericht door Manon van Essen. De pizzabodems bevatten minstens 32% groenten waardoor de voedingswaarden hoger zijn dan bij een traditionele pizza. Pizza-grootmacht Dr. Oetker is in 2019 grootaandeelhouder geworden van Magioni, waardoor het bedrijf kan groeien in zowel binnen- als buitenland. Magioni wordt verkocht in bijna alle supermarkten in Nederland. Daarnaast worden de pizzabodems verkocht in Engeland en België.

Bron: @FoodClicks

Manon van Essen

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Detailhandel food profiteert volop van coronacrisis

Analyse - De omzet die de horeca misloopt door de coronacrisis komt deels ten goede aan de detailhandel food. De verwachte omzetgroei in deze sector bedraagt in 2020 ruim zes procent. Met name supermarkten profiteren: fysieke supermarkten zien een omzetgroei van meer dan 5 procent in 2020.

Lees bericht



‘Groei supermarktomzet zwakt af naar +8,4%’

Marktcijfers - De omzet van de supermarkten voor de week die eindigde op 7 juni is weliswaar met 8,4% gestegen op jaarbasis, maar dat was een aanzienlijke verlaging van de groei ten opzichte van voorgaande weken. Dat meldt onderzoekbureau Nielsen.

Lees bericht

Albert Heijn laat coronaregels bij winkelen verder los

Supermarkt – Het bord met de coronaregels van veilig winkelen staat er nog wel, maar voor de rest laat Albert Heijn de hygiëne- en veiligheidsregels bij het winkelen verder los. Het oude systeem van muntjes voor de winkelwagens en de keuze wel of geen winkelwagen is terug van weggeweest, net als de Kookdemonstraties bij de XL-locaties. Eerder al werden de...

Lees bericht


Opnieuw sterke stijging weekomzet supermarkten met +14,2%

Supermarkt – De combinatie van mooi weer en een feestdag droeg vorige week bij aan een sterke stijging in de verkoop van de supermarkten. Voor de week die eindigde op 24 mei (week 21) steeg de omzet van de Nederlandse supermarkten met 14,2% ten opzichte van het jaar ervoor, aldus analysebureau Nielsen.

Lees bericht

Groothandels per 1 juni weer gesloten voor particulieren

Groothandels - De Nederlandse foodservicegroothandels zijn per 1 juni weer alléén open voor pashouders. Dat heeft het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) dinsdagmorgen bekend gemaakt. Sinds 19 maart konden ook particulieren voor hun dagelijkse boodschappen bij de zelfbedieningsgroothandels terecht als gevolg van de grote drukte bij supermarkten en de grote versvoorraden in de foodservicebranche.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid