Magioni brengt roze pizza en wil gesprek rondom borstkanker openen
Actie – Een pizzamerk dat het gesprek rondom borstkaker wil openen, Magioni, de pizza met de bodem van bloemkolen, pakt die handschoen op en start een actie voor Pink Ribbon, de stichting die zich inzet voor borstkankerpatiënten.
Want, terwijl 1 op de 7 vrouwen de diagnose borstkanker krijgt, wordt er nog veel te weinig over het onderwerp gesproken, volgens Manon van Essen, initiatiefneemster achter het pizzamerk. Magioni is in 2015 door haar opgericht. De pizzabodems van het merk bevatten minstens 32% groenten waardoor de voedingswaarden hoger zijn dan bij een traditionele pizza. Sinds 2019 is Dr. Oetker grootaandeelhouder geworden van Magioni, waardoor het bedrijf kan groeien in zowel binnen- als buitenland.
Gezondheid
Het merk wil als voedselproducent bijdragen aan een betere toekomst. Daarnaast wil het merk lekker en gezond met elkaar combineren, maar realiseert zich daarbij ook dat je soms geen invloed hebt op gezondheid. Dat geldt zeker voor borstkanker, want dat overkomt je. Daar kan geen bloemkoolpizza tegenop helaas, ziet ook Magioni.
Roze pizza
Magioni komt daarom met een speciale roze pizza, genaamd Titza, die het gesprek moet aansporen rondom borstkanker. “Want pizza eet je met vrienden en familie. En met de roze Titza’s op basis van bloemkool willen we op een luchtige manier, een belangrijk onderwerp bespreekbaar gaan maken,” aldus Van Essen over haar initiatief. De Magioni Titza is een pizza met een verhaal. Het verhaal van alle vrouwen die, op welke manier dan ook, met borstkanker te maken hebben. Het verhaal dat gedeeld mag worden. De limited edition Titza ligt vanaf oktober exclusief in de schappen bij Jumbo en van elke verkochte Magioni Titza gaat er €1 naar Pink Ribbon.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Magioni komt met American Pancakes met groenten
Introductie - Magioni, bekend van de pizzabodems met groenten, introduceert nu koelverse, ready-to-eat American Pancakes met groenten. De pancakes bieden een gezonder alternatief voor de traditionele versie van de ontbijtklassieker.
Lees berichtZelfstandig Magioni Pizza vindt partner in Danerolles
Samenwerking - Het Amsterdamse Magioni, bekend van haar pizzabodems vol groente, zal vanaf 1 november 2022 weer op eigen benen staan. Dat gaat Magioni doen in nauwe samenwerking met Danerolles. Twee bedrijven met een vergelijkbaar businessmodel, kennis van de koelverse markt, complementair productportfolio en gevestigd rond Amsterdam, zo laat Magioni weten.
Lees berichtMagioni maakt limited edition groentepizza van spruiten
Pizza – Als limited edition en voor een speciaal event heeft het merk Magioni een groentepizza bedacht van spruiten. De spruitenpizza moet het bewijs leveren dat groente pizzabodems heel goed samengaan met een duurzame levensstijl.
Lees bericht‘Een no go op pizza is fruit, maar ook vaker vlees’
Onderzoek – Dat fruit op een pizza minder wordt gewaardeerd is wellicht geen verrassing, maar steeds vaker wordt ook vlees gezien als een ‘no go’. Maar liefst 22% van de 50.000 volgers van Magioni-pizza vinden dat althans.
Lees berichtMagioni pizza’s voortaan van restgroenten en vleesloos
Vleesloos - Magioni Pizza, het bedrijf achter de groentebodems voor pizza’s, heeft zich tot doel gesteld niet alleen 100% vegetarisch te worden, maar de groentebodems voor pizza’s voortaan ook te maken van restgroenten.
Lees berichtDr. Oetker neemt groot belang in Nederlandse pizzabakker Magioni
Overname - De Duitse levensmiddelenfabrikant Dr. Oetker neemt een meerderheidsbelang in het Nederlandse pizzamerk Magioni. Dat bedrijf maakt pizzabodems van groente, die ook in het assortiment zitten van Dr. Oetker. Het bericht over de overname wordt door diverse media gemeld. Hoe groot het belang precies is en hoeveel er wordt betaald, is niet bekendgemaakt. Duidelijk is wel dat de pizzabakker...
Lees bericht