Makro en Warsteiner gaan intensief samenwerken


Groothandel - Makro Nederland en Warsteiner Benelux worden elkaar preferred partner en gaan voortaan verdergaand samenwerken. Beide partijen gaan vanaf vandaag een start maken met het leveren van een totaaloplossing voor de horeca.

Beide bedrijven gaan voortaan samen optrekken naar de horecabedrijven. Makro kan haar klanten vanaf vandaag het complete servicepakket van een premium biermerk aanbieden en Warsteiner op haar beurt biedt toekomstige klanten een one-stop shopping mogelijkheid bij een landelijke foodservice partner. Warsteiner Benelux directeur Marc Schulten: ‘Onze missie is om het meest geliefde Duitse biermerk ter wereld te zijn. Om deze rol in Nederland te verwezenlijken moeten we consistent investeren in onze kwalitatieve positie als professionele en betrouwbare partner voor de horecaondernemers en distributiepartners.’

Totaalpakket

De ambitie van Warsteiner, sluit ook aan bij de plannen die Makro heeft, namelijk de nummer 1 groothandel in Nederland worden. ‘Wij vinden het belangrijk dat wij als groothandel de horeca meer bieden dan alleen een breed assortiment producten en scherpe prijs. Door het leveren van serieuze bierexpertise en beleving, investeren we meer dan alleen in het product en kijken we naar het totaalpakket van product, service en kwaliteit,’ stelt Markus Pieters, Head of Horeca van Makro Nederland.

Support

Warsteiner wil haar positie als professionele partner voor horecaondernemers verder verstevigen. Naast hoogwaardig bier biedt Warsteiner ook  support en training aan de horeca rondom bier. Ook Makro is bezig om haar positie te verstevigen. Makro gaat daarbij voor groots. Groots in volume, kwaliteit en aanbod. Maar ook in service. Makro wil haar klanten in de horeca helpen bij het verder succesvol maken van hun onderneming. “Door deze samenwerking zijn wij nu ook in staat om dit aanbod aan te vullen met dit biermerk zodat een totaaloplossing voor onze klanten ontstaat. Zo kunnen onze klanten vanaf nu bijvoorbeeld gebruik maken van financieringen en het leveren van tap- en koeltechniek. Maar ook kunnen we voorzien in inrichting en huur van materialen bij evenementen’, aldus Markus Pieters, Head of Horeca van Makro Nederland.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht


Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid