McDonald's ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s
Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.
De naam CosMc’s komt van een buitenaardse mascotte die in de jaren tachtig in de advertenties van McDonald's werd gebruikt. Nu wordt CosMc’s als horecaconcept ingezet op locaties met een klein, op dranken gebaseerd concept met gedurfde, aanpasbare drankjes en snacks. Het concept heeft volgens ingewijden het strategische doel om vooral de middagverkoopdaling in de VS bij de McDonald’s op te vullen. In Chicago is de vestiging dan ook te vinden naast een reguliere McDonald’s.
Vier drive-thru-banen
De eerste locatie beschikt over vier drive-thru-banen. Daar kunnen klanten hun bestellingen bij een bestelzuil plaatsen. Vervolgens krijgen zij op een menubord te horen bij welk van de drie afhaallocaties de bestelling kan worden opgehaald. Online bestellen is verrassend genoeg nog niet mogelijk en er kon bij de eerste CosMc-locatie ook nog niet besteld en betaald worden via de McDonald’s-app.
Persoonlijk
Het menu van CosMc legt veel nadruk op persoonlijke wensen van de klant. Er zijn daarom diverse opties om de drankjes naar eigen smaak aan te passen, of te voorzien van vitamineboostshots, bubble tea of boba tea, fruitstropen en gedroogd fruit. Op het menu staan ook bekende McDonald’s favorieten, zoals Egg McMuffins en Oreo McFlurries, naast gedurfde, trendy items zoals Turmeric Spiced Lattes en Creamy Avocado Tomatillo Sandwiches.
Nog 10 locaties
Volgens diverse Amerikaanse media maakt het horecaconcept CosMc onderdeel uit van een beperkte pilot. Tegen het einde van 2024 zouden er ongeveer nog 10 locatie bij komen. McDonald’s is op meerdere vlakken aan het testen. Zo opende de keten eerder een onbemande locatie waar automatisch de menu’s werden samengesteld.
Bron: McDonald’s/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s
Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.
Lees berichtMcDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen
Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost. Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...
Lees berichtUber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte
Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.
Lees berichtMcDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw
Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.
Lees berichtMcDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’
Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.
Lees berichtSubway meeste vegan opties van grote fastfood ketens
Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.
Lees bericht