Milka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander


Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.

Vanaf nu heeft de Milka-tablet een nieuwe look. Op basis van verschillende consumententests met betrekking tot smaakervaring, is het merk ook overgestapt op een meer gebogen vorm, waarvan is bewezen dat deze een meer optimale eetbeleving oplevert. Daarnaast bevat de nieuwe reep ook een aantal leuke verrassingen: een nieuwe Milka-gravering en Lila de Milka-koe die haar debuut maakt op de tablet. “We weten dat mensen bij het kiezen van chocolade het meest waarde hechten aan smaak. De combinatie van ons aangepaste recept en de nieuwe vorm biedt de consument een verbeterde smaakbelevenis”, aldus Abigaile Jacobs, Brand Manager Milka Benelux.

Cacoa (for) Life

Door de toevoeging van meer cacao en Alpenmelk is de chocolade romiger en intenser. Ook bij dit vernieuwde en geëvalueerde recept blijft Milka gebruik maken van speciaal geselecteerde ingrediënten. De Milka-reep is gemaakt van chocolade die geproduceerd is door Cacoa Life, het duurzaamheidsprogramma voor cacao van Mondelez International.

Meester Patissier Hidde de Brabander

Door de toevoeging van meer cacao en Alpenmelk geeft Milka chocolade een intense en romige smaak. Ook voelt de reep, vanwege de ronde chunks, fijner en zachter aan. Om de vernieuwde formule bij consumenten onder de aandacht te brengen werkt Milka samen met patissier Hidde de Brabander. De patissier heeft een chocoladefondue recept ontwikkeld waar de consument de nieuwe smaak kan ervaren. Tegen begin 2023 zijn de vernieuwde repen overal verkrijgbaar.

Bron: Mondelez/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht





Coco & Sebas neemt zestien Leonidas-locaties over

Overname - Het Brabantse premium chocolademerk Coco & Sebas heeft overeenstemming bereikt met de curator van Handelsonderneming Min B.V. over de doorstart van het grootste deel van de door haar geëxploiteerde Leonidas-winkels en de distributieactiviteiten in Roosendaal.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid