Mineraalmerk ACQ&A wil mensen met elkaar verbinden


Introductie – Nieuwste loot aan de stam bij Sir Joe, het mineraalwatermerk ACQ&A wil mensen met elkaar verbinden. Door middel van wisselende vragen aan de binnenkant van het label wil het merk het gesprek tussen mensen – aan tafel - op gang brengen.

 ‘Wat is je meest nutteloze talent?’ en ‘Welke uitvinding had jij willen doen?’ zijn een tweetal voorbeelden van de ACQ&A conversatiestarters. De waterfles, groot (75cl) of klein (25cl), is gevuld met zoutarm mineraalwater uit de Kastell bron net over de grens in Duitsland en wordt zowel in plat als in bruis aangeboden.

Het idee van vragenstellen als merk aan gebruikers op om gesprekken op gang te brengen is niet nieuw. Eerder introduceerde bijvoorbeeld het merk PickWick theezakjes met labels met daarop gespreksvragen. Ook Sir Joe, die het mineraalwatermerk ACQ&A introduceert, wil met het merk de verbinding tussen mensen stimuleren, juist in dit digitale tijdperk. Het vraagt daarom ‘Heb je inspiratie nodig om het gesprek even smooth te laten lopen of op gang te brengen, kijk dan gewoon even op het unieke ACQ&A label’.

De Special Social Club

Om de groei van de offline verbinding extra te stimuleren, wordt er per verkochte liter ACQ&A €0,05 gedoneerd aan De Special Social Club. Dit is een organisatie die feestjes organiseert voor mensen met een beperking.

Duurzaam

Het mineraalwatermerk kiest ook voor een duurzame aanpak. Om die reden zit het water in returnable flessen, die door distributeur Sir Joe worden gevuld. Door de inzet van glazen statiegeld flessen, draagt het bedrijf niet bij aan de plastic soep.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

SPA klimaatneutraal en zet volgende stap in recyclen

Frisdranken – SPA heeft sinds kort de mineraalwaters en frisdranken officieel klimaatneutraal. Het bedrijf ontving daarvoor het internationaal erkende CO2-neutraal label. Daarmee heeft SPA de doelstelling gerealiseerd die het bedrijf zichzelf in 2010 stelde, maar een nieuw uitdagend doel voor 2030 ligt inmiddels vast. Ook zet het bedrijf een volgende stap met recyclen.

Lees bericht



Consument kiest vaker voor mineraalwater en ‘flavoured water’

Marktcijfers - Nederlandse consumenten kiezen steeds vaker voor mineraalwater – al dan niet met een smaakje – als dorstlesser. Vooral de jongere generaties geven aan vaker mineraalwater te drinken dan twee jaar geleden. Volgens onderzoeksbureau Nielsen is de verkoop van deze categorie waters tussen 2011 en 2019 met 37% is gestegen.

Lees bericht

HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Lees bericht


TivoliVredenburg en Vrumona verlengen 20-jarige samenwerking

Leisure - TivoliVredenburg en Vrumona verlengen opnieuw hun samenwerking. In combinatie met Unilever is de al twintig jaar durende samenwerking, opnieuw met vijf jaar verlengd. In de nieuwe overeenkomt  staan het inspireren met frisdrank, productinnovatie en het tegengaan van plastic centraal. In een gezamenlijk toelichting geven de partijen aan dat nieuwe producten en aandacht voor non-alcoholische dranken de belangrijke speerpunten...

Lees bericht

Mineraalwater in plastic flesjes voortaan taboe bij New York Pizza

Formulenieuws – Pizzaketen New York Pizza heeft afscheid genomen van plastic flesjes voor mineraalwater en kiest voortaan voor een kartonnen verpakking van Tetra. In alle 202 vestigingen wordt het mineraalwater voortaan aangeboden in de 500ml kartonnen pakjes van Prisma® Aseptic. New York Pizza is, naar eigen zeggen, de eerste foodonderneming in ons land die deze switch maakt. De keuze om te veranderen...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid