MVO Nederland lanceert opnieuw Broodje Natuurlijk


Nadia Zerouali met Broodje Natuurlijk Amsterdam / Foto bij: Robin Walrecht

Introductie – Bedrijvennetwerk MVO Nederland lanceert het derde en vierde Broodje Natuurlijk, volledig gemaakt met lokale en duurzame ingrediënten. De broodjes worden geïntroduceerd Amsterdam en Rotterdam. Met de Boordjes Natuurlijk wil MVO Nederlandbijdragen aan natuur en biodiversiteit.

De nieuwe broodjes volgen op het succes van Broodje Utrecht, dat al meer dan 40.000 keer is verkocht en een veelbelovende start van het Broodje Nijmegen. De Broodjes Natuurlijk in Amsterdam en Rotterdam hebben tot doel: lokaal en natuurlijk eten toegankelijker maken en duurzame marktgroei voor ondernemers in de agrifoodsector stimuleren. Uiteraard met een eerlijke prijs voor natuurlijke boeren, en zonder concessies aan smaak en kwaliteit, zo laat MVO Nederland weten.

Twee varianten

Er zijn twee varianten van Broodje Natuurlijk Amsterdam: de receptuur van een broodje met smeuïge favamole – een duurzaam alternatief voor guacamole – is bedacht door topchef Nadia Zerouali. Rientz Mulder – executive chef van RAI Amsterdam en al lang samenwerkend met MVO Nederland – creëerde een broodje zachte geitenroomkaas, afkomstig uit het Amsterdamse Bos.

Broodje Rotterdam is ontwikkeld in samenwerking met Het Nieuwe Nassen en Rotterdam de boer op!. Het Nieuwe Nassen is een programma van BlueCity waarin onder meer Rotterdamse restaurants, voedselondernemers en natuurlijke boeren samenwerken. Rotterdam de boer op! is een beweging van boeren, natuurbeschermers en ondernemers. Chefkok Pepijn Schmeink stelde voor Broodje Rotterdam een plant-based recept samen met onder andere een hummus van lokale kroten (bieten) en gele erwten.

De Lokalist

Broodje Natuurlijk Amsterdam is vanaf nu te bestellen bij Lokalist. Het Broodje Rotterdam is – als het RotterBammetje – vanaf 22 april te koop bij Lokalist en later bij Bidfood.

Bron: MVO Nederland/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bidfood beëindigt lidmaatschap Maxxam per 1 januari 2026

Groothandel - Bidfood Nederland heeft aangekondigd het lidmaatschap van inkooporganisatie Maxxam per 1 juli 2025 formeel op te zeggen. De samenwerking eindigt definitief op 1 januari 2026. Volgens Bidfood sluit de koers van Maxxam niet langer aan bij de eigen strategie en ambities.

Lees bericht


Eerste HOMiES Inspiratiedag zet klassieke horeca centraal

Event – Afgelopen donderdag vond de allereerste vernieuwde Foodservice HOMiES Inspiratiedag plaats in het Inspirium in Breda. De middag stond in het teken van de officiële terugkeer van Foodservice HOMiES en het thema: De Toekomst van de Klassieke Horeca. Niet met passieve luisteraars, maar met actieve deelnemers die samen het gesprek aangingen over waar we als sector naartoe willen.

Lees bericht


HorecaEvenTT blijft vaste waarde in het noorden

Vakbeurzen – De vakbeurs HorecaEvenTT in de WTC Expo in Leeuwarden werd goed bezocht. Traditioneel bezoeken altijd veel horecaondernemers van de Waddeneilanden de vakbeurs en ook die waren deze keer weer aanwezig. De beurs valt verder altijd op door de warme aankleding van de expositieruimte en de verzorgde stands.

Lees bericht



Poiesz en Bidfood introduceren foodconcept voor de zorg

Samenwerking – Supermarktketen Poiesz en Bidfood hebben de handen ineen geslagen om de zorgmarkt beter te bedienen. Poiesz die vooral gevestigd is in Noord-Nederland gaan een compleet zorgconcept aanbieden met een persoonlijk en regionaal assortiment onder de naam Smakeluk. De samenwerking werd op het HorecaEvenTT in Leeuwarden bekendgemaakt.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid