Nederland Vleesland laat tegengeluid horen in Haarlem


De abri-campagne die Nederland Vleesland in Haarlem inzet als tegengeluid

Actie – Nederland Vleesland, het nieuwe initiatief van een aantal partijen in de vleessector, gaat in Haarlem, waar vleesreclames straks zijn verboden in de publieke ruimte, een tegengeluid laten horen. De belangenclub, die bij de oprichting aangaf het eerlijke verhaal over vlees te willen vertellen, start  een abri-campagne waar het duidelijk wil maken dat vlees een gezond en goed product is, dat niet voor niets in de Schijf van Vijf zit.

Volgens Nederland Vleesland duwt Haarlem vlees ten onrechte in een hoek waar het niet thuis hoort. Nederlands vlees is niet alleen zeer voedzaam, maar het wordt volgens de groep samenwerkende partijen ook nog eens duurzaam geproduceerd met hoge standaarden voor dier en milieu. Bovendien, zo stelt Nederland Vleesland, eet vrijwel heel Nederland vlees. Eerder onderzoek van Nederland Vleesland heeft namelijk uitgewezen dat 94% van de Nederlanders wel eens vlees eet. En in Noord-Holland is dat 93%. De percentages zijn afkomstig uit het recente onderzoek naar de opinies en percepties van Nederland inzake vlees, vleesvervangers en de varkenssector. Uitgevoerd door Zest Marketing in opdracht van de Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV), augustus 2022.

Betaalbaar

Nederland Vleesland laat weten dat als Haarlem écht een maatschappelijk probleem wil oplossen, dat de gemeente dan vooral moet kijken naar de beschikbaarheid en betaalbaarheid van hoogwaardige voedingsmiddelen, zoals vlees. Want, zo geeft de belangengroep aan, op dit moment is toegang tot voldoende en gezond voedsel voor veel mensen in Haarlem niet vanzelfsprekend. Vooral in de lagere inkomensgroepen.’Kortom, waar ligt de prioriteit? Stop het geld en de capaciteit van ambtenaren en BOA's niet in een verbod op vleesreclame, maar in het beschikbaar en betaalbaar maken van gezond en duurzaam voedsel voor mensen in een armoedepositie. Juist nu!,’ aldus Nederland Vleesland in een oproep aan de gemeente.

Bron: Nederland Vleesland/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Van Loon Group en Q-group gaan krachten bundelen

Samenwerking - Van Loon Group en Q-group slaan de handen ineen. Door gebruik te maken van elkaars kennis en ervaring in vlees en convenience producten voor  foodservice en retail kunnen zij beter inspelen op de snel veranderende vraag van de markt. Beide bedrijven verwachten gezamenlijk ook sneller te kunnen groeien in de Benelux.

Lees bericht

Lidl verlaagt prijzen vezelrijke producten

Supermarkt - Lidl voert een structurele prijsverlaging door op haar vezelrijke producten. De discounter gaat bovendien in samenwerking met het Voedingscentrum werk maken van een gezonde leefstijl met de campagne ‘Zuinig op je lijf? Spaar voor GRATIS producten uit de Schijf van Vijf!’.

Lees bericht

KFC opent eerste Haarlemse vestiging

Formulenieuws  - Kentucky Fried Chicken (KFC) breidt zijn restaurantformule verder uit met de opening van een filiaal in Haarlem. Het filiaal in het centrum van Schalkwijk is het eerste KFC-restaurant in de gemeente Haarlem, waar het binnenkort ook mogelijk zal zijn om producten te laten thuisbezorgen.

Lees bericht


Naar een gezonder voedselaanbod, ook out-of-home

Congres - Wat is nodig om het voedselaanbod voor consumptie buitenshuis te verbeteren en hoe kan de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) daaraan bijdragen? Tijdens de inspiratiesessie ‘NAPV voor out-of-home en kant-en-klaar’ op 28 november, boog een dertigtal praktijkdeskundigen zich samen met experts van het RIVM en het Voedingscentrum over dit vraagstuk.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid