Nestlé Internationaal maakt sterke groei door in 2021
Jaarcijfers - Voedingsconcern Nestlé heeft internationaal een sterk groei doorgemaakt in 2021. Dat blijkt uit de gepresenteerde jaarcijfers. Ook in Nederland presteerde het bedrijf goed. De categorieën koffie en dierenvoeding lieten een sterke groei zien, maar vooral ook in plantaardig eten en drinken deed het bedrijf het goed.
Nestlé liet weten dat het plantaardig eten en drinken populairder is dan ooit. Vooral door de coronapandemie adopteerden veel mensen andere gewoontes. Het betkende niet alleen een positieve impuls voor de koffie, maar ook in Food & Babyvoeding zo laat het bedrijf weten. Ook zag het voedingsbedrijf de ontwikkeling dat steeds meer consumenten voor een deel van hun dieet overschakelen op plantaardige maaltijden en dranken.
Plantaardig
Nestlé meldt voor de Nederlandse markt dat door het groeiende aantal flexitariërs en vegetariërs de vraag naar plantaardige voeding en vegan opties hard gestegen. Dit ziet het bedrijf terug in de sterke groei van de plantaardige producten van Garden Gourmet. MAGGI en Garden Gourmet deden het met 10% groei in 2021 ook duidelijk beter dan de markt, zo laat Nestlé weten. Maar ook de vegan melk is populair. Vorig jaar introduceerde Nestlé WUNDA, een melk gemaakt van erwteneiwit. In 2021 droegen sterke innovaties zoals VUNA (vegan tonijn) en Sensational Gemarineerde Kipstukjes
Chcolade
Minder goed ging het in de categorie chocolade, maar in vergelijk met 2020 zat ook in deze categorie weer groei ten opzichte van 2020. Die groei werd voornamelijk gerealiseerd de introductie van nieuwe producten van KitKat voor thuisconsumptie, zoals KitKat pops en KitKat Vegan. Ook werd met succes ingespeeld op feestdagen als Kerstmis, Pasen, Ramadan en Halloween.
Bron: Nestlé/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao
Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.
Lees berichtGarden Gourmet introduceert alternatief voor foie gras
Introductie - Nestlé blijft het assortiment van plantaardige producten uitbreiden en introduceert nu in Nederland Voie Gras, een plantaardig alternatief voor foie gras. Voie Gras werd vorig jaar al geintroduceerd in Zwitserland.
Lees berichtVerkoop Fairtrade producten stijgt met 6%
Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.
Lees berichtHands Off lanceert plantaardige chocolate chip cookies
Introductie - Hands Off, het bedrijf dat duurzame en plantaardige chocolade maakt, komt plantaardige chocolate chip cookies. Met deze lancering zet Hands Off een nieuwe stap in hun missie om de lekkerste duurzame chocoladeproducten te maken.
Lees berichtSusanne Claessen nieuwe Global marketing manager Vinada
Benoeming - Vinada, het alcoholvrije wijnmerk, heeft Susanne Claessen aangesteld als Global Marketing Manager. Claessen wordt bij Vinada eindverantwoordelijk voor het wereldwijde strategische marketing- en merkbeleid.
Lees berichtMarcin Dobrock nieuwe topman Mondelez Benelux
Benoeming - Mondelēz International benoemt Marcin Dobrock als Vice President & Managing Director van Mondelēz International in de Benelux. Hij volgt in die functie Jan Willem Balk op.
Lees bericht