Nettorama en Boni samen verder als Nettorama


Boni en Nettorama gaan fuseren en samen verder onder de naam Nettorama / Foto bij: Nettorama

Fusie - Nettorama en Boni gaan fuseren, zo hebben de bedrijven vandaag bekend gemaakt. Boni verdwijnt als supermarktformule en alle winkels worden omgebouwd naar de formule van merkendiscounter Nettorama. Gezamenlijk hebben Nettorama en Boni circa 80 supermarkten en zo’n 6.800 medewerkers.

De fusie komt niet als een verrassing, schrijft het FoodPersonality. Na de onverwachte verkoop van Deen aan Albert Heijn, Vomar en Dekamarkt is de consolidatie in de sector weer in een stroomversnelling geraakt. Plus en Coop fuseerden al eerder en Jan Linders besloot de eigen formule op te geven en verder te gaan als franchisenemer van Albert Heijn. Nettorama en Boni zijn de volgende in een lange reeks. Bovendien onderzochten beide bedrijven in 2019 al eens de mogelijkheid van vergaande samenwerking. Daar was het kennelijk toen nog te vroeg voor.

Bron: FoodPersonality/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Marc Jansen nieuwe algemeen directeur bij CBL

Benoeming - Bij het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) heeft per 1 januari 2024 een directeurswissel plaatsgevonden. Marc Jansen heeft de functie van algemeen directeur René Roorda overgenomen. Roorda blijft op zijn huidige dossiers actief als directeur bij het CBL.

Lees bericht


Marktaandelen supers in 2023 volgens NielsenIQ

Supermarkten - Marktonderzoeker NielsenIQ heeft de marktaandelen van supermarkten over 2023 bekendgemaakt. Zoals gebruikelijk zijn niet alle marktaandelen gepubliceerd, aangezien supermarktbedrijven daarvoor toestemming moeten geven en deze dit lang niet allemaal doen.

Lees bericht


Voedselverspilling daalt 17,4% bij supermarkten

Supermarkten - Supermarkten verkochten in 2022 gemiddeld 98,62 procent van al het voedsel dat werd aangeboden. Dat betekent dat 1,38% van het voedsel niet bij consumenten terecht kwam. Daarmee is de hoeveelheid voedselverspilling in supermarkten met 13,8 procent afgenomen ten opzichte van 2020 en met 17,4 procent sinds 2018.

Lees bericht



CBL wil stabiel kabinet dat uitdagingen gaat aanpakken

Politiek - Stabiliteit en duidelijkheid zijn de komende formatieperiode van belang. Dat benadrukt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) in reactie op de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen van gisteren. De branchevereniging ziet vooral de noodzaak van een stabiel kabinet om Nederland de komende jaren verder vooruit te helpen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid