NFV Franchise Trofee 2024 voor fastserviceketen Verhage


Boris van der Ham reikt de trofee uit aan de Verhagen / Foto bij: Hannie Verhoeven

Verkiezing - Verhage is de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2024, de jaarprijs van de Nederlandse Franchise Vereniging. Verhage liet twee andere genomineerde franchiseformules achter zich. Dat waren de Groningse koffieformule Doppio Espresso en AMI, een keten van kapsalons.

Het werd een ‘close call’ volgens de jury van de vakprijs voor franchiseformules. Toch was de uitkomst weloverwogen, zei voorzitter Boris van der Ham van de organiserende Nederlandse Franchise Vereniging (NFV). Hij reikte de trofee uit aan Hans Jonker en Wesley Fok, de twee directeur-eigenaren van Verhage. Hans Jonker in een reactie: ‘Het winnen van de NFV Franchise Trofee voelt op dit moment nog onwerkelijk. Ik voelde het niet aankomen, maar ben natuurlijk verschrikkelijk trots. Als franchisegever sla je jezelf niet vaak op de borst, nu mag dat wel een keer. Het is wel een eer, als je ziet hoe serieus deze uitverkiezing wordt aangepakt. Er wordt echt heel goed gekeken naar wat je doet. Het succes zal snel worden gedeeld met alle franchisenemers van Verhage Horeca Groep”.

De NFV Franchise Trofee is de vakprijs voor franchiseformules en wordt jaarlijks toegekend door de belangenorganisatie Nederlandse Franchise Vereniging. De Trofee wordt sinds 2004 uitgereikt en geeft erkenning op het gebied van samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid.

Het juryrapport schrijft onder andere over Verhagen: ‘Verhage heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt, waarbij intensief wordt samengewerkt met de ondernemers. Om relevant te blijven voor de gast en een toekomstbestendige franchiseformule te garanderen, kiest Verhage voor een hard franchiseformule die franchisenemers de mogelijkheid biedt om lokaal sterk te zijn’. De jury waardeert verder de complete en open presentatie van Verhage, waarin zowel successen als uitdagingen aan bod kwamen en ziet de winnaar als een prachtig voorbeeld van kundig ondernemerschap gedurende een langere periode en dat in een voortdurend in beweging zijnde markt.

De jury voor de NFV Franchise Trofee 2024 bestaat uit:

· Pim Dirckx – SPAR, winnaar van de NFV Franchise Trofee 2023

· Joost van der Meer – Supergarant Verzekeringen

· Joost Bos – Koelewijn & Partners

· Theodoor Ludwig – Ludwig & Van Dam

· Robert Vonk – Flynth Accountants & Adviseurs

Bron: Nederlandse Franchise Vereniging/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste energieneutrale KFC-restaurants in Nederland

Formulenieuws – De Kentucky Fried Chicken (KFC)-locaties in Almelo en Steenwijk zijn de eerste vestigingen met een A+++++ certificering. Dit betekent dat de restaurants erkend zijn als volledig energieneutrale gebouwen met het hoogste energielabel dat er op dit moment is. Volgens KFC is het een  primeur in de Nederlandse fastfoodservice-industrie.

Lees bericht


Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht

Belgisch horecaconcept Wasbar wil starten in Nederland

Buitenland - Het Vlaamse horecaconcept Wasbar komt mogelijk naar Nederland. Het horecaconcept meldt dit aan het Belgische blad De Tijd. Volgens productmanager Johan Luypaert heeft het horecaconcept de ambitie de komende jaren tientallen vestigingen te openen, vooral in het zuiden van Nederland.

Lees bericht




Chantal de Rijk nieuwe Commercieel Directeur SPAR

Benoeming - SPAR kondigt de komst van Chantal de Rijk aan als de nieuwe Commercieel Directeur van het bedrijf. De Rijk heeft ruime ervaring in zowel de retail als in foodservice. Zij komt per 1 juli en zal Geeske Burema opvolgen, die deze rol de afgelopen vier jaar heeft vervuld.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid