Nice to Meat in de race voor beste steak ter wereld
Verkiezing - De Nederlandse horecaslagerij en vleesimporteur Nice to Meat in Almere is vorige week tijdens de internationale World Steak Challenge – de ‘Oscars voor steaks’ – volop in de prijzen gevallen. Een tachtigkoppige vakjury van slagers en chefs bekroonde de inzendingen van Nice to Meat met maar liefst acht gouden medailles, twee zilveren medailles en een bronzen medaille. Uit de winnaars van de gouden medailles wordt medio november de beste steak ter wereld verkozen.
Nice to Meat, al ruim een eeuw leverancier voor restaurants, kreeg vijf gouden medailles en een zilveren medaille voor de biefstukken van de Australische producent Stone Axe. Daarnaast won Nice to Meat een gouden medaille met een steak van de Amerikaanse producent Creekstone. De Gunma Wagyu A4 van de horecaslager kreeg van de internationale vakjury een gouden medaille in de categorie voor uiterst exclusieve steaks van Japanse wagyu-runderen.
Compliment
Naast de eigen inzendingen viel ook het Zwitserse LUMA-beef in de prijzen, eveneens in het assortiment van Nice to Meat. De met behulp van schimmel gerijpte biefstukken kregen een gouden en zilveren medaille. “Een prijzenregen als deze is een van de mooiste complimenten die we konden krijgen”, aldus Nice to Meat-directeur Mikel Pouw. “De prijzen onderstrepen onze filosofie over vlees, namelijk dat alles draait om de kwaliteit en de zorgvuldige selectie ervan en niet om de kwantiteit.”
World's Best Steak
Het Almeerse bedrijf dingt met zijn acht goudenmedaille-winnende biefstukken mee voor de prijs World's Best Steak. Die wordt op 13 november door een internationale vakjury uitgeroepen in Londen.
Bron: Nice to Meat/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtFastned opent eerste Belgische shop bij snellaadstation
Buitenland - Fastned, het Europese snellaadbedrijf, heeft vandaag zijn allereerste shop en restaurant geopend. De opening van de shop is een volgende stap in Fastneds ontwikkeling, die het elektrische laden nog aangenamer moet maken. De shop ligt aan de E19 tussen Antwerpen en Breda ter hoogte van Brecht.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht