Nieuwe bestelapp Didiyo richt zich op lokale etnische supers


Bezorgservice - Turkse broden, Surinaamse bakkeljauw, Marokkaanse thee en Poolse worst, vanaf vandaag worden deze en duizenden andere producten van lokale etnische supermarkten via de nieuwe app Didiyo thuisbezorgd.

De gratis app maakt etnische producten, die veelal ontbreken in het assortiment van de grote supermarktketens, beschikbaar voor levering aan huis. Op die manier kunnen ook lokale winkels profiteren van de groeiende vraag naar gemak en online boodschappen bestellen, zonder zelf grote investeringen te hoeven doen.

Eindhoven

De buurtsupers worden voor aansluiting geselecteerd en elke week wordt een nieuwe gemeente aan het platform toegevoegd. Eindhoven is de eerste gemeente waar Didiyo van start gaat, daarna volgen onder meer Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Tilburg en Rotterdam. “Consumenten kiezen vaker voor gemak”, stelt Didiyo-oprichter Murat Aktas. “Met onze bestelapp kunnen zelfstandige, lokaal opererende supermarktondernemers hier op inspelen en een aanzienlijk groter publiek bereiken zonder grote investering in eigen technische middelen”, aldus Aktas.

Tuktuks

Met Didiyo biedt Aktas de lokale etnische supermarkten een volwaardig online platform voor bestel-, betaal- en bezorgdiensten, waar zij zich eenvoudig bij kunnen aansluiten. Om de bezorging te faciliteren stelt Didiyo hen bezorgvoertuigen ter beschikking, zoals elektrische scooters of tuktuks. Al het overige, zoals het klaarzetten en bezorgen van de bestellingen, handelen de betreffende supermarkten verder zelf af.

Didiyo

Didiyo is een handelsnaam van appontwikkelaar Realapps B.V. uit Eindhoven, opgericht door Murat Aktas. Aktas is een Turks-Nederlandse ondernemer en onder andere bekend van HMG Bedtextiel B.V., producent in de Benelux van onder andere dekens, kussens en matrassen.

Bron: Didiyo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Hybride bestelplatform Happie landelijk live

Bestelplatform - Het bestelplatform Happie, dat vorig jaar in Enschede werd geïntroduceerd, is onlangs landelijk live gegaan. Happie combineert het gemak van een bestelplatform, terwijl consumenten toch rechtstreeks bestellen bij de ondernemers.

Lees bericht


Nieuw bestelplatform Blinqed voor foodservicemarkt

Platform – Sinds maart dit jaar is er voor ondernemers en leveranciers in de foodservicemarkt een nieuw, gratis bestelplatform. Voor ondernemers betekent het bestelplatform vooral gemak. Bij Blinqed is het één keer inloggen en bij meerdere leveranciers tegelijk een bestelling plaatsen. Grondlegger en bedenker is ondernemer Bart van Dijk. Hij kwam op het idee omdat hijzelf het bestelproces iedere keer een...

Lees bericht

Heineken bezorgt klant rechtstreeks gekoeld bier

Bezorging – Heineken is recent een pilot gestart waarbij klanten met de applicatie Heineken NOW ijskoud bier kunnen laten bezorgen. Met Heineken NOW-applicatie zijn verschillende gekoelde six-packs te bestellen, zoals Heineken 0,0 of een twist-off fles. In Amsterdam worden de bestelde pakketten geleverd door bezorgplatform TringTring. Vooralsnog is Heineken NOW alleen beschikbaar in hoofdstad. Als alles naar tevredenheid werkt kan er later...

Lees bericht

Bestelplatform Happie zoekt eerlijke balans in kosten

Bestelsite – Bestelplatform Happie is klaar om te starten. Het platform dat de kosten eerlijker wil verdelen tussen de ondernemers en de klanten wil starten met 25 ondernemers in Enschede en dan verder uitrollen. Happie moet naast de bekende online bestelpatorms een betaalbaar alternatief worden voor het bestellen van eten en is een initiatief van de ondernemers Nick Stemerdink, Patrick Hermans en...

Lees bericht


Etnische supermarkten profiteren vooral van ramadan

Supermarkten - Turkse en Marokkaanse Nederlanders geven tijdens de vastenmaand ramadan meer uit aan dagelijkse boodschappen dan in de rest van het jaar. Bovendien geven zij dat geld niet uit in de reguliere supermarkten, omdat ze het assortiment te beperkt vinden. Dat blijkt uit onderzoek dat onderzoeksbureau Motivaction heeft uitgevoerd naar het boodschappengedrag van Turkse en Marokkaanse Nederlanders tijdens de...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid