Nieuwe kapitaalinjectie moet zorgen voor verdere groei Cheflix


Ron Blaauw is chefkok van Ron Gastrobar in Amsterdam en geeft masterclasses op Cheflix

Platform – De Netflix van sterrenchefs, Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde 1 miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder de investeerders zijn de founders van scale-ups zoals Creative Fabrica en Studocu. Hoewel er ook interesse was van een groot mediaconcern uit de Verenigde Staten, hebben de founders van Cheflix, Thomas van Burg en Jeroen van den Brink, toch gekozen voor investeerders dichter bij huis.

Cheflix telt inmiddels meer dan 60.000 leden uit 30 verschillende landen. Met het verse groeikapitaal kan Cheflix investeren in de ontwikkeling van een eigen app en nieuwe content. Het streven is om van de 100 beste restaurants in Nederland een Masterclass op Cheflix aan te kunnen bieden.  Cheflix is actief sinds 2021.

Nieuwe content

De nieuwe kapitaalinjectie wordt onder andere gebruikt voor het ontwikkelen van nieuwe masterclasses van de 100 beste restaurants in Nederland. Naast recepten wordt geïnvesteerd in video’s over handige kooktechnieken, zoals het perfect snijden van een ui, het maken van mayonaise of het pliceren (ontvellen) van een tomaat. Een ander deel van de investering wordt door Cheflix gebruik om haar leden te helpen met het maken van op maat gemaakte menu’s om thuis te kunnen koken.  “Uit onderzoek van onze gebruikers data zagen wij dat leden van Cheflix het platform veel meer als hun kookboek zijn gaan gebruiken, in plaats van streamingplatform”, aldus Jeroen van den Brink. De vraag naar meer content werd daarom steeds groter. Naast recepten biedt Cheflix nu ook video’s met kooktechnieken en andere keukentips van topchefs uit de hele wereld.

Cheflix app en AI

Met de lancering van de nieuwe website zal Cheflix ook een app presenteren waarmee kookliefhebbers via smartphone, tablet en zelfs TV, Cheflix kunnen kijken. Bovendien wordt geïnvesteerd in A.I. (artificial intelligence),  om content voor elk lid op maat te maken. “Kookliefhebbers die vegetarisch zijn, krijgen dan bijvoorbeeld geen recepten met vlees in hun overzicht te zien”, aldus Van den Brink.

Crowdfunding

Binnenkort start Cheflix in samenwerking met het Nederlandse Crowdaboutnow ook een eigen crowdfunding campagne waarin iedereen kan mee investeren tegen een aantrekkelijk rendement. De crowdfunding is met name bedoeld voor het bouwen van een grotere community rondom Cheflix.

Bron: Cheflix/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Pasquale Carfora is JRE Chef of the Year 2025

Verkiezing - Pasquale Carfora, chef-kok van Restaurant Aroma Italian Fine Dining in Vaassen, mag zich komend jaar JRE Chef van het Jaar noemen. Afgelopen week werd hij in Maastricht daartoe uitgeroepen door zijn veertig collega’s van JRE Nederland.

Lees bericht


Ad Schaap en Kaj Gorgels starten samen Drippy’s

Horecaconcept - Kaj Gorgels, bekend van YouTube en tv-presentator, start samen met horecaondernemer en CEO van De Beren Ad Schaap en culinair influencer Colin Knopper hamburgerrestaurant Drippy’s. Het horecabedrijf is gevestigd aan  het Stadhuisplein in Rotterdam.

Lees bericht

Vakprijs voor Restaurant Spetters in Breskens

Verkiezing - Restaurant Spetters in Breskens is uitgeroepen tot Restaurant van het Jaar door restaurantvereniging JRE-Nederland. Het Zeeuwse restaurant van topkok Laurent Smallegange kreeg de vakprijs toegekend tijdens het Eindejaarsdiner van JRE-Nederland in Maastricht.

Lees bericht




Haags restaurant moet een maand deuren sluiten

Inspectie - Een restaurant in Den Haag moet voor een maand de deuren sluiten. Dat laat de Nederlandse Arbeidsinspectie weten. De inspectiedienst laat niet weten om welk bedrijf het gaat, maar geeft wel aan dat het bedrijf meerdere malen de Wet arbeid vreemdelingen (Wav) heeft overtreden.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid