Nieuwe kapitaalinjectie moet zorgen voor verdere groei Cheflix


Ron Blaauw is chefkok van Ron Gastrobar in Amsterdam en geeft masterclasses op Cheflix

Platform – De Netflix van sterrenchefs, Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde 1 miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder de investeerders zijn de founders van scale-ups zoals Creative Fabrica en Studocu. Hoewel er ook interesse was van een groot mediaconcern uit de Verenigde Staten, hebben de founders van Cheflix, Thomas van Burg en Jeroen van den Brink, toch gekozen voor investeerders dichter bij huis.

Cheflix telt inmiddels meer dan 60.000 leden uit 30 verschillende landen. Met het verse groeikapitaal kan Cheflix investeren in de ontwikkeling van een eigen app en nieuwe content. Het streven is om van de 100 beste restaurants in Nederland een Masterclass op Cheflix aan te kunnen bieden.  Cheflix is actief sinds 2021.

Nieuwe content

De nieuwe kapitaalinjectie wordt onder andere gebruikt voor het ontwikkelen van nieuwe masterclasses van de 100 beste restaurants in Nederland. Naast recepten wordt geïnvesteerd in video’s over handige kooktechnieken, zoals het perfect snijden van een ui, het maken van mayonaise of het pliceren (ontvellen) van een tomaat. Een ander deel van de investering wordt door Cheflix gebruik om haar leden te helpen met het maken van op maat gemaakte menu’s om thuis te kunnen koken.  “Uit onderzoek van onze gebruikers data zagen wij dat leden van Cheflix het platform veel meer als hun kookboek zijn gaan gebruiken, in plaats van streamingplatform”, aldus Jeroen van den Brink. De vraag naar meer content werd daarom steeds groter. Naast recepten biedt Cheflix nu ook video’s met kooktechnieken en andere keukentips van topchefs uit de hele wereld.

Cheflix app en AI

Met de lancering van de nieuwe website zal Cheflix ook een app presenteren waarmee kookliefhebbers via smartphone, tablet en zelfs TV, Cheflix kunnen kijken. Bovendien wordt geïnvesteerd in A.I. (artificial intelligence),  om content voor elk lid op maat te maken. “Kookliefhebbers die vegetarisch zijn, krijgen dan bijvoorbeeld geen recepten met vlees in hun overzicht te zien”, aldus Van den Brink.

Crowdfunding

Binnenkort start Cheflix in samenwerking met het Nederlandse Crowdaboutnow ook een eigen crowdfunding campagne waarin iedereen kan mee investeren tegen een aantrekkelijk rendement. De crowdfunding is met name bedoeld voor het bouwen van een grotere community rondom Cheflix.

Bron: Cheflix/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht

CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid