Nieuwe kapitaalinjectie moet zorgen voor verdere groei Cheflix


Ron Blaauw is chefkok van Ron Gastrobar in Amsterdam en geeft masterclasses op Cheflix

Platform – De Netflix van sterrenchefs, Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde 1 miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder de investeerders zijn de founders van scale-ups zoals Creative Fabrica en Studocu. Hoewel er ook interesse was van een groot mediaconcern uit de Verenigde Staten, hebben de founders van Cheflix, Thomas van Burg en Jeroen van den Brink, toch gekozen voor investeerders dichter bij huis.

Cheflix telt inmiddels meer dan 60.000 leden uit 30 verschillende landen. Met het verse groeikapitaal kan Cheflix investeren in de ontwikkeling van een eigen app en nieuwe content. Het streven is om van de 100 beste restaurants in Nederland een Masterclass op Cheflix aan te kunnen bieden.  Cheflix is actief sinds 2021.

Nieuwe content

De nieuwe kapitaalinjectie wordt onder andere gebruikt voor het ontwikkelen van nieuwe masterclasses van de 100 beste restaurants in Nederland. Naast recepten wordt geïnvesteerd in video’s over handige kooktechnieken, zoals het perfect snijden van een ui, het maken van mayonaise of het pliceren (ontvellen) van een tomaat. Een ander deel van de investering wordt door Cheflix gebruik om haar leden te helpen met het maken van op maat gemaakte menu’s om thuis te kunnen koken.  “Uit onderzoek van onze gebruikers data zagen wij dat leden van Cheflix het platform veel meer als hun kookboek zijn gaan gebruiken, in plaats van streamingplatform”, aldus Jeroen van den Brink. De vraag naar meer content werd daarom steeds groter. Naast recepten biedt Cheflix nu ook video’s met kooktechnieken en andere keukentips van topchefs uit de hele wereld.

Cheflix app en AI

Met de lancering van de nieuwe website zal Cheflix ook een app presenteren waarmee kookliefhebbers via smartphone, tablet en zelfs TV, Cheflix kunnen kijken. Bovendien wordt geïnvesteerd in A.I. (artificial intelligence),  om content voor elk lid op maat te maken. “Kookliefhebbers die vegetarisch zijn, krijgen dan bijvoorbeeld geen recepten met vlees in hun overzicht te zien”, aldus Van den Brink.

Crowdfunding

Binnenkort start Cheflix in samenwerking met het Nederlandse Crowdaboutnow ook een eigen crowdfunding campagne waarin iedereen kan mee investeren tegen een aantrekkelijk rendement. De crowdfunding is met name bedoeld voor het bouwen van een grotere community rondom Cheflix.

Bron: Cheflix/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Omzet horeca nagenoeg gelijk in vierde kwartaal

Analyse - In 2023 heeft de horeca 13,2 procent meer omgezet dan in 2022. Ook in het vierde kwartaal steeg de omzet, zij het licht met 0,1 procent ten opzichte van het derde kwartaal. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) daalde in het laatste kwartaal van 2023 wel met 0,6 procent, zo meldt het CBS.

Lees bericht


Minder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway

Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.

Lees bericht


Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Lees bericht


BOER&NLekker en platform Lokalist bundelen krachten

Samenwerken - Het korte ketenconcept BOER&NLekker, een initiatief van boerencoöperatie Agrifirm, en bestel- en transportplatform voor lokaal eten Lokalist bundelen hun krachten, met een nieuwe focus op de zakelijke markt. Beide partijen willen met de samenwerking een ‘one-stop shop’ inrichten voor retail, catering en horeca voor directe inkoop bij lokale duurzame boeren.

Lees bericht

De winnaars van de Gault&Millau Awards 2024

Verkiezing – Maandagmiddag werd in het Utrechtse Tivoli Vredenburg de winnaars bekend gemaakt van de Gault & Millau Awards 2024. Onder het toeziend oog van de top van de Nederlandse restaurantwereld werden zij op het podium bekroond, in 18 categorieën als ‘Chef van het Jaar’, ‘Jonge Chef van het Jaar’ en ‘Gastheer van het Jaar’. Na afloop van de bijeenkomst werd de nieuwe...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid