Nieuwe maaltijdbox Crisp zet in op lokale seizoensgroenten
![](/images/made/uploads/Crisp_weekbox_534_356_90.jpeg)
Maaltijdbox - Yacon, postelein, paarse peen, schorseneren en aardpeer, enkele Hollandse wintergroenten die nu van de Nederlandse akkers komen, maar die mensen meestal niet kennen. Zonde, vindt online supermarkt Crisp en dus komen zij met de weekbox.
Het Nederlandse seizoen biedt een rijkheid aan groenten die van dichtbij komen en rijk van smaak zijn. Alleen de kennis van bereiden ontbreekt vaak. Met die gedachte heeft Crisp de weekbox ontwikkeld. Met verrassende recepten van chefs die de variatie van het seizoen volgen. “Er is genoeg aanbod uit het seizoen om elke dag iets verrassends op tafel te zetten. Toch verdwijnen veel groenten langzaam van ons bord,” aldus Eric Klaassen, mede-oprichter van online supermarkt Crisp. “Dat is ook niet zo gek als je ze in het huidige voedselsysteem niet zomaar tegenkomt. Daarnaast weet de consument vaak niet hoe je deze producten smaakvol kunt bereiden. Al onze recepten worden wekelijks ontwikkeld door chefs en professionals die zich laten inspireren door de lokale oogst.”
Fork Ranger
Om Nederlanders te inspireren met de producten van eigen bodem ontwikkelde Crisp in samenwerking met impactorganisatie Fork Ranger een weekkalender vol onvergetelijke groenten, die klanten bij de weekbox cadeau krijgen. Kunstenaar Emma Levie maakte hiervoor 52 groenteportretten, voor iedere week van het jaar één.
Bron: Crisp/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Crisp geeft niet wenselijke producten uit kerstpakket tweede kans’
Voedselverspilling – De helft van de producten die mensen aantreffen in hun kerstpakket worden weggegooid of belanden voor eeuwig in de voorraadkasten. Dat blijkt uit een consumentenpeiling van onderzoeksbureau YouGov (voorheen GfK). %). Naar schatting van YouGov gaat het om honderdduizenden producten per jaar. Online supermarkt Crisp vindt dat zonde en gaat de producten verzamelen.
Lees berichtPrijs maaltijdboxen gemiddeld 8,7% hoger dan in 2022
Analyse – Prijs van maaltijdboxen in 2024 gemiddeld 8,7% hoger dan in 2022. De gemiddelde prijs voor een maaltijdbox met 3 maaltijden voor 2 personen ligt nu op €48,41, wat neerkomt op €8,- per maaltijd, inclusief bezorging. Dat heeft Foodboxen.nl berekend.
Lees berichtRedefine Meat zet definitieve stap naar retail
Supermarkt – Redefine Meat, dat bij de lancering in 2022 had aangekondigd een plant-based merk te zijn voor de foodservicesector, gaat toch grotere stappen zetten in de retail. Onlangs werd het product, de ‘flank steak’ en de verpakking gepresenteerd bij Ron’s Gastro-bar in Amsterdam.
Lees berichtCrisp is B Corp en kiest voor regeneratieve boeren
Online supermarkt – Crisp behaalt B Corp certificaat en slaat handen ineen met regeneratieve boeren. Met de certificering is Crisp onderdeel van een groep gecontroleerde internationale bedrijven, die naast een winstoogmerk ook sociale en ecologische impact nastreeft.
Lees berichtFreasy neemt plantaardige Good Chef over
Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.
Lees berichtRedefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp
Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.
Lees bericht